Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Carbon Disclosure Project: BMW Group inca o data lider in dezvoltare durabila

BMW

BMW Group – constructorul auto numărul 1 în ceea ce priveşte transparenţa proceselor de dezvoltare durabilă.

BMW Group a obţinut cea mai bună performanţă din istoria companiei în clasamentul Carbon Disclosure Project (CDP), dat publicităţii în această toamnă. În ierarhia CDP Global 500, BMW Group este constructorul auto numărul 1 şi s-a clasat în Top 10 al tuturor companiilor internaţionale care au fost incluse în studiu. Cu un total de 96 de puncte dintr-un maxim posibil de 100 de puncte, compania a fost prezentă atât în Carbon Disclosure Leadership Index (CDLI), cât şi în Carbon Performance Leadership Index (CPLI).

Dr. Norbert Reithofer, preşedinte al Consiliului Director al BMW AG, a declarat: "Strategia grupului pe care o avem în privinţa dezvoltării durabile se bazează pe trei principii: responsabilitate corporate economică, de mediu şi socială. Protecţia mediului are un rol important în cadrul acestei strategii. Ca parte a accentului pe care îl punem pe protecţia mediului, continuăm să reducem la nivel mondial emisiile automobilelor şi facilităţilor de producţie. Prin protejarea mediului, societatea ca ansamblu are de câştigat şi obţinem un impact pozitiv şi pentru afacerea BMW Group".

CDP este privit ca unul dintre cele mai prestigioase clasamente privind dezvoltarea durabilă. CDLI analizează şi evaluează 500 de companii internaţionale în cadrul FTSE Global Equity Index Series, din care numai procentajul primelor zece clasate este luat în considerare pentru clasament. Calificativul obţinut de BMW Group este o nouă recunoaştere a randamentului de protejare a mediului pe termen lung, ca parte a întregului lanţ de valori. Acest calificativ susţine decizia BMW Group de a include dezvoltarea durabilă în strategia corporate pe termen lung.

Rezultatul obţinut în Carbon Disclosure Project este a doua distincţie importantă pe care BMW Group o primeşte în această toamnă pentru demersurile importante în privinţa protecţiei mediului şi dezvoltării durabile: la 8 septembrie, BMW Group era desemnat din nou lider al domeniului auto în Dow Jones Sustainability Indexes (DJSI), un alt studiu prestigios în domeniu.

Alte informaţii despre modul în care BMW Group gestionează dezvoltarea durabilă în afacerile sale sunt disponibile la www.bmwgroup.com/responsibility.

Carbon Disclosure Project (CDP) este o organizaţie internaţională nonprofit care deţine cea mai mare bază de date la nivel mondial cu informaţii ale companiilor privind principalii indicatori de impact asupra mediului. În dorinţa de a reduce emisiile şi de a îmbunătăţii performanţele pentru aproximativ 3000 de organizaţii din întreaga lume, CDP măsoară şi prezintă nivelul emisiilor cu efect de seră şi examinează riscurile şi oportunităţile ce reies din schimbările de mediu pe baza standardelor CDP. În 2011, CDP a inspectat 551 de companii care deţin active în administrare în valoare de 71.000 de miliarde de dolari. www.cdproject.net

Zece exemple BMW Group pentru o dezvoltare durabilă

1. Emisiile flotei de modele BMW Group au scăzut cu 30% între 1995 şi 2010, compania respectând astfel angajamentul ACEA pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Emisia medie pentru modelele BMW Group în 2010 este de 148 g CO2, în scădere faţă de 2009, chiar dacă ponderea automobilelor mai mari a crescut în mixul de modele BMW Group.

2. Pentru a reduce emisiile, BMW Group a introdus programul BMW EfficientDynamics începând cu primăvara anului 2007. A fost primul producător care a oferit tehnologii de reducere a emisiilor şi a consumului în echiparea standard pentru toată gama de modele. Printre acestea se numără sisteme precum recuperarea energiei de frânare, indicatorul treptei de viteză recomandate sau operarea inteligentă a sistemelor auxiliare (pompa de apă sau compresorul de aer condiţionat). De asemenea, BMW este marca cu cele mai multe modele echipate standard cu sistemul Auto Start Stop din gamă. Acesta se regăseşte acum pe aproape toate modelele de patru şi şase cilindri din gamă. În acest moment, BMW EfficientDynamics înseamnă întregul program al mărcii pentru reducerea emisiilor – de la modele propulsate cu motoare cu ardere internă, până la automobile hibrid, electrice sau cu propulsie cu hidrogen. Marca MINI a preluat aceste tehnologii sub brandul MINIMALISM.

3. BMW Group a dezvoltat constant noi tehnologii pentru reducerea emisiilor. Pentru 2012 este programat debutul a două noi modele full hybrid: BMW Seria 3 ActiveHybrid şi BMW Seria 5 ActiveHybrid. În 2013 este programat debutul primului model electric – BMW i3, urmat la scurt timp de BMW i8, un plug-in hybrid. Aceasta vine după ce BMW Group a fost unul dintre producătorii cu cel mai amplu program de teste pentru astfel de modele, cu MINI E şi BMW Active E. Va fi o flotă de peste 1500 de automobile şi a parcurs milioane de kilometrii în condiţii reale de test.

4. Întreg ciclul de viaţă al automobilului este considerat pentru analiza impactului emisiilor. În prezent peste 95% din materialele care construiesc automobilul pot fi reciclate, din care 10% sunt consumate pentru producţia de energie. În acelaşi timp 15% din componentele de plastic sunt realizate din materiale reciclate.

5. Deşeurile produse pe automobil sunt în creştere 358 kg la 381 kg per automobil în 2010 faţă de 2009, în contextul unei ponderi mai mari a automobilelor din segmentele superioare în mixul de modele BMW Group. Cu toate acestea cantitatea de deşeuri nereciclabile a scăzut în 2010 faţă de 2009 de la 10,63 la 10,09. Aceasta înseamnă că mai mult de 97% din deşeurile generate în procesul de producţie pot fi reciclate.

6. În evaluarea impactului asupra mediului, energia consumată în procesul de producţie joacă de asemenea un rol important. Consumul de energie a fost redus de cu 4,8% în 2010 faţă de 2009, de la 2,89 MWh la 2,75 MWh şi mai mult de 16% faţă de 2006 (3,28 MWh). În acelaşi timp, emisiile de dioxid de carbon raportate în producţia fiecărui automobil au scăzut cu 5,5% în 2010 faţă de 2009 (de la 0,91 la 0,86 t CO2). Obiectivul companiei este de a ajunge la o reducere a emisiilor cu 30% în 2012 faţă de 2006 ( de la 0,96 la 0,67 t CO2 per automobil produs).

7. În locaţiile de producţie BMW investeşte constant în soluţii pentru producerea de energie din surse regenerabile. Unul dintre cele mai importante proiecte de acest gen este fabrica Spartanburg din USA. În prezent 63% din necesarul de energie este generat prin utilizarea gazului metan reciclat de la depozitul de deşeuri din apropiere. Aceeaşi soluţie este folosită şi pentru încălzirea apei utilizată în fabrică. Proiectul, intitulat "Gas to Energy", a fost lansat în 2003 şi extins în 2009 în urma unei investiţii de 12 milioane $. Se preconizează că această soluţie asigură o reducere a costurilor cu 7 milioane $ anual.

În urma unui proiect de expansiune a fabricii de 750 milioane $ desfăşurat în 2009 au fost create noi zone de producţie şi implementate noi tehnologii. Acestea asigură în procesul de vopsire al automobilelor scăderea consumului de apă cu 50% şi a cantităţii de deşeuri generate cu 80%. Un nou sistem de ventilaţie asigură o reducere a consumului de energie cu 31% faţă de un sistem convenţional. În acelaşi timp, 83% din totalul de deşeuri produse în fabrică sunt reciclate. De asemenea, emisiile de CO2 au fost reduse cu 92 000 tone pe an, echivalentul plantării cu copaci a unei suprafeţe de 93 km pătraţi anual.

La fabrica de la Leipzig este luat în considerare un proiect de energie eoliană care ar trebui să acopere integral necesarul pentru fabrica dedicată modelelor electrice BMW i. În 2010, dintr-un consum total de 4 milioane MWh, 18,12% a fost produs din surse regenerabile (în creştere cu 2 puncte), în timp ce 177671 MWh au fost produse in-house.

8. Emisiile de compuşi organici volatili (VOC) au scăzut în 2010 la 1,6 kg per automobil produs, o reducere de 9,6% faţă de 2009 (1,77 kg). O contribuţie importantă în această performanţă o au procesele optimizate de vopsire care folosesc substanţe cu conţinut scăzut sau fără solvenţi. Aceasta a dus la scăderea cu 30% a emisiilor de solvenţi comparativ cu 2006, atingându-se deja obiectivul impus de companie pentru 2012.

9. Consumul de apă raportat la automobilele produse a scăzut constant în ultimii ani. În 2010, comparativ cu 2009, acesta a fost redus cu 9,8%, de la 2,56 la 2,31 m3 de apă. Şi mai importantă este diminuarea consumului în ultimii 5 ani, cu o scădere de 23,7% faţă de 2006 (2,99 m3). În evaluarea consumului sunt luate în considerare fabricile BMW Group (17 locaţii) şi consumul pentru producţie, cât şi consumul general (de exemplu facilităţi sanitare).

10. Îmbunătăţirea impactului asupra mediului se face printr-o preocupare pentru fiecare detaliu. De exemplu, BMW Group a iniţiat un program amplu pentru optimizarea transferului acasă – serviciu pentru angajaţi. De asemenea, investiţiile în proiecte pentru protecţia mediului sunt în creştere în 2009 faţă de 2010 cu 41%.

Bucuresti, 18.10.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.