Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Caroli Foods – evolutie pozitiva pe o piata aflata in scadere

Primul semestru aduce companiei o uşoară creştere a cifrei de afaceri
şi a profitului operaţional

Venitul net al companiei Caroli Foods a atins în primele 6 luni ale anului valoarea de 29 de milioane de euro, într-o uşoară creştere în raport cu venitul net înregistrat în perioada similară a anului anterior. Aceasta vine într-un moment de dinamică negativă a pieţei care, pentru prima dată în ultimii ani, a înregistrat o scădere, de 1% pe prima parte a anului. De asemenea, profitul operaţional al companiei ajunge, în această perioadă, la valoarea de 1 milion de euro, mai mare cu 4% faţă de semestrul I al anului 2008.

În acelaşi timp, compania şi-a consolidat poziţia în topul producătorilor de mezeluri din România, atingând o cotă de piaţă de 12%, în creştere cu 1,5% faţă de cota de piaţă deţinută în primele 6 luni ale anului 2008.

Rezultate 2008 – Pentru întreg anul 2008, compania a înregistrat o creştere a veniturilor nete de 26% în euro (39% în RON) în raport cu 2007 (2008: 69 de milioane de euro / 2007: 55 de milioane de euro). Profitul operaţional a crescut cu 19% în euro (32% în RON) faţă de anul 2007 (2008: 5,7 milioane de euro / 2007: 4,8 milioane de euro). În acelaşi timp, în anul 2008 valoarea totală a investiţiilor a fost de 4,2 milioane de euro (15,6 milioane RON).

“Este evident că anul 2009 este un an dificil pentru întreaga economie, şi nimeni nu este imun. Dar Caroli Foods îşi gândeşte afacerea pe termen lung. Principala preocupare este de a dezvolta, cu atât mai mult într-un climat dificil, noi oportunităţi pentru consumatori, de a analiza şi optimiza permanent portofoliul de produse. Considerăm că investiţia în branduri este determinantă pentru atingerea obiectivelor pe termen lung”, a declarat Andrew Taylor, Vicepreşedinte Comercial Caroli Foods.

Investiţii 2009 – Pentru anul 2009, valoarea preconizată a investiţiilor se ridică la 2,1 milioane de euro (9 milioane RON), sumă ce va fi direcţionată către echipamente de producţie, platforma logistică şi distribuţie.

Anul 2009 înseamnă şi debutul procesului de rebranding al Caroli Foods. Acesta urmăreşte crearea unei sinergii între brandurile companiei, prin integrarea acestora sub “umbrela” Caroli Foods. Procesul de rebranding presupune dezvoltarea unei noi identităţi vizuale pentru companie şi redesenarea tuturor etichetelor de produs, precum şi testarea acestora cu consumatorii. Acest demers, care se va încheia la sfârşitul anului, beneficiază de un buget de 250.000 de euro.

Evoluţii de piaţă – Piaţa mezelurilor are un volum de aproximativ 220.000 de tone şi o valoare de aproximativ 1 miliard de euro. Piaţa este şi va continua să fie afectată de scăderea veniturilor disponibile ale consumatorilor. Există însă destul loc de îmbunătăţire şi creştere, având în vedere că diferenţa dintre România şi ţările europene (Euro 25) în ceea ce priveşte consumul pe cap de locuitor este de 23%.

Deşi extrem de aglomerată şi competitivă, piaţa locală oferă încă oportunităţi importante de creştere. În afară de transformările asociate crizei economice trebuie luat în considerare şi faptul că până la finele anului 2009, toţi producătorii ce vor să îşi ţină fabricile deschise vor fi obligaţi să îndeplinească standardele europene de siguranţă şi igienă alimentară. Acest fapt creează contextul unor posibile tranzacţii pe piaţă deoarece nu toţi vor putea să se conformeze acestor norme.

Bucuresti, 14.07.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *