Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Bugetul alocat pentru sarbatorile de iarna este pentru 50% dintre oraseni mai mic

Mednet

faţă de anul trecut

Bugetul alocat pentru sărbătorile de iarnă este pentru 50% dintre respondenţi mai mic comparativ cu cel de anul trecut, conform datelor celui mai recent studiu de piaţă realizat de MEDNET Marketing Research Center.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 16 – 23 noiembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 854 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,35%.

Studiul de piaţă arată că actuala criză financiară afectează şi sărbătorile de iarnă ale românilor, bugetul mediu alocat pentru Crăciun şi Revelion fiind de 1523,29 lei; 51,9% dintre respondenţi afirmând că acest buget este mai mic decât cel de anul trecut.

Pentru produse alimentare ocazionate de sărbătorile de iarnă, respondenţii vor să aloce, în medie 556,13 lei, această sumă fiind pentru 47,6% dintre aceştia mai mică comparativ cu cea alocată anul trecut pentru această categorie de cheltuieli.

Produsele nealimentare specifice sărbătorilor de iarnă (brad, ornamente, îmbrăcăminte, încălţăminte) au o pondere mai mică în bugetul de cheltuieli, orăşenii alocând, în medie 321,09 lei acestei categorii de produse. Ca şi în cazul celorlalte tipuri de cheltuieli, comparativ cu anul trecut, bugetul alocat este mai mic pentru 45,3% dintre respondenţi.

Reducerea cheltuielilor pentru sărbătorile de iarnă se va face în două direcţii:
– vor renunţa în totalitate la anumite produse, pe care anul trecut le-au cumpărat, cum ar fi: ornamente pentru bradul de Crăciun (70,4% dintre intervievaţi), bradul de Crăciun (56,5%), băuturile alcoolice (40,9%), prăjituri/cozonaci (32,7%), dar şi alte tipuri de produse printre care enumerăm: electronice/electrocasnice, îmbrăcăminte/încălţăminte, bijuterii, cosmetice/parfumuri, excursii, produse de lux etc.
– intenţionează să le cumpere în cantitate mai mică sau mai ieftine: carne (35,6%), legume, fructe (37,0%) etc.

În ceea ce priveşte călătoriile/excursiile organizate în perioada sărbătorilor de iarnă, în jur de 10% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.312,50 lei.

De asemenea, şi bugetul alocat ieşirilor în oraş/la restaurant în perioada Crăciunului şi a Revelionului este pentru 47,3% dintre respondenţi mai mic decât anul trecut, fiind, în medie, 346,28 lei.

Bugetul pentru cadouri a fost şi el afectat de efectele crizei, având o valoare medie de 526,82 lei, fiind pentru aproape 50% dintre participanţii la studiu mai mic ca anul trecut.
Chiar dacă suma pe care au alocat-o pentru acestea este mai mică sau cel mult egală cu cea de anul trecut, 81,4% dintre persoanele intervievate intenţionează să cumpere totuşi cadouri cu ocazia sărbătorilor de iarnă.
Tipurile de cadouri pe care respondenţii intenţionează să le cumpere sunt: articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte (54,5%), cosmetice/parfumuri (37,4%), jucării (30,6%), ciocolată/cafea (20,4%), cărţi (17,4%), bijuterii/ceasuri (14,8%) etc.

Bucuresti, 02.12.2009

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.