Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cât de eficiente sunt anunțurile imobiliare?

Infografic Reveal, Cat de eficiente sunt anunturile imobiliare

 ·    Capitala se află în topul contactărilor privind serviciile imobiliare.
 ·    Un anunț postat pe un site de servicii imobiliare beneficiază, în medie, de 20 de contactări din partea utilizatorilor în intervalul a două săptămâni.
 ·    Din totalul contactărilor, vânzările însumează două treimi, în timp ce închirierile generează doar o treime din total.
 ·    OLX și Storia.ro reprezintă 50% din totalul contactărilor realizate pe piața imobiliarelor.

Un anunț postat pe un site de imobiliare beneficiază, în medie, de 20 de contactări în intervalul a două săptămâni, potrivit unui studiu realizat de către Reveal Marketing Research, care a analizat eficiența anunțurilor de vânzare și închiriere de pe site-urile de imobiliare. Apartamentele cu două camere se află în topul căutărilor utilizatorilor, generând 50% din numărul total de contactări.

Infografic Reveal, Cat de eficiente sunt anunturile imobiliare

În top se află Bucureștiul, unde fiecare anunț generează aproximativ 26 de contactări din partea utilizatorilor. La polul opus se află Moldova, care este cea mai puțin dinamică regiune. Din totalul contactărilor, apartamentele puse la vânzare însumează două treimi, în timp ce închirierile generează doar o treime din total.

OLX și Storia.ro generează împreună 50% din totalul contactărilor realizate de utilizatori, detașându-se astfel de celelalte site-uri de imobiliare. Următorul pe listă, cu 26%, este Imobiliare.ro. În același timp, doar trei dintre cei cinci jucători încadrați în această analiză au generat contactări pentru toate anunțurile – OLX, Storia.ro și Imobiliare.ro, fiecare anunț primind minimum trei contactări.

Storia.ro conduce detașat topul calității, având cel mai mare grad de intenție de cumpărare din partea utilizatorilor, cu un scor de 4.1 din 5 și o medie de 15 contactări pe anunț. Topul a fost determinat alocând un scor de calitate fiecărei contactări, în funcție de detaliile cerute despre fiecare proprietate în parte. Astfel, dacă un potențial cumpărător cerea informații suplimentare generale despre o proprietate, i se aloca un scor mai mic și primea punctaj maxim dacă programa direct o vizionare. Următorul site în topul calității a înregistrat un scor de 2.5 din 5.

OLX este lider în sectorul imobiliarelor la nivel cantitativ, având cel mai mare număr de contactări, în timp ce Storia aduce un procent mai mare de contactări calitative. În topul răspunsurilor primite la anunțurile postate se află OLX, cu 34 de contactări/anunț, următorul clasat generând 26 de contactări/anunț. În plus, deoarece publicarea unui anunț pe Storia.ro aduce cu sine și exportul anunțului pe OLX, platformele aparținând OLX Group generează 50% din contactările din piață.

„Dacă îți vinzi casa pe OLX, vei primi cele mai multe mesaje și apeluri telefonice. Dacă, în schimb, alegi Storia.ro, vei fi contactat de mai puține persoane, însă mai decise să facă o tranzacție: încă de la primul mesaj pe platformă, îți vor fi solicitate detalii despre locuință, programări de vizionare și chiar negociere de preț”, afirmă Marius Luican, General Manager Reveal.

În cadrul cercetării realizate de către Reveal Marketing Research, 800 de anunțuri au fost postate pe cinci site-uri de imobiliare și monitorizate timp de două săptămâni. În total, acestea au generat 16.174 de contactări. Studiul, desfășurat în perioada 9-23 iunie, în cinci regiuni ale țării (București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Brașov) a analizat HomeZZ.ro, Imobiliare.ro, LaJumate.ro, OLX.ro și Storia.ro.

Reveal Marketing Research este o companie de strategie și studii de piață în rândul consumatorilor și piețelor din România și Europa. Înființată în România sub sloganul “Passionately Curious”, echipa Reveal realizează din 2008 studii de piață.

Sursa: Studiu Reveal Marketing Research.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.