Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BRAT publica primele rezultate de audienta pentru presa scrisa la nivel national

Biroul Roman de Audit Transmedia a publicat azi, 2 iulie 2015, primele rezultate de audienta pentru presa scrisa corespunzatoare intregii populatii a Romaniei cu varsta intre 14 si 74 de ani, prin intermediul Studiului National de Audienta (SNA). Pentru prima data rezultatele de audienta ale presei scrise sunt disponibile si pentru populatia din mediul rural, livrarile anterioare de date studiind doar populatia urbana.

Accesul la rezultatele de audienta din mediul rural vor aduce noi informatii clientilor de publicitate dornici sa investeasca in aceasta zona. Presa scrisa atinge peste 35% din populatia satelor, in timp ce acest procent in mediul urban se ridica la peste 60%. Tot anul acesta, in luna martie, BRAT a publicat si primele rezultate de audienta in mediul rural pentru siteurile web. Rezultatele publicate astazi confirma primele rezultate cu privire la mediul rural, tendintele si evolutiile cu privire la consumul media din zona rurala fiind similare mediului urban, dar la un nivel de penetrare la putin peste jumatate fata de mediul urban. Odata cu aceasta publicare a rezultatelor SNA, beneficiarii studiului vor avea o imagine completa asupra modului in care populatia Romaniei citeste publicatii tiparite, ziare sau reviste, putand analiza consumul media diferentiat pentru publicul din mediul urban sau rural.

Cele mai recente date de audienta pentru presa scrisa reflecta faptul ca 7,3 milioane de persoane, adica 58% din populatia intre 14-74 ani din Romania, citesc curent cel putin o publicatie. Dintre acestia, 69% provin din mediul urban si 31% din mediul rural. Daca ne raportam la profilul publicului cititor, diferentele dintre preferintele celui din mediu urban si rural nu difera foarte mult sub raportul genului, varstei sau a educatiei. In timp ce femeile prefera revistele, barbatii citesc in mai mare masura presa cotidiana si publicatiile locale (in cea mai mare parte tot publicatii cotidiene), tendinta manifestandu-se mai pregnant in mediul rural.

Tinerii sub 24 de ani prefera revistele atunci cand citesc, in timp ce persoanele intre 35 si 54 de ani citesc cu precadere cotidiene, iar persoanele peste 64 de ani citesc putin, si in special reviste. Asa cum este deja cunoscut, interesul publicului pentru lectura presei creste odata cu nivelul educatiei persoanelor. In cazul mediului rural, se observa in mod special o preferinta mult mai mare in comparatie cu cea din mediul urban spre lectura presei in cazul persoanelor cu educatie superioara. Ca o tendinta generala, se poate observa ca publicul cititor din mediul rural prefera presa locala celei nationale, in mai mare masura decat publicul din mediul urban.

In ceea ce priveste alocarea de resurse financiare pentru achizitionarea de ziare si reviste, datele SNA arata ca populatia din mediul rural cheltuie mai putin decat cea din mediul urban, 54% dintre cei intervievati declarand ca nu au cumparat nicio publicatie in ultima luna, spre deosebire de 32% in mediul urban. Cu toate acestea, 7% din populatia de la sate are cel putin un abonament la un ziar si 4% abonament la o revista, procentul acestora reducandu-se la jumatate in mediul urban.

Bucuresti, 02.07.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.