Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Calatorie confortabila

· Sisteme inovatoare de confort prezentate la noua ŠKODA Octavia Combi
· Numeroase sisteme electronice de asistenţă
· Noi sisteme de navigație cu ecrane tactile cu diagonala de până la 8 inch

Noua ŠKODA Octavia Combi oferă acum numeroase sisteme inovatoare de confort, care au fost disponibile până în prezent doar în clasele superioare de autovehicule, precum și cea mai nouă generație de sisteme de infotainment și navigație.

Utilizarea de noi tehnologii nu reprezintă un scop în sine. Scopul suprem al inginerilor mărcii ŠKODA a fost mereu acela de a face condusul unei mașini cât mai sigur și mai confortabil cu putință. În plus față de numeroasele sisteme de asistență pentru un plus de siguranță, noua ŠKODA Octavia Combi oferă o serie de noi funcții de confort.

În viitor, noul model va dispune de Adaptive Cruise Assistant (ACA). ACA păstrează o distanță sigură față de autovehiculul din față, la o viteză aleasă, prin controlarea motorului și acționarea frânelor pentru a accelera sau decelera în mod automat, după cum este necesar. Sistemul combină un pilot automat cu un controller al distanței. Un senzor radar montat în partea din față a automobilului oferă datele necesare. ACA funcționează împreună cu transmisii manuale și cu transmisii automate DSG cu dublu ambreiaj – într-o gamă de viteze cuprinsă între 30 și 160 km/h. În cazul funcționării la viteze mai mici de 30 km/h, cu o transmisie manuală, sistemul Front Assistant, care este parte integrantă a ACA, se va activa automat și, dacă va fi necesar, va aplica maximum de forță de frânare. În cazul modelului Octavia cu DSG, cu ajutorul ACA, autovehiculul poate fi încetinit automat chiar până la oprirea completă.

În practică, șoferii nu opresc de fiecare dată luminile de drum la momentul potrivit. Noul Intelligent Light Assistant (Asistent Inteligent pentru Lumini) controlează în mod automat utilizarea luminilor de drum, îmbunătățind astfel confortul și siguranța în trafic. De la o viteză de 60 km/h și când este suficient de întuneric, acest sistem de asistență pornește automat luminile de drum. La apropierea de un autovehicul care merge în același sens (la o distanță de peste 400 de metri), ori în cazul unui autovehicul care vine din sens opus (la o distanță de până la aproximativ. 1.000 de metri), sistemul reduce automat intensitatea luminilor farurilor pentru a preveni orbirea altor participanți la trafic. Chiar și atunci când sistemul Intelligent Light Assistant este activat, șoferul poate activa sau dezactiva manual luminile de drum și păstrează controlul în orice moment. Sistemul utilizează o cameră de luat vederi încorporată în baza oglinzii retrovizoare din interior, care este fixată de parbriz. Aceasta observă luminile și trimite datele la dispozitivul de control situat în carcasa oglinzii.

Un alt scop al acestei camere de luat vederi este recunoașterea semnelor rutiere, sistem care debutează în premieră la noua generație Octavia Combi. Un modul de procesare a imaginilor inspectează aceste cadre capturate pentru a detecta dacă există semne de limitare de viteză sau de trecere interzisă și caută inclusiv informații suplimentare relevante precum "Limitarea vitezei la 80 km/h pe carosabil umed" sau "Interzisă depășirea camioanelor", precum și semnele care anunță terminarea restricțiilor respective. Grație recunoașterii automate a semnelor de circulație, șoferii se pot concentra mai bine asupra situațiilor din trafic. Afişarea are loc pe ecranul multifuncțional Maxi DOT, situat pe bord și/sau pe ecranul sistemului de navigație din consola centrală.

După prezentarea în premieră la limuzina Octavia, și Combi oferă cea mai recentă versiune a sistemului Automatic Parking Assistant (Asistentul Automat de Parcare). În plus față de intrarea și ieșirea din locurile de parcare paralele cu banda de mers, acesta permite acum accesul cu spatele la locurile de parcare situate perpendicular pe banda de circulație. Iată cum funcționează: Șoferul activează sistemul prin apăsarea unui buton, la viteze de până la 40 km/h, iar apoi activează semnalizarea în funcție de partea de stradă pe care dorește să parcheze. Sistemul utilizează senzori cu ultrasunete pentru a detecta spațiile de parcare disponibile. Apoi, măsoară zona înconjurătoare pentru a găsi un loc de dimensiuni suficient de mari și determină punctul de pornire pentru manevra de parcare, pe care apoi o efectuează automat, după ce șoferul selectează marșarierul și apasă pedala de accelerație. Accelerația și frânarea sunt lăsate în grija șoferului, sistemul executând toate celelalte sarcini necesare pentru realizarea manevrei de parcare, inclusiv virarea mașinii pe traiectoria ideală. Dacă șoferul accelerează la o viteză de peste 7 km/h în timp ce mașina intră în locul de parcare, sau dacă mașina întâlnește un obstacol, sistemul oprește mașina prin intermediul funcției de frânare automată.

Sistemul Intelligent Park Distance Assistant, care a fost complet revizuit, oferă funcții îmbunătățite. Acest sistem funcționează împreună cu sistemul de infotainment radio Bolero sau împreună cu sistemele de navigație și infotainment Amundsen și Columbus. Grație unor senzori speciali pentru determinarea distanței, pe ecranul sistemului de infotainment sunt prezentate notificări acustice și vizuale cu privire la distanța față de autovehiculul din față și din spate. Astfel, sistemul Intelligent Parking Assistant va afișa doar notificările pentru direcția de deplasare a mașinii.

Funcția Driving Mode Selection (Selectarea Modului de Conducere), nouă atât pentru model cât și pentru marcă, permite șoferilor să ajusteze anumiți parametri de manevrabilitate ai noii ŠKODA Octavia Combi, prin simpla apăsare a unui buton. Sunt disponibile patru moduri de condus: NORMAL, SPORT, ECO și INDIVIDUAL. În funcție de modul ales, sunt schimbate mai multe setări, ca de exemplu: parametrii de funcționare ai sistemelor de control pentru motor și transmisia DSG, ai funcţiei de rulare liberă, servodirecției, controlului distanței ACA, controlului farurilor bi-xenon sau modului de funcționare al sistemului Climatronic de aer condiționat.

Modul NORMAL permite un stil de condus relaxat care, în același timp, lasă destul loc și pentru un stil de condus dinamic. Modul SPORT oferă o agilitate deosebită la drum, servodirecția sau modul automat de schimbare a treptelor de viteză al transmisiei DSG sunt modificate în consecință pentru a se obține un răspuns direct și rapid. Modul ECO ajută la reducerea consumului de carburant, de exemplu prin schimbarea mai devreme a treptelor de viteză, un răspuns întârziat al pedalei de accelerație și o setare mai moderată a sistemului de aer condiționat. În modul INDIVIDUAL, șoferul poate configura anumiți parametri ai modelului ŠKODA Octavia Combi conform dorințelor sale.

O dotare foarte practică este KESSY (Keyless Entry Start and Exit System). Șoferul va purta la el cheia autovehiculului, dar nu mai are nevoie să o țină în mână pentru a deschide și pentru a porni ŠKODA Octavia Combi. Unitatea de control KESSY va recunoaște cheia de la o distanță de până la 1,50 m de mașină. Dacă șoferul acționează mânerul ușii sau al capotei portbagajului, autovehiculul se va debloca automat. Pornirea mașinii este, de asemenea, efectuată prin simpla apăsare a unui buton situat în partea dreaptă a coloanei de direcție.
Trapa panoramică cu funcții de glisare și rabatare este disponibilă opțional pentru noua ŠKODA Octavia Combi. Aceasta este construită din două secțiuni. Cu ajutorul motorului electric, partea din față poate fi rabatată în sus, sau se poate deschide plin glisare în spate. După deschidere, un deflector de vânt se ridică de la marginea frontală pentru a preveni pătrunderea curentului de aer în interiorul maşinii și pentru a reduce zgomotul aerodinamic. Secțiunea din spate a trapei panoramice este fixă. Trapa este construită din sticlă colorată, cu proprietăți de izolare termică și are dimensiunile de 1.362 x 870 mm. Sticla reflectă 95 de procente din căldura exterioară și 93 de procente din lumină. Atât șoferul cât și pasagerul din dreapta sa pot acționa secțiunea din față a trapei panoramice prin intermediul unui buton rotativ poziționat în centrul părții din față a capitonajului plafonului. Sunt disponibile opt setări diferite. În plus, trapa din sticlă poate fi acoperită, când este nevoie, cu o jaluzea de tip rulou, acționată electric.

Hayonul noii ŠKODA Octavia Combi poate fi deschis și închis electric (opțional) prin utilizarea a două butoane amplasate pe capota portbagajului, dar poate fi deschis și din interiorul automobilului prin apăsarea unui buton de pe consola centrală, sau de pe telecomanda închiderii centralizate. Atunci când hayonul este deschis din interiorul automobilului, sau cu ajutorul telecomenzii, automobilul va emite un semnal de avertizare. Este, de asemenea, posibil să fie reglată poziția maximă de deschidere atunci când hayonul este deschis.

Noua Octavia Combi dispune de o generație complet nouă de sisteme de aer condiționat, cu eficiență crescută. Sistemul complet automat Climatronic administrează temperatura din interiorul habitaclului pe două zone de control, în funcție de lumina solară, calitatea aerului și senzorii de umiditate. Senzorul pentru lumina solară determină intensitatea și direcția razelor solare. Senzorul pentru calitatea aerului analizează calitatea acestuia. Senzorul pentru umiditate permite funcționarea compresorului sistemului de aer condiționat în funcție de necesități, sistemul Climatronic pornind sau oprind compresorul atunci când este nevoie. Se ajunge astfel la reduceri semnificative de carburant.

Sisteme de infotainment moderne, cu ecrane tactile de până la 8 inch

Noua ŠKODA Octavia Combi uimește cu noile sale tehnologii în materie de infotainment. Ca și în cazul modelului ŠKODA Octavia, aceste sisteme avansate dispun de ecran tactil cu senzori de proximitate. Plăcerea pură a audiției este oferită de noul sistem de sunet CANTON și de spațiul pentru pasageri optimizat din punct de vedere acustic.

Mai mult și dincolo de simple funcții pentru radio și navigație, toate sistemele de infotainment oferă posibilitatea de modificare a setărilor autovehiculului, care pot fi controlate prin intermediul butonului ‘CAR’ aflat lângă ecran. În funcție de versiunea de echipare a automobilului, geamurile laterale, oglinzile retrovizoare exterioare, senzorii de parcare, luminile, închiderea centralizată sau sistemul auxiliar de încălzire pot fi comandate prin intermediul sistemului de infotainment.

Noile unități radio de bază Blues și Swing dispun de un ecran TFT monocrom cu o rezoluție de 310 × 70 pixeli. Pentru ambele versiuni sunt prezente câte patru boxe în partea din față. Blues dispune de funcții radio de bază și conexiuni USB și AUX-IN prin intermediul cărora poate fi comandat, spre exemplu, un player MP3. Versiunea superioară, Swing, oferă o unitate CD și un slot pentru conectarea card-ului SD, dar și funcție Bluetooth și un Phone Box, disponibile opțional. Pe partea dreaptă și stângă a ecranului TFT există trei butoane, care oferă acces la meniuri și la funcțiile ‘Radio’, ‘Media’, ‘Telefon’, ‘Setări’, ‘Automobil’ și ‘Înapoi’.

Radio/CD-ul Bolero și sistemul de navigație Amundsen dispun de un ecran color tactil, de 5,8 inch, cu o rezoluție de 400 × 240 pixeli. Ecranul dispune de senzori de proximitate: Imediat ce degetul se află în apropierea sa, sistemul comută automat pe modul operare. Funcțiile pinch–to–zoom (glisează pentru a mări), familiare de la smartphone-uri, ușurează operarea sistemului. De exemplu, sistemul radio Bolero este echipat cu radio FM/AM, patru difuzoare în față și patru în spate, unitate CD, conexiuni USB și AUX-IN precum și cu un conector pentru card-uri de memorie SD. Bolero este disponibil opțional cu Bluetooth și Phone Box. Sistemul radio și de navigație Amundsen dispune în plus de ecran 2D pentru navigație, două slot-uri pentru card-uri SD și Bluetooth. Patru butoane la dreapta și patru la stânga ecranului activează meniul precum și funcții adiționale cum ar fi meniurile ‘Telefon’ și ‘Sunet’. Opțional, Bolero și Amundsen pot fi comandate cu radio digital DAB și sistemul de sunet de înaltă calitate Canton.

Sistemul radio și de navigație Columbus nu lasă nici o dorință neîndeplinită în ceea ce privește infotainment-ul. Display-ul său pentru navigație 3D utilizează un ecran tactil mare, de 8 inch, cu o rezoluție de 800 × 480 pixeli. O unitate DVD (audio și video) înlocuiește unitatea CD. În plus, Columbus oferă un ecran cu senzori de proximitate, conexiune media-in, inclusiv funcţie video pentru dispozitive Apple, ghid pentru meniuri, opt difuzoare, două slot-uri pentru card-uri de memorie SD, funcționalitate de vârf pentru telefoane prin intermediul conexiunii Bluetooth, control vocal, redare JPEG și o memorie flash internă de 64 GB.

Toate sistemele dispun de interfețe USB și AUX-IN – sau de conexiune Media-In în cazul sistemului Columbus – poziționate separat, sub panoul de operare al instalaţiei de aer condiționat. Această soluție previne încurcarea cablurilor, adică încărcarea telefonului nu mai necesită un cablu de conectare la radio.

Sistemul de sonorizare CANTON oferă un sunet extraordinar de rafinat. Sistemul este compus din opt difuzoare puternice, montate în portierele laterale, un difuzor central poziționat în bord, precum și un subwoofer în portbagaj. Puterea totală a sistemului este de 570 de wați.

Octavia Combi oferă, de asemenea, un Phone Box, adică un compartiment de depozitare pentru telefonul mobil, poziționat în consola centrală. Punctul său forte este o antenă plată, montată în partea de jos a compartimentului, care permite o așa-numită conexiune inductivă la antena exterioară. Atunci când telefonul mobil stă pe consolă, semnalul se deplasează între telefon și antena automobilului prin intermediul comunicațiilor pe distanțe scurte, oferind astfel caracteristici optime de transmisie și recepție, la fel ca și în cazul unui telefon fix. Phone Box permite utilizarea telefonului mobil chiar și în zone cu semnal slab și reduce sarcina asupra bateriei telefonului deoarece conexiunea la antena externă reduce consumul.

Geneva/Mladá Boleslav / Bucuresti, 14.03.2013

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *