Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Casting de spectatori pentru Vanilla Skype – un concept nou de promovare a unui spectacol de teatru, lansat de Golin și MullenLowe

MullenLowe logo

Un spectacol de teatru presupune, de cele mai multe ori, o comunicare între public şi actori doar pe perioada reprezentaţiei artistice, însă impactul acesteia poate rămâne mult după interacţiunea directă.

În acelaşi timp, unele spectacole reușesc să construiască o relaţie mai puternică, așa cum este și cazul Vanilla Skype. Pentru această poveste-mozaic inedită, scrisă şi pusă în scenă de Cătălin Ştefănescu, Golin și MullenLowe au rescris și maximizat „scenariul” interacţiunii dintre actori și public prin organizarea unui casting de spectatori.  
 
Campania de promovare a turneului Vanilla Skype, concepută şi implementată de Golin și MullenLowe, a depășit convenţia de comunicare între actor şi spectator şi a creat un nou tip de conexiune teatrală, cea virtuală. Spectatorii din oraşele incluse în turneu au avut ocazia de a câștiga un loc în primele rânduri ale sălii, prin participarea la un casting organizat în premieră pe contul de Skype al spectacolului. Participanții au fost invitați să răspundă la un set de întrebări privind apetența lor pentru teatru și comportamentul la un spectacol, adresate chiar de marele actor român Marcel Iureş, în cadrul unei înregistrări video.


„Întâlnirea cu prietenii de la Golin a însemnat foarte mult pentru turneul nostru. Am găsit niște parteneri creativi și entuziaști care au devenit, pur și simplu, parte a echipei proiectului Vanilla Skype. Nu numai că au înțeles natura a ceea ce încercăm să facem în acest spectacol. Contribuția lor a dezvoltat o componentă nouă a proiectului nostru, oferindu-i nu doar vizibilitate, ci și o expresie cu totul neașteptată”, afirmă Cătălin Ștefănescu, autorul textului și regizorul spectacolului Vanilla Skype.

„Sub conceptul de casting de spectactor, am vrut, pe de o parte, să surprindem latura inedită a proiectului Vanilla Skype, iar, pe de altă parte, să oferim participanţilor o experienţă diferită, prin intermedierea unei conversaţii virtuale cu marele actor Marcel Iureş. Această abordare a generat multă curiozitate şi reacţii pozitive, numeroşi endorseri implicându-se în promovarea spectacolului – actorii din distribuţie şi mai mulți bloggeri i-au ajutat pe viitorii participanţi la casting să treacă testul de pe Skype și să-și câștige locul în fața scenei”, a explicat Ana Trif, Senior Manager, Golin.

„Textul piesei de teatru Vanilla Skype a fost scris special pentru actorii din distribuție și folosește o tehnică de comunicare actuală pentru a obține o mai mare implicare a publicului în spectacol, în special a celui tânăr (personajele susțin sesiuni de terapie on-line). Așadar, dacă nu a mai fost nevoie de o probă de casting pentru actori, de ce să nu o susțină chiar spectatorii pentru a obține cele mai bune locuri, implicându-i astfel chiar înainte de a ajunge în sală? Iar proba să fie via Skype, la fel ca ședințele de terapie! Așa s-a născut, practic, ideea primului spectacol de teatru cu probă de casting pentru spectatori”, a adăugat Andrei Munteanu, Group Creative Director, MullenLowe.


Bloggerii care s-au alăturat campaniei au contribuit la promovarea conceptului de casting de spectator atât prin împărtăşirea de conţinut despre spectacolul Vanilla Skype, cât şi prin postarea de exerciţii de dicţie pentru pregătirea participanților la casting. Totodată, mai mulţi actori din distribuţia piesei, precum Marius Manole sau Medeea Marinescu, au încărcat pe paginile lor de Facebook diferite sfaturi pentru a răspunde cu succes la întrebările domnului Marcel Iureș.

Pe lângă propunerea și implementarea conceptului, Golin a derulat un proiect integrat de comunicare a spectacolului Vanilla Skype atât la nivel naţional, cât și local. De asemenea, împreună cu MullenLowe, agenţia a dezvoltat conceptul vizual al materialelor de promovare a turneului, în care actorii din distribuţie se află în prim-plan.

Vanilla Skype este un eveniment teatral inedit, nu doar prin prisma selecției spectatorilor care au dorit să câștige locuri de favoare, ci și datorită particularității piesei puse în scenă.  Beneficiind de o distribuție de excepție – Marcel Iureș, Andi Vasluianu, Medeea Marinescu, Marius Manole, Vlad Zamfirescu, Alexandru Ion, Mircea Postelnicu și Vladimir Purdel, spectacolul a fost promovat în cadrul unui turneu al Teatrului ACT, susținut de BRD – Groupe Société Générale, care a avut loc în perioada 2-10 septembrie la Ploiești, Craiova, Piatra Neamț, Bacău și Iași.

În campania de promovare a spectacolului Vanilla Skype s-au implicat Cătălin Ştefănescu şi Alexandru Ion, co-fondator al Asociației T.E.T.A.

Echipa Golin a fost formată din Ana Trif (Senior Manager), Oana Cojocaru (Senior Media Manager), Raluca Mănăilă (Senior Media Associate), Alexandra Popa (Media Associate) şi Raluca Duță (Chief of The Bridge™), Bianca Stoica (Junior Digital Associate) și Alexandra Alboiu (Digital Assistant), în timp ce MullenLowe a fost reprezentată de Victor Oprişan (Group Creative Director), Andrei Munteanu (Group Creative Director) și Nicoleta Grigoriu (DTP Designer).

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.