Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Campania Zâmbeşte România face igiena orală cool pentru copii şi adolescenţi, cu lansarea aplicaţiei #CoolBrushing

Cool Brushing

· 53% dintre copiii și adolescenții din mediul urban consideră spălatul pe dinți un obicei enervant, conform datelor GSK Consumer Healthcare¹;
· Sub umbrela campaniei Zâmbește România 2017, GSK Consumer Healthcare urmăreşte să schimbe atitudinea copiilor faţă de igiena orală prin lansarea aplicației #CoolBrushing, împreună cu o competiție pentru titlul de Ambasador al Campaniei Zâmbește România;
· Datele² arată că adolescenții sunt implicați în activitățile online, 67% dintre aceștia deținând un smartphone, cu ajutorul căruia distribuie conținut foto, audio și video pe platformele rețelelor de socializare.

Conform studiului GSK Consumer Healthcare de la începutul lunii martie 2017¹, patru din zece copii și adolescenți nu se spală pe dinți de două ori pe zi și peste jumătate din ei (53%) consideră spălatul pe dinți o activitate enervantă, cu toate că recunosc că aceasta este importantă pentru sănătatea lor. Aceste statistici nu sunt surprinzătoare în contextul în care cei tineri își petrec majoritatea timpului liber în mediul online, unde ritmul de transmitere a informațiilor, precum și cel al interacțiunilor și al derulării activităților este unul mult mai alert.

Cool Brushing

”Faptul că peste jumătate din adolescenții din mediul urban consideră spălatul pe dinți un obicei enervant este îngrijorător, deoarece atunci când există o astfel de mentalitate, probabilitatea de a-și însuși un comportament greșit este destul de mare. Pe termen lung, o mentalitate pozitivă referitoare la igiena orală stă la baza unei rutine de îngrijire completă la maturitate”, menţionează Sylwia Piankowska, General Manager GSK Consumer Healthcare, România și Balcani.

În acest context, GSK Consumer Healthcare lansează aplicația mobilă #CoolBrushing, sub umbrela Zâmbește România 2017, cu scopul de a aduce în atenția adolescenților cele mai importante reguli de igienă orală și de a-i face să privească spălatul pe dinți ca pe o activitate ”cool”, parte din stilul lor de viață actual. Pornind de la mesajele principale ale campaniei – ”Spală-te pe dinți de două ori pe zi”, ”Mergi la medicul dentist în mod regulat” și ”Adoptă o dietă sănătoasă și echilibrată” – adolescenții vor putea crea, personaliza și distribui în cadrul aplicației o serie de elemente grafice (fotografii, meme-uri, stickere) cu mesaje amuzante legate de igiena orală și spălatul pe dinți, pe conturile lor din social media.

”Anul acesta, unul dintre obiectivele campaniei este de a transforma igiena orală într-un subiect cool în rândul celor tineri. Aplicația nu reprezintă doar un prilej de amuzament pentru adolescenți, ci livrează și un conținut educațional, într-o formă adaptată și ușor de distribuit. Vorbim de o generație nativă în mediul digital, mulți dintre ei fiind influcenceri în comunitățile lor şi care pot contribui la conştientizarea importanţei unei bune igiene orale, discutând despre anumite probleme”, a adăugat Sylwia Piankowska, General Manager GSK Consumer Healthcare, România și Balcani.

Datele² confirmă implicarea adolescenților în activitățile online, 67% dintre aceștia deținând un smartphone și folosindu-l predominant pentru a utiliza aplicațiile pentru mesagerie instant (83%), aplicațiile rețelelor sociale (76%) și aplicațiile de jocuri (56%). Iar dacă 61% aleg să facă fotografii cu telefonul, 54% le distribuie pe platformele lor din social media, împreună cu conținut audio sau video. Ca preferință pentru platformele unde aceștia distribuie conținut, Facebook domină în continuare, 87% dintre adolescenți având un cont pe platformă.

Prin intermediul aplicației, adolescenții se vor putea înscrie în competiție pentru a deveni unul dintre cei cinci „ambasadori” Zâmbește România. Pentru a intra în concurs, adolescenții trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 13 și 18 ani, să descarce aplicația și să o instaleze, să își personalizeze o poză sau să genereze un meme pe care ulterior să îl salveze în telefonul lor și să insereze conținutul respectiv într-un comentariu la postarea dedicată concursului de pe pagina de Facebook Zâmbește România. Câștigătorii vor beneficia de un ”influencer training” marca GreatTeens, unde timp de o zi vor învăța de la unii dintre cei mai vizibili vloggeri din România cum să își creeze un vlog, cum să se comporte în mediul online și cum să gestioneze comunități de fani. Mai mult decât atât, cei cinci vor avea ocazia de a promova mesajele campaniei către publicul larg în filmulețe educaționale alături de Smiley, ambasadorul oficial al campaniei de anul acesta.

Aplicația mobilă #CoolBrushing este compatibilă cu sistemele de operare iOS și Android, fiind disponibilă gratuit în App Store și Google Play. Adolescenții pot participa în competiția pentru a deveni ambasadorii Zâmbește România în perioada 23 octombrie – 12 noiembrie 2017. Mai multe detalii despre mecanismul competiției și regulamentul complet sunt disponibile în mod gratuit pe www.zambesteromania.ro.

Despre studiul1 GSK Consumer Healthcare

Când și cât de des se spală pe dinți adolescenții?

· Datele studiului arată faptul că momentul preferat de adolescenți pentru a se spăla pe dinți este dimineața, cu un procent de 81%, acesta fiind urmat de seara (68% ) și după-amiaza (13%);
· Ca frecvență, cei tineri obișnuiesc să se spele pe dinți în proporție de 58% de două ori pe zi, 27% o singură dată pe zi, iar 12% susțin că fac acest lucru chiar de trei ori pe zi. Din totalul eșantionului chestionat, doar 2% dintre aceștia se spală de câteva ori pe săptămână;
· Din categoria celor care urmează sfatul periajului zilnic, de două ori pe zi, acest obicei este mai întâlnit în rândul adolescenților cu vârstele cuprinse între 13 și 18 ani (în proporție de 80%), comparativ cu cei 66% din categoria de vârstă 6-12 ani.
Cât de des folosesc adolescenții produsele complementare de îngrijire orală?

· Cu toate că obiceiul de periaj este des întâlnit în rândul tinerilor, alte produse destinate îngrijirii orale nu sunt atât de folosite, datele arătând că 41% dintre copii nu au folosit niciodată ață dentară și 25% nu au folosit niciodată apă de gură;
· De asemenea, doar 22% declară că folosesc zilnic ață dentară, respectiv 36% apă de gură;
· În ceea ce privește momentul utilizării, valabil atât pentru ața dentară, cât și pentru apa de gură, cele două produse sunt folosite mai mult spontan, atunci când adolescenții consideră că au nevoie.

Despre Zâmbește România

Campania Zâmbește România a fost dezvoltată în 2012 de GSK Consumer Healthcare, fiind susținută de brandurile Aquafresh, Sensodyne, parodontax și Corega, cu ajutorul specialiștilor în igiena orală, pentru a facilita accesul la educație și la prevenție, în vederea îmbunătățirii sănătății orale în rândul populației din România. Proiectul face parte din Platforma Europeană pentru o Sănătate Orală mai Bună (BOHEP), amplă inițiativă europeană lansată în 2012. Mai multe informații, sfaturi privind sănătatea orală și lista cabinetelor medicilor dentiști disponibili pentru consultații gratuite se pot găsi pe website-ul www.zambesteromania.ro și pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.

Despre GSK Consumer Healthcare

GSK Consumer Healthcare este cea mai mare companie de medicamente fără prescripție medicală și primul jucător în piața de produse de îngrijire orală specializată din lume.
În România, GSK are o tradiție de peste 25 de ani și peste 150 milioane euro investiție în piața locală. Portofoliul local Consumer Healthcare include mărci binecunoscute precum Sensodyne, parodontax, Corega sau Aquafresh. Suntem hotărâți să facem o diferență în starea de sănătate a românilor prin educație continuă și suntem partener constant al comunității, cu investiție de peste 2 milioane de dolari în proiecte de sănătate și educație pe care le derulăm cu partenerii noștri.

Aquafresh, Sensodyne, parodontax și Corega sunt mărci deținute de sau licențiate societăților din grupul GSK.

¹ Studiul a fost realizat de GSK Consumer Healthcare în parteneriat cu Ipsos Market Research la începutul lunii martie, pe un eșantion de 300 de părinți care au copii cu vârste între 6-18 ani (48% fete, 52% băieți). Vârsta acestora se află în intervalul 22-59 de ani, dintre care 38% sunt bărbați, iar 62% sunt femei. Aceștia locuiesc în mediul urban și au venituri medii (38%) și peste medie (58%), având studii universitare într-o proporție de 77%.
² Starcom MediaVest Group, 2016 Consumer Report.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.