free download 78 travel guides written by experts

Care sunt cele mai citate surse media in presa scrisa?

Realitatea TV este cea mai citată sursă media în presa scrisă, potrivit mediaTRUST unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de monitorizare. Raportul este realizat pe baza a 927 de materiale referitoare la publicaţii tipărite, online, posturi radio şi TV, care au apărut în perioada 01 octombrie – 30 noiembrie 2014, în presa scrisă.

Realitatea TV ocupă primul loc în topul general al celor mai citate surse media cu 138 de mențiuni. Antena 3 și România TV se află la egalitate, cu câte 108 mențiuni fiecare. B1 Tv este pe locul 3 în clasament cu 98 de mențiuni. Hotnews.ro se menține pe primele poziții în clasament cu 71 de mențiuni, fiind urmat de postul de televiziune Digi 24 cu 59 de mențiuni. ProTV este în top cu 27 de mențiuni, iar Ziarul Financiar și Evenimentul Zilei au înregistrat fiecare câte 23 de mențiuni. Din clasament mai fac parte: TVR 1 cu 22 mențiuni, Kiss FM cu 18 mențiuni, Ziare.com și Rtv.net cu câte 16 mențiuni fiecare, Forbes și Kanal D cu cite 15 mențiuni fiecare, Antena 1 cu 14 mențiuni, DCnews.ro și România Liberă cu câte 13 mențiuni fiecare, Adevărul, Paginademedia.ro și Cancan.ro cu câte 9 mențiuni. Jurnalul Național și RFI sunt în top cu 8 mențiuni, Libertatea, Europa FM și Prima TV au înregistrat câte 7 mențiuni fiecare, iar TVR 2 a avut 6 mențiuni.

Topul celor mai citate publicații print este condus de Evenimentul Zilei și Ziarul Financiar, fiecare înregistrând câte 23 de mențiuni. Forbes este pe locul doi cu 15 mențiuni, urmat de România Liberă cu 13 mențiuni, Adevărul cu 9 mențiuni și Jurnalul Național cu 8 mențiuni. Capital și Business Magazin sunt în top cu câte 3 mențiuni fiecare, iar Click a înregistrat 2 mențiuni.

Realitatea TV este pe primul loc și în topul celor mai citate televiziuni cu 138 de mențiuni, urmată de Antena 3 și România TV cu câte 108 mențiuni fiecare. B1TV este în top cu 98 de mențiuni, Digi 24 a înregistrat 59 de mențiuni. PRO TV este în top cu 27 mențiuni, urmat de TVR1 cu 22 mențiuni, Kanal D cu 15 mențiuni, Antena 1 cu 14 mențiuni, Prima TV cu 7 mențiuni și TVR2 cu 6 mențiuni.

La categoria posturilor de radio, Kiss FM conduce clasamentul cu 18 mențiuni, urmat de RFI cu 8 mențiuni, Europa FM cu 7 mențiuni, Magic FM cu 3 mențiuni și România Actualități cu 2 mențiuni.

Hotnews.ro ocupă primul loc la categoria celor mai citate publicații online, cu 71 de mențiuni, urmat de Ziare.com și Rtv.net cu câte 16 mențiuni fiecare. DCnews.ro este în top cu 13 mențiuni, urmat de Paginademedia.ro și Cancan.ro cu câte 9 mențiuni fiecare. Zf. ro, Gandul.info și Realitatea.net au înregistrat câte 5 mențiuni fiecare. Din top mai fac parte: Pressalert.ro cu 4 mențiuni, Wowbiz.ro cu 3 mențiuni, Money.ro, Adevărul.ro, Reportervirtual.ro, Evz.ro, Dailybusiness.ro, Sport.ro și Capital.ro cu câte 2 mențiuni fiecare.

Ziarul Financiar conduce topul celor mai citate publicații de business, cu 23 de mențiuni, urmat de Forbes cu 15 mențiuni. Zf. ro este în top cu 5 mențiuni, Business Magazin și Capital cu câte 3 mențiuni fiecare, Capital.ro, Money.ro și Dailybusiness.ro cu câte 2 mențiuni fiecare.

Citările surselor media s-au făcut în materiale care au avut ca principale subiecte: politica interna, mass-media, mondenităţi, sport, economie, transport, etc. Printre subiectele cu cele mai multe apariții se numără campania electorală pentru alegerile prezidențiale din noiembrie 2014 (87 de materiale), dosarele Microsoft și EADS (32 de materiale), Victor Ponta – “ofițer acoperit” – 13 materiale.

Metodologie

Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor produse în media (print), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 octombrie -30 noiembrie 2014.

Analiza include toate materialele din presa tipărită care au citat diferite media (publicaţii print, online, radio şi TV). Raportul include publicaţii care fac referire la articole, comentarii și declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie review-uri sau reprintări din alte media. Publicaţiile incluse în raport pot fi recunoscute după următoarele forme:
O declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată, în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 X a spus că …”/ “potrivit unui studiu condus de saptămânalul Capital …”

Principalul criteriu conform căruia un anumit material poate fi acceptat, constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV. Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citările mutuale (ale publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust):
Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei şi Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Societatea Română de Televiziune.

Dacă o referire la acelaşi ziar, post radio/TV, portal a apărut de mai multe într-un material, dar în diferite contexte, multiplicitatea citării, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat în considerare în analiza finală.

Raportul nu include materiale care:
– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;
– se referă la presa străină;
– sunt numite referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;
– au fost publicate într-un ziar, al cărui conţinut cuprinde materiale republicate în alte ziare;
– citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;
– se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii;
– sunt repetiţii ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;
– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;
– sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă
・ sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio.

Studiul nu include informaţii care provin de la agenţiile de presă: Mediafax, NewsIn şi Agerpres.

Cuvintele cheie luate în considerare pentru această analiză sunt: 12 publicaţii tipărite (Adevărul, Biz, Business Magazin, Capital, Click, Curierul Naţional, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul Naţional, Libertatea, România Liberă, Ziarul Financiar), posturi TV (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, N24 Plus, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2), radio-uri (Bucureşti FM, Europa FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio România Actualităţi, RFI) şi site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneymagazine.ro, paginademedia.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro, dcnews.ro, ziuanews.ro, ziare.com, repotervirtual.ro).

Detalii privind monitorizarea presei scrise sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Bucuresti, 22.12.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *