Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Campania educativa „Planifica neprevazutul!”, semnata de Chapter 4 Romania, a convins femeile

de eficienta metodelor contraceptive moderne

La un an după lansarea campaniei de educație contraceptivă „Planifică neprevăzutul!”, creată și coordonată de Chapter 4 România pentru Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală (SECS), un studiu Ipsos Healthcare arată faptul că femeile targetate sunt mai informate în ceea ce privește importanța utilizării contracepției moderne și eficiența contracepției de urgență în cazul unui contact sexual neprotejat. Dacă în 2013, 16% dintre femeile chestionate în cadrul unui studiu* considerau că avortul este o metodă contraceptivă, cercetarea realizată anul acesta arată că doar 7% mai cred acest lucru. În același timp, în 2014, contracepția de urgență este o metodă sigură pentru 81% dintre femeile chestionate, iar 45% dintre ele conștientizează că rata avortului este mare chiar și în rândul utilizatorilor de prezervativ.

Campania a înregistrat în perioada octombrie 2013 – octombrie 2014 aproximativ 30 de milioane de expuneri la nivelul audienței generale (numărul total de expuneri generate prin cumularea audiențelor tuturor canelelor care au publicat mesajele campaniei pe parcursul a 12 luni).

Campania are la bază platforma online www.planificaneprevazutul.ro, al cărui scop este acela de a oferi informații cât mai amănunțite despre contracepția orală de lungă durată, contracepția de urgență, precum și alte metode contraceptive moderne disponibile în România. Website-ul conține articole, dar și webinarii live sau o adresă de e-mail dedicată unde toți cei care au întrebări legate de contracepție și de sănătatea sexuală primesc răspuns de la specialiști în maximum de 72 de ore.

În perioada amintită, platforma a înregistrat peste 45.000 vizitatori unici și peste 6.200 de vizualizări ale webinariilor. În aceeași perioadă, medicii ”Planifică Neprevăzutul!” au răspuns la peste 1600 de întrebări din partea vizitatorilor.

Campania a fost susținută de 23 de bloggeri si video bloggeri, iar filmulețele realizate până acum și devenite virale au fost vizionate de peste 1.000.000 de ori. Mesajele campaniei au mai fost transmise prin aproape 200 de materiale publicate în presa scrisă, radio, TV și online (earned media) de-a lungul a 1 an de derulare a proiectului. De asemenea, pagina de Facebook a campaniei https://www.facebook.com/PlanificaNeprevazutul a atras pe parcursul anului aproape 10.000 de fani.

„Ne-am propus de la bun început să ajungem la cât mai multe categorii de public, dar mai ales la tineri, care sunt mai greu de atins prin campanii clasice în zilele noastre. Am vrut să ajungem acolo unde sunt ei, să vorbim pe limba lor, să încercăm să schimbăm ceva. Cred că numărul impresionant de tineri care ne scriu deja cu frecvență regulată și cer ajutorul specialiștilor campaniei este cel mai bun semn că suntem exact pe drumul potrivit”, a spus Raluca Ene, Managing Director Chapter 4 Romania.

Campania a fost lansată în octombrie 2013, pornind de la un studiu* potrivit căruia jumătate dintre românce se expun riscului apariției unei sarcini nedorite folosind metode contraceptive cu eficiență limitată. ”Planifică Neprevăzutul!” a debutat printr-o lansare chiar în stradă, ”Patul, zonă de risc” fiind amplasat la Piața Unirii. Voluntarii SECS și studenții la Facultatea de Medicină București implicați în campanie au stat de vorbă cu peste 2.000 de persoane despre contracepția de urgență. În același timp, au fost lansate platforma www.planificaneprevazutul.ro și pagina de Facebook a campaniei.

În perioada octombrie – decembrie 2013, campania s-a concentrat pe informarea și educarea publicului privind contracepția de urgență, pentru ca, la numai câteva luni de la debutul proiectului, inițiatorii să decidă extinderea campaniei către contracepția orală de lungă durată. Tot atunci, s-a alăturat campaniei Asociația de Planificare Familială din România, iar platforma a devenit responsive pe tabletă și telefon.

* „Emergency Contraception Study”*, efectuat în 2013 de compania globală de cercetare Millward Brown cu sprijinul Gedeon-Richter Plc.

Bucuresti, 20.11.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *