Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Care sunt armele matematice de distrugere care ne influențează viețile?

Lansare Arme matematice

Editura Nemira lansează marți, 16 ianuarie, de la ora 19.00, cartea Arme matematice de distrugere, de Cathy O’Neil – Bestseller New York Times și nominalizată la National Book Award – apărută în colecția Anticipația de popularizare a științei. Evenimentul are loc la Seneca AntiCafe (strada Arhitect Ion Mincu, nr. 1).

Vorbesc despre big data, algoritmi și alte teme din carte: Cristina Bazavan, jurnalist cultural, Alexandru Negrea, specialist marketing și comunicare în Social Media și Bogdan Manolea, din partea Asociației pentru Tehnologie și Internet.

Lansare Arme matematice

Cathy O Neil, fostă jurnalistă la Wall Street Journal, avertizează că modelele matematice care ne organizează viețile (școlile la care mergem, împrumuturile la bancă, asigurările) sunt opace, nereglementate și incontestabile, chiar dacă greșesc. Și, ce e mai rău, ele hrănesc discriminarea, într-un „cocktail toxic pentru democrație”. Autoarea folosește câteva exemple de algoritmi și anecdote din viața de zi cu zi, adresându-se cititorilor fără formație în științe exacte și ilustrând alunecările etice și morale ale unui sistem automatizat.

Într-o epocă în care cele mai multe aspecte ale vieților noastre cad sub incidența datelor analizate automat, e necesar să le înțelegem mecanismele și să chestionăm modelele. Descoperiți latura întunecată a Big Data!

„Autoarea cunoaște puterea și riscurile modelelor matematice, dar are și darul analogiei, ceea ce o face una dintre cele mai competente comentatoare a folosirii datelor ca arme.“ New York Times Book Review

„Este un manual pentru cetățeanul secolului al XXI-lea și reușește exact acolo unde Big Data eșuează – este accesibil, critic, relevant și cu un aer de urgență și necesitate.” Financial Times

Parteneri: RockFm și Scena9.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.