Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cand sa aruncam o privire in curtea marketerilor englezi

Silvia Popescu
Project Manager MORE THAN PUB

Si anul acesta la Conferinta « Marketing in Direct » (editia a doua, septembrie 2010) specialistii din Marea Britanie ne-au demonstrat cat de multe actiuni creative poti implementa folosind Marketingul Direct, oferindu-ne o lectie de comunicare directa, cu naturalete si … umor englezesc. Exemplele si studiile de caz prezentate au purtat eticheta simplitatii englezesti, fiind pe cat de simple, pe atat de creative, incat te faceai sa te intrebi : «cum de nu m-am gandit si eu la asta pana acum ?».

Se stie ca englezii sunt conservatori si nu adopta usor schimbarea, iubesc simplitatea si sunt in general precauti. Caracteristici reflectate si in modul de construire si promovare a brandurilor. Insa cand vine vorba de business, ii intereseaza mai degraba cultivarea relatiilor pe termen lung decat incheierea rapida a unor afaceri. Au intuitia profitului si daca « simt » succesul unui mecanism de promovare, il pun in aplicare cu maiestrie, dand dovada de deschidere si flexibilitate.

Studiile de caz prezentate de John Griffiths, Patrick Collister sau Dela Quist au abundat astfel in modalitati de utilizare a new media, a retelelor sociale, a marketingului one-to-one. Si cu atat mai valoroase sunt aceste exemple, cu cat vin de la « conservatorii » englezi care urmaresc cu incapatanare sa obtina rezultate cat mai mari avand costuri cat mai mici.

Compania BestBuy care comercializeaza produse electronice si initiativa sa Twelpforce prin care angajatii ofera asistenta online via Twitter (//twitter.com/TWELPFORCE) sau CEO-ul retailerului online de incaltaminte Zappos.com care a transformat posturile sale de pe Twitter intr-o adevarata campanie de construire de brand si de vanzari (//twitter.com/Zappos_service) sunt doar cateva exemple despre cum sa te conectezi direct si credibil cu audienta ta.
Marketerii englezi ne-au aratat ca in lumea de azi a marketingului nu mai exista reguli, ca publicitatea si marketingul traditional se transforma in dialog cu clientii, iar comunicarea integrata « se-ntampla » pur si simplu in conditiile in care orice (actiune, instrument, persoana) poate deveni un « canal de comunicare ». Brandurile dau startul conversatiilor, sunt subiecte de discutie in retelele sociale, fac parte din comunitate. Marketingul nu mai este un simplu proces de comunicare unidirectionala de la advertiser catre consumator. Marketingul trebuie privit ca o conversatie cu consumatorul. Consumatorul a evoluat si are azi mijloacele de a genera, publica si distribui continut. Consumerul poarta (in mediul online si nu numai) un dialog activ cu semenii sai despre brandurile care il inconjoara si care ii ating viata. Singura modalitate in care marketerii pot afla despre aceste discutii este sa participe activ. Sa asculte si mai ales sa reactioneze. Daca marketingul traditional ne-a obisnuit sa ne calculam vanzarile in functie de numarul de produse/servicii achizitionate, noua fata a marketingului este cu totul altfel construita. Este un mediu de comunicare natural si nu unul ambalat cu grija. Este o conversatie si un fel de a fi, si nu un set de instrumente. Exista o legatura directa intre nivelul vanzarilor tale si comunicarea pe care o ai cu clientii tai, astfel ca, cu cat te intalnesti sau vorbesti mai des cu ei, cu atat probabilitatea ca el sa cumpere de la tine este mai mare.

Pe scurt, englezii ne-au oferit o lectie de simplitate in business ! Daca ar trebui sa parafrazez in cateva cuvinte lucurile invatate de la speakerii britanici as spune ca poti avea idei cu adevarat interesante pentru clientii si brandurile tale doar uitandu-te la ce fac oamenii din jurul tau in fiecare minut, in fiecare zi.

Despre Silvia Popescu

Cu o experienta de peste 5 ani in comunicare si relatii publice, Silvia Popescu a coordonat de-a lungul timpului proiecte de comunicare in diverse industrii: FMCG, banking, real-estate, automatizari, marketing etc. A absolvit Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii si in prezent este Project Manager la More Than Pub. De asemenea, coordoneaza Conferinta Internationala anuala « Marketing in direct ». Hai pe www.marketingindirect.ro! Este sursa ta de informatii din Marketing Direct! More Than Pub este o agentie dinamica de comunicare, cu idei proaspete ce stau la baza unor campanii originale. Serviciile agentiei sunt organizate pe mai multe directii, ce reprezinta un mix eficient de comunicare targetata

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.