Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

“Call Center and Customer Care Conference & Expo” la

cea de-a patra ediţie

Expo Media organizeaza cea de-a patra editie a evenimentului „Call Center and Customer Care Conference & Expo”, principalul eveniment de profil din sud-estul Europei. Acesta reuneste lideri ai marilor companii din diverse domenii: telecomunicatii, banking, asigurari, IT&C, consultanta.
Premierele acestei editii sunt lansarea IVONA Telecom Text-To-Speech cu versiune in limba romana, lansarea primei publicatii de specialitate adresate industriei call-center-elor din Romania, Contact Center Magazine si a primei editii a premiilor industriei call-center-elor. Revista isi propune sa ofere exemple din know-how-ul aplicat in alte tari si modalitati de implementare sau ajustare la piata locala.

Gold Sponsor al evenimentului este Walter Services, iar partenerii in organizare sunt Alcatel-Lucent, Nortel, Euristic Partner, Competence Call Center,  Atisreal, Institutul Bancar Roman, Dial Telecom si Call Box.

La eveniment si-au anuntat prezenta importanti experti in domeniu, care vor oferi participantilor oportunitatea de a afla cum pot creste in mod constant calitatea serviciilor oferite clientilor, depasind asteptarile acestora, cum pot optimiza interactiunile dintr-un call center, oferind in acelasi timp un serviciu exceptional clientilor, cum sa construiasca o strategie de succes, care sa sustina un serviciu exceptional si cum sa transforme call center-ul intr-un centru de profit.

Principalii vorbitori ai acestei editii sunt: Margaret Klenke, Founding Partner of The USA Call Center School, Robert Murray, VP Customer Operations with Vodafone Romania, Dr. Richard Brodkorb, Walter Services, Stefan Thomas, Bosch Communication Center, Carita Vallinkoski, Expansion Management, Competence Call Center, Steve Kinge, Nortel, Udi Wiesner, Tikshoov Global, Radu Tudorache, Call Box.

In urma cercetarilor efectuate de Expo Media, numarul contact centerelor din Romania ar fi circa 250-300, fie ca este vorba despre call centere proprii ale companiilor sau call centere ale furnizorilor de servicii de outsourcing. Datorita cresterii economice si proiectelor externe gazduite de piata din Romania, numarul angajatilor a crescut de la an la an, in prezent activand in acest domeniu peste 20.000 de persoane.

Valoarea pietei de call center din Romania s-a situat la 30 de milioane de euro in 2006, crescand pana la 70 de milioane de euro in 2007. Madalina Vilau, Managing Partner ExpoMedia estimeaza valoarea pietei in 2008 la aproximativ 120 de milioane de euro. Valoarea pietei de call center si BPO (Business Process Outsourcing) ar putea creste in urmatorii cinci ani pana la 350-500 de milioane de euro.

Factorii care determina alegerea Romaniei ca locatie preferata pentru outsourcing sunt: nivelul educatiei, gradul inalt de specializare in tehnologie, cunoasterea limbilor straine, costul cu forta de munca (inca scazut fata de SUA sau Vestul Europei), afinitatile culturale. Companiile straine au inceput sa isi indrepte privirea catre Romania, ca posibila locatie de outsourcing incepand cu anul 2002, cand au aparut primele centre de suport, vanzare prin telefon sau cercetari de piata pentru clienti din afara Romaniei. In 2002, valoarea totala a contractelor de outsourcing din Europa era de 20% din valoarea inregistrata in SUA. In 2004, Europa se situa deja la 75%. In 2006, valoarea totala a contractelor de outsourcing (incluzand si contractele de outsourcing IT) a depasit-o pe cea din SUA.

„In 2006, cel putin 30% din operatiunile din outsourcing (Business Process Outsourcing) din Europa Centrala si de Est s-au derulat in Romania. Trend-ul este in continuare ascendent si deja piata din Romania reprezinta o piata stabila orientata catre aceste contracte CGS, Genpact, Accenture si altele” – Razvan Marinescu, General Manager, Euristic Partner.

Anul 2008 aduce insa un declin usor al Romaniei in ceea ce priveste punctele forte, in special datorita cresterii costurilor cu forta de munca si a chiriilor spatiilor de birouri.

“Dincolo de estimarile pe care le putem face pentru piata din Romania, numai daca ne gandim la numarul de clienti din industria telecom, ne dam seama ca pentru o comunitate de mai bine de 20 de milioane de clienti, echipe bine pregatite de consultanti trebuie sa raspunda la numerele cu steluta sau fara. Iar in ultimii 3 ani, ritmul de crestere a fost unul accelerat, greu de egalat pentru multe piete din Europa (numai Orange a anuntat o crestere de 5 milioane de clienti din 2005 pana in prezent). Trend-ul ascendent de dezvoltare se mentine si pentru restul domeniilor din Romania, amintind aici si piata bancara, unde este bine cunoscut ritmul in care se inmultesc produsele bancare si se propaga intr-o piata in care concureaza peste 40 de banci”, a declarat Madalina Vilau, Managing Partner Expo Media.

Bucuresti, 20.05.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.