Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Carturesti: Ceai si carti de 5 mil. EUR

Cu sase librarii, doua in Capitala si restul in tara, proprietarii afacerii Carturesti pregatesc anul acesta inaugurarea altor trei locatii: Sibiu, Suceava si Bucuresti. Ultima va opera din curtea Muzeului Taranului Roman, probabil un alt spatiu pretendent la titlul de „cea mai frumoasa librarie din Romania“. Cei doi actionari ai business-ului, Nicoleta Dumitru si Serban Radu, le povestesc redactorilor TARGET ca cifrele Carturesti estimeaza vanzari de 5 mil. euro pentru 2008, o crestere de la 3,7 mil. euro anul trecut, o marja a profitului de 3% (150.000 de euro), si o valoare totala a grupului de peste 20 de mil. euro, in cazul unei eventuale vanzari.

Pentru actionari, Carturesti este mai mult decat o librarie: este un sat cu carti (de aici si numele); este o suma de idei, un fel de sector 7 al Bucurestiului. O comunitate pentru cei care functioneaza dupa alte reguli.

“Atunci cand am inceput noi, era uneori rusinos sa fii vazut cu o carte in mana pe strada“, spun proprietarii afacerii. De-atunci, Carturestiul a devenit unul dintre punctele de cotitura in aceasta schimbare – atat pe harta Bucurestiului, cat si pe cele ale oraselor unde Nicoleta Dumitru si Serban Radu au descins cu proiectul lor.

Au sase librarii sau spatii publice, asa cum le place lor sa isi numeasca afacerea, iar planurile vorbesc despre alte si alte „sate ale cartilor“, din ce in ce mai mari si mai ambitioase. Pentru ca acum, odata cu renasterea retailului cu carte din Romania, Carturestiul vrea sa creasca mai mult, sa-si mareasca cifrele din dreptul profitului si sa-si cimenteze si mai bine locul trei pe o piata de peste 50 de milioane de euro anul trecut.

Din editia lunii iulie a revistei TARGET care apare luni 7 iulie, cititorii vor intra in culisele ideii ce a stat la baza “Carturesti” si ii vor cunoaste pe cei doi romani care au trasat sablonul “do it yourself” si au reusit sa construiasca o afacere deopotriva reusita, dar si invidiata de concurenta si vanata de investitori strategici.

Lansata in urma cu 2 ani, TARGET este singura revista lunara de business din Romania care exploreaza povestile de succes si stilul de viata al liderilor, executivilor de top si exponentilor lumii de business.

Bucuresti, 04.07.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.