Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Brandingul creste valoarea banilor

Un proiect independent propune imaginație și idei pe bancnotele românești

Sorin Axinte, Daniel Gavrilă, Ramona Sima, Sorin Trâncă și Bojan Spasic lansează în discuție publică Valorile neobservate din mâinile noastre, un proiect care reconfigurează bancnotele românești astfel încât ele să reflecte aspirații naționale, mai relevante decât realitatea imediată.

Proiectul este accesibil online la www.transforma.info.ro începând cu 9 februarie 2009. Este primul proiect de branding cu impact social pe care îl propun cei cinci și una din puținele inițiative private din România care deschide o discuție publică pe o temă aparent rezervată statului.

Romania este in avangarda

Valorile neobservate din mâinile noastre oferă două soluții creativ-strategice pentru a contracara atitudinile uneori auto-distructive ale românilor: una clasică, România în avangardă, în care personalitățile sunt embleme ale valorii, și una mai puțin convențională, Ieri și Azi, pentru Mâine, în care elemente de arhitectură ilustrează prezentul, realitatea și concretul în sinergie cu personaje de basm, care fac legătura cu domeniul imaginației și al aspiraționalului.

„Este o idee care a apărut în urma întrebărilor pe care ni le punem, este o soluție realistă și fezabilă cu scopul de a transforma și îmbunătăți lumea în care trăim”, declară Daniel Gavrilă, unul dintre inițiatori. „Noi suntem gata să punem la bătaie competențe strategice și creative pentru realizarea unor astfel de proiecte, dacă cei responsabili se arată interesați. Dar obiectivul nostru este în primul rând de a deschide discuția despre acele lucruri care pot primi o nouă valoare pentru societate prin branding sau rebranding”, mai spune Gavrilă.

Banii comunică

Proiectul a pornit de la constatarea că folosim banii fără să ne gândim cum arată și ce spun ei despre noi. Totuși banii sunt unul dintre primele lucruri care comunică despre națiunea care îi folosește. În fine, ca obiect, ei sunt un produs și o declarație voluntară, nu un dat predefinit și greu modificabil, precum peisajul sau trăsăturile fizice. Prin urmare, proiectul Valorile neobservate din mâinile noastre propune nu neapărat un nou design al bancnotelor, cât mai ales o nouă optică asupra lor, care să ne inspire și care să vorbească despre aspirații, nevoi și chiar virtuți. Noul Leu transmite viziunea celor cinci strategi și creativi despre viitor; este progresist, optimist, inteligent; este modern, conceptual, colorat, estetic. In acelasi timp, este practic si sigur, plin de semnificatii, sincer, valoros.

Proiectul Valorile neobservate din mâinile noastre demonstrează că bancnotele pot fi ele însele niște obiecte de valoare în mâinile și în portofelele noastre.

Bucuresti, 09.02.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.