free download 78 travel guides written by experts

Care sunt cei mai activi advertiseri in luna noiembrie 2015?

Procter &Gamble, Reckitt Benckiser și Terapia sunt advertiserii cu cea mai mare vizibilitate în publicitate, în noiembrie, potrivit mediaTRUST.

În clasamentul celor mai activi advertiseri, realizat în funcţie de numărul de spoturi publicitare difuzate de canalele media, Procter & Gamble ocupă locul întâi cu un număr de 21.366 de reclame, având un cost Rate Card estimat la 42,3 milioane de euro.

Reckitt Benckiser ocupă poziţia secundă cu 13.848 de reclame difuzate, și un rate card estimat la 21,6 milioane de euro. Pe locul trei în topul celor mai vizibili advertiseri se află Terapia cu 12.101 de reclame, și un Rate Card de 20,1 milioane de euro.

Zdrovit este pe locul patru în clasament cu 11.890 reclame, urmat de Unilever cu 10.825 de reclame. Nestle a înregistrat – 10.599 reclame, Biofarm – 8.628 reclame, Telekom – 8.532 reclame, Vodafone – 8.065 reclame, Glaxosmithkline – 7.559 reclame, Chipita – 6.667 reclame, Orange – 6.125 reclame, Intact Media Group – 5.719 reclame, Altex – 5.615, Mondelez – 5.589 reclame, Coca Cola – 5.404 reclame, European Drinks – 4.965 reclame, Ferrero – 4.626 reclame, Lidl – 4.455, Beiersdorf – 4.433 reclame.

Distribuţia reclamelor pe medii de difuzare. În perioada 1-30 noiembrie 2015, s-au difuzat 343.321 de reclame la posturile de televiziune, 59.796 la radio, iar 11.260 în presa scrisă.

În ceea ce privește advertiserii aflaţi pe primele locuri în clasament, distribuția spoturilor publicitare este realizată în felul următor. Astfel, Procter&Gamble s-a orientat mai mult spre posturile de televiziune, Prima TV fiind postul TV cu cele mai multe reclame difuzate – 2.956, iar N24 a difuzat 2.792 de spoturi, TVR 2 – 2.0o76 reclame.

Campania Reckitt Benckiser a avut mai multe difuzări la postul de televiziune Sport.ro (1.924 reclame), National TV – 1.854 reclame, iar la radio, Kiss FM a difuzat 95 de spoturi.

Terapia ocupă locul trei în clasament, iar printre sursele cu cele mai multe reclame difuzate se numără N 24 (2.385 reclame), Național TV (1.346 reclame) şi Europa FM (185 reclame).

Top 20 branduri

Telekom, Vodafone și 7 Days ocupă primele poziţii în topul celor mai vizibile branduri în publicitate.

Astfel, Telekom se află pe primul loc cu 8.451 de reclame, cu un buget alocat de 15,3 milioane de euro, urmat de Vodafone cu 8.033 reclame şi un Rate Card estimat la 19,5 milioane de euro.

7 Days a înregistrat 6.517 de reclame, având un Rate Card estimat la 12,4 milioane de euro.

Printre cele mai promovate branduri se numără şi Orange (6.133 reclame), Lajumate.ro – 5.688 reclame, Nurofen (5.070 reclame), Lidl (4.455 reclame), Nivea (4.433 reclame), Dr. Oetker (3.947 reclame), Strepsils (3.782 reclame), Head&Shoulders (3.760 reclame), Altex (3.680 reclame), Kinder (3.620 reclame), Emag.ro (3.611 reclame), Pantene ( 3.300), Fasconal (3.204 reclame), Nestle (3.054 reclame), Engie (3.017 reclame), Gillette (3.016 reclame), Metro Cash&Carry (2.465 reclame).

În ceea ce priveşte distribuţia reclamelor pe canalele media, vizibilitatea brandurilor este mai puternică pe posturile TV, urmate de radiouri și presa scrisă.

Telekom a înregistrat cele mai multe difuzări la Antena 1 (1.538 reclame), Sport.ro (958 spoturi). La categoria posturilor de radio, Kiss FM a înregistrat cele mai multe reclame (278).

Vodafone a avut cea mai mare vizibilitate la postul Sport.ro (1.195 reclame), Antena Stars (696 reclame) și Kiss FM (222 reclame).

Iar 7Days a avut cele mai multe difuzări la ZU Tv ( 2.158 spoturi), Kiss TV (1.083 reclame) și Național TV – 896 reclame

Potrivit numărului de reclame înregistrate pe canalele media pe parcursul lunii noiembrie 2015, sectorul Farmaceutic a numărat 94.734 de reclame. Sectorul Alimentar ocupă poziţia a doua cu 93.602 de reclame, iar locul trei este ocupat de sectorul Comerţ – 52.755 de reclame difuzate.

În cadrul sectorului Alimentar, advertiserii cu cea mai mare vizibilitate sunt Nestle, Chipita și Mondelez. Cele mai agresive campanii de promovare în sectorul farmaceutic le-au avut Terapia, Zdrovit, Reckitt Benckiser.

Intact Media Group (Lajumate.ro), Altex, Lidl sunt advertiserii cel mai bine promovaţi la categoria Comerţ.

În funcţie de numărul de spoturi difuzate, sectorul Cosmetice este reprezentat de Procter&Gamble, Beiersdorf și L’Oreal.


Despre raport

Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 414.377 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 – 30 noiembrie 2015, la 21 de posturi de televiziune, 11 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale. Prin intermediul aplicaţiei admonit, mediaTRUST prezintă cei mai vizibili advertiseri în media. Costul estimat in euro a fost calculat pe baza valorii de Rate Card.

Bucuresti, 11.12.2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *