free download 78 travel guides written by experts

Campanie de informare More Than Pub pentru Venta Luftwascher

Client: Venta Luftwascher

Campanie de informare asupra Venta Luftwascher umidificator, purificator si odorizator de camera

Perioada de desfasurare a proiectului: 3 luni (februarie – aprilie)

Scopul campaniei: crearea de awareness in jurul produselor Venta. Am initiat o mini campanie educationala pentru a face umidificatoarele mai cunoscute, mai populare in randul publicului tinta. S-au cautat elementele cu care acesta poate fi identificat si elementele de legatura dintre Venta si asteptarile publicului.

Publicul tinta:
– Principal: femei active profesional, cu varsta de peste 25 de ani, venituri & educatie peste medie
– Secundar: mamicile, parintii tineri carora le pasa de mediul in care isi cresc copiii

Strategie:
Am dezvoltat un mix de comunicare ce a cuprins atat actiuni de relatii publice, cat si de direct marketing, menite sa ofere o identitate, o forma si un continut consistent produselor Venta. Am dorit sa ne diferentiem de restul produselor asemanatoare de pe piata, care se axau pe simpla idee de aer curat, ce ofera beneficii sanatatii. Astfel, comunicarea catre mass-media s-a facut pe un ton fresh, new, trendy, pentru ca noi ne-am planificat sa pozitionam umidificatorul drept un element ambiental, care, pe langa beneficiile oferite sanatatii, ofera si un plus de prospetime si “individualitate” caminului fiecarui utilizator. In plus, prin actiunile de direct marketing am putut realiza o comunicare targetata – catre 1000 doamne Top&Middle Managers din Bucuresti – cu rezultate usor cuantificabile.
Comunicarea a fost una lineara, dar am adaugat anumite accente care urmareau eficientizarea acesteia. Pe toata durata campaniei am avut un flux informational constant catre presa cu audienta preponderent feminina, prin advertoriale publicate in reviste specializate in aceasta directie. Pe langa aceasta baza, care asigura o constanta in termeni de vizibilitate, am ales in fiecare luna un public secundar si implicit un suport /un canal de comunicare distinct pentru diseminarea informatiei. Astfel, in prima luna am comunicat catre presa specializata pe sanatate, mediu sanatos, in luna urmatoare ne-am adresat presei de amenajari interioare/ casa si gradina, subliniind ideea de accesoriu pentru locuinta, cu beneficii mai mult decat estetice, iar in ultima luna ne-am concentrat pe mass media dedicate femeilor. Prin aceasta abordare am extins aria de comunicare si mesajul nostru a ajuns si la alte categorii secundare de public. Am atins astfel si key opinion leaders – formatorii de opinie precum medicii si presa de specialitate.

Pe langa strategia pro-activa de relatii publice, am dezvoltat un plan de comunicare prin intermediul actiunilor de direct marketing implementat in luna martie, perioada de mijloc a campaniei. Am identificat mediul adecvat in spre care sa ne orientam toata atentia si anume mediul de business. Am lucrat pe o baza de date alcatuita din 1000 de femei din pozitii middle si top management, in companii importante din Bucuresti. Intr-o prima etapa s-a trimis catre acestea un flyer de prezentare a umidificatoarelor si purificatoarelor Venta, urmata apoi de livrarea unei scrisoari de intentie care explica oferta si avantajele Venta. Mai apoi, etapa urmatoare a constat in realizarea unui mini-telemarketing pe un segment de 10% din baza de date initiala, verificandu-se astfel impactul campaniei asupra grupului tinta. Arealul de desfasurare a cuprins doar zona capitalei si din urmatoarele motive: pretul produsului limiteaza numarul potentialilor interesati, iar in capitala nivelul mediu al veniturilor este mai ridicat decat in tara si, nu in ultimul rand, bugetul de care dispuneam a impus si el anumite costrangeri.

Canale media folosite via PR:
– Print
– Internet

Evaluare/Rezultate

1. Relatii Publice: In mediile offline si online centrale am avut 39 de aparitii, din care 19,5% in publicatiile offline, iar restul in spatiul virtual.

Februarie: 13 aparitii in media (2 publicatii printate, 11 online)
Martie: 17 (3 print , 14 online)
Aprilie: 9 online

2. Direct Marketing: 8% dintre persoanele targetate au dorit sa primeasca o oferta concreta, 5% au dorit sa primeasca in continuare oferte promotionale din partea Venta, iar restul fie nu au fost interesate, fie nu au putut fi contactate. Tinand cont de procentul de raspuns care rezulta de regula intr-o campanie de DM, procentul de 5 – 10 % fiind excelent, campania aceasta a fost o realizare imbucuratoare pentru un produs care nu a beneficiat anterior de nici un alt fel de comunicare/promovare. {mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *