Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Care au fost advertiserii anului 2006?

2006 a fost un an în care investiţiile în publicitate au crescut mult atingând cifra de aproximativ 4 mld de euro pe TV, ziare, reviste şi radio. Care sunt advertiserii anului 2006, ce sume au cheltuit pe fiecare canal de comunicare si pentru ce branduri au  investit, sunt principalele întrebări la care proiectul TOP 100 Advertisers al revistei Campaign, şi-a propus să răspundă.  

În paragrafele următoare facem publice cele mai importante cifre ale acestui proiect:

A. Investiţii brute pe media (totaluri):

Mediu    Valoare
Total    3.718.509.548, 50
TV        3.320.500.578, 90
Ziare    162. 691. 255, 70
Reviste    154. 285. 746, 10
Radio    81. 031. 967, 80
*Rate-card-uri, fara bartere si discount-uri; sume in euro
Sursa: Alfa Cont Media Watch

B. Top 30 investiţii brute categorii în 2006*:

Nr.    Categorie    Valoare (EUR)
1    Telefonie mobila    246.008.128,10
2    Bere    199.174.726,00
3    Sucuri carbonatate    134.943.937,90
4    Sampoane & balsame        129.327.573,30
5    Masini        123.484.747,40
6    Ziare & reviste    117.065.642,70        
7    Detergent de rufe    113.838.974,20
8    Iaurt    93.448.730,20
9    Banci & servicii bancare    77.030.061,00
10    Tablete de ciocolata    70.080.341,80    
11    Pasta de dinţi/ periuţe de dinţi    68.185.145,60
12    Produse de întreţinere casnica    66.061.583,50
13    Teleshopping        65.444.832,00
14    Produse de îngrijire a tenului        57.710.830,50
15    Campanii    55.082.032,60
16    Deodorante    41.119.082,80
17    Vopsea de par        40.444.005,50
18    Telefoane (aparate)    38.785.645,30
19    Apa minerala    36.753.132,50        
20    Sucuri de fructe    35.352.983,50
21    Cafea tradiţionala    33.478.056,60
22    Produse din carne si peste (Brand Group)    32.276.162,60
23    Aparate de uz casnic de mari dimensiuni    31.771.831,50
24    Magazine, centre comerciale, supermarketuri    30.757.810,70
25    Alte medicamente    29.603.011,30
26    Brandy/Cognac    29.463.930,00
27    Chipsuri    29.250.882,00
28    Cosmetice    29.193.972,50
29    Alta carne procesata    28.814.860,00
30    Vitamine    28.549.639,20

*Preţuri în EUR. Rate card si fara bartere si discount-uri; sume în euro
Sursa: Alfa Cont Media Watch

C. Top 30 Investiţii brute pe brandrui în 2006*:

Nr    Brand        Investiţie totala
1    Danone**    95.861.577,80
2    Vodafone***    69.328.623,70
3    Orange        68.650.286,30
4    Garnier    52.315.797,50
5    Cosmote    50.023.284,80
6    L’Oreal    48.653.353,50
7    Jacobs        47.595.047,50
8    Pepsi        43.144.933,10
9    Germanos    36.340.554,80
10    Nivea        36.311.215,10
11    Colgate    35.918.119,60
12    Petrom        33.596.605,50
13    Coca-Cola    30.986.259,90
14    Zapp        30.016.058,30
15    Romtelecom    28.884.389,70
16    Frutti Fresh****     26.522.410,40
17    Dero        25.374.410,10
18    Dove        25.127.649,50
19    Elite*****    24.243.121,60
20    Milka        23.623.504,50
21    Nescafe    21.987.365,80
22    Burger Premium Pils        21.466.561,70
23    Blend A Med    21.279.425,00
24    Dacia        20.782.194,70
25    Altex        20.482.000,40
26    Poiana        19.916.256,50
27    Avon        19.864.551,20
28    Head&Shoulders    19.661.060,50
29    Golden Brau    19.408.523,30
30    Scandia    19.009.919,00

*Rate-card-uri, fara bartere si discount-uri;sume în euro **Acest brand include Danette si Danonino, *** Acest brand include Connex-Vodafone, **** Acest brand include Frittia, ***** Acest brand include Elite si Elita
Sursa: Alfa Cont Media Watch

Primii 3 cei mai importanţi advertiseri locali sunt:
Pe primul loc se află Procter&Gamble cu un total de 228 785 497,3 de euro dintre care:
è    226 560 085,5 de euro pe TV;
è    149 110,3 de euro pe ziare;
è    1 819 039 de euro pe reviste;
è    257 262,5 de euro pe radio.
Advertiserul nu a menţionat agenţia/agenţiile cu care s-a lucrat, dar a făcut public pentru proiectul Campaign mărcile pentru care s-a făcut publicitate în 2006: ACE, Alldays Discreet, Always, Ariel, Blend A Med, Bonux 2 în 1, Bonux, Camay, Fairy, Fixodent, Head&Shoulders, Hugo Boss, Lenor, Londa, Max Factor, Mr Prooper Universal, Pampers, Pantene Pro-V, Procter&Gamble, Tide, Wash&Go, Wella, Wixk Vaporub;

Pe poziţia a doua regăsim Unilever South Central Europe cu un total de                139 634 225,9 de euro dintre care:
è    136 537 944,5 de euro pe TV;
è    158 098,3 pe ziare;
è    2 205 162,1 pe reviste;
è    733 021 pe radio.
Agenţiile cu care au lucrat sunt ADDV, Brands&Bears, BrandsOn, Draft, Engines, Gavrilă şi Asociaţii, GMP, Lowe, Ogilvy Action (141 WorldWide), Punct Advertising, BBH London, iar pentru partea de media cu agenţia MindShare. Mărcile pentru care acest advertiser a făcut reclamă sunt Dero, Coccolino, Cif, Domestos, Sunsilk, Dove, Rexona, Axe, Delma, Rama, Knorr.

Primele 3 poziţii se închid cu European Drinks SA/European Food SA, advertiser care anul trecut s-a aflat pe locul 9 anul trecut, în cadrul aceluiaşi studiu. Acesta a investit în reclamă 119 118 377 de euro astfel:
è    117 830 241,2 de euro pe TV;
è    483 446 de euro pe ziare;
è    88 539 de euro pe reviste;
è    716 150,8 de euro pe radio.
 Advertiserul nu a dezvăluit agenţiile cu care au lucrat, însă brandurile promovate au fost Adria, Amore Paste Făinoase, Burger Premium Pils, European Drinks, European Food, Frutti, Gillman’s Gin, Intermark, Izvorul Minunilor Stâna de Vale, Meister Premium Pils, Naty Napolitane, Olla Aluniţe cu Cremă, Regal, Rieni tărie de Bihor, Scandic, Supermarket European Discount şi Viva.

TOP 100 Advertisers este proiectul special Campaign, aflat la a doua ediţie anul acesta, arată cum şi-au cheltuit bugetele de reclamă cei mai importanţi advertiseri locali.

Bucuresti, 30.03.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.