expoplast Sibiu 2019

Branding de oras

Diana Capatina, Senior Copywriter/Partener, Re:ply
 
 
La fel ca si in cazul unui produs, branding-ul ajuta un oras sa-si defineasca identitatea, sa se promoveze, sa atraga atentia asupra sa, sa se diferentieze de alte orase, sa se vanda mai bine. La noi, branding-ul de oras este deocamdata un subiect interesant doar “pour les connaisseurs”.

Orasele si regiunile se afla permanent in competitie, dar noi abia incepem sa descoperim acest lucru. Branding-ul de oras poate aduce beneficii uriase locuitorilor acestuia: acel oras va atrage investitii mai multe si mai importante, va fi cautat de cei mai buni specialisti, studenti, cercetatori, artisti si va deveni o destinatie preferata pentru turisti.

Fireste, la noi este foarte greu sa te gandesti la branding de oras cand nu exista inca branding de tara. Branding-ul de oras ar trebui sa urmeze branding-ului de tara sau sa fie simultan cu acesta.
{viewonly=registered,special}De aceea, cu cat se intarzie mai mult construirea unui brand de tara functional, cu atat mai mult pierd si orasele noastre, care se afla in competitie nu numai unele cu altele, dar si cu orasele din alte tari.
 
Greseala care se face la noi este ca se confunda advertising-ul si marketing-ul cu branding-ul. Faptul ca rulezi un spot pe Euronews nu inseamna ca faci branding de tara, asa cum faptul ca vopsesti stalpii de telegraf in galben nu inseamna ca faci branding de oras.
 
Branding in 7 pasi
 
Pentru un oras care vrea sa faca o campanie de branding ca la carte, programul standard cuprinde 7 pasi: realizarea unei analize interne, a unei analize externe, crearea unui logo si a unui slogan, crearea si implementarea pachetului de identitate a brandului, educatia interna, educatia externa si publicitatea.
 
Analiza interna se refera la definirea valorilor comunitatii respective si la felul in care se percepe ea insasi. Trebuie sa intrebi cat mai multi localnici cum vad ei orasul, ce-l diferentiaza de alte orase, care sunt avantajele si dezavantajele de a locui si lucra acolo,
Analiza externa este de obicei cea care aduce cele mai mari surprize, pentru ca strange informatii despre felul in care orasul respectiv este perceput in afara, de catre alte orase, iar perceptia acestora este adesea foarte diferita de ceea ce se asteapta localnicii.
 
Logo-ul si sloganul trebuie sa capteze esenta orasului respectiv pentru toti cei care vin in contact cu el intr-un fel sau altul si, probabil, implica efortul creativ cel mai mare. Apoi este pus la punct un pachet de identitate complex, pentru ca elementele de identitate ale orasului (logo, slogan, culori, font) trebuie promovate, facute vizibile pe toate suporturile posibile – de la foile cu antet de la Primarie pana la vehiculele din transportul public, uniforme, sistem de semnalizare, materiale promotionale, ghiduri turistice etc.
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *