Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Brand Desire Index, noul instrument Leo Burnett Bucharest pentru măsurarea dezirabilității brandurilor

Brand Desire Index Beauty care Leo Burnett Bucharest

Leo Burnett Bucharest, împreună cu divizia de Data Intelligence a Publicis Groupe România, au creat Brand Desire Index, un instrument care pune la dispoziția clienților și a întregii piețe de marcom o imagine asupra gradului de dezirabilitate pe care brandurile îl au pentru consumatori.

Irina Savu, Data Intelligence Director, Leo Burnett Bucharest: „În contextul unei inflații record de la o lună la alta, brandurile au nevoie mai mult decât oricând de o imagine clară asupra locului pe care îl ocupă în topul preferințelor consumatorilor, astfel încât să își poată ajusta strategia și campaniile din timp și să păstreze un dialog continuu, relevant cu publicul. Presiunile legate de preț afectează toate brandurile, însă unele dintre acestea sunt mai bine echipate decât altele pentru menținerea unor prețuri care să asigure profitabilitatea. Ceea ce ne propunem noi este să le oferim acestora un instrument care să le ajute să obțină acea imagine de ansamblu atât de necesară”.

În cadrul Brand Desire Index sunt calculate clasamente lunare pentru brandurile din mai multe industrii, pe baza punctajului obținut din trei indicatori agregați:

  • Share of thought – este măsura în care brandul reușește să se poziționeze în memoria oamenilor;
  • Share of intent – cuantifică intenția de a cumpăra brandul;
  • Share of need – evaluează dispoziția oamenilor de a considera necesar un anumit brand.

La baza datelor calculate în acest index se află Brand Tracker-ul Publicis Groupe România.

Brand Desire Index retail Leo Burnett Bucharest

Printre categoriile analizate în cadrul Brand Desire Index, se numără: financiar, retail, electronice, produse cosmetice și de înfrumusețare, precum și dulciuri.

Analiza pe ultimele 8 luni a arătat că, în categoria financiară, Banca Transilvania este leader in dezirabilitate, în special datorită evoluției pozitive a indicatorilor „consideration” și “proud to own”.

Brand Desire Index Beauty care Leo Burnett Bucharest

Dacă ne uităm la produse de înfrumusețare, am constatat ca dezirabilitatea unui brand poate fi semnificativ impactată chiar de o mișcare pe TikTok, cum e cazul produselor de make-up de la Essence. Numeroasele video-uri postate despre produsul lor mascara, precum si engagement-ul înregistrat de acestea, s-au corelat în luna august cu un record de dezirabilitate al brandului.

De asemenea, Samsung se menține în topul categoriei de electronice, încă de la începutul anului, iar poziția brandului este consolidată de doi indicatori importanți: intenția de cumpărare, precum și percepția de brand inovator.

Brand Desire Index electronics Leo Burnett Bucharest

George Mușat, Head of Business Analytics, Publicis Groupe România: „În condițiile actuale de piață, marcate de categorii din ce în ce mai aglomerate, de un grad de incertitudine în creștere, dar și de o diversificare fără precedent a numărului de suporturi media pentru publicitate, este esențial ca brandurile să fie la curent și să analizeze constant ceea ce se întâmplă cu principalii indicatori de performanță. Atât cei proprii, cât și cei ai competitorilor. Și, pentru ca o analiză să fie pertinentă, aceasta trebuie să ia în considerare cât mai mulți factori care conduc către rezultatele înregistrate. În acest sens, Brand Desire Index își propune să evalueze cât mai precis dinamica indicatorilor cheie de performanță ai jucătorilor din piețele în focus, înglobând atât dimensiuni cantitative, cât și calitative ale acestora, pentru a oferi o imagine cât mai clară a situației curente”.

Datele din cadrul noului instrument dedicat specialiștilor din industria marcom sunt actualizate lunar pe website-ul Brand Desire Index și sunt însoțite de o analiză a evoluției față de perioada anterioară. Pentru informații detaliate despre toate brandurile din fiecare categorie, echipa de Data Intelligence din cadrul Leo Burnett Bucharest, a dezvoltat un dashboard dedicat, cu acces la cerere.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.