Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Boxster Spyder isi face debutul in Los Angeles

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, aduce la linia de start o nouă versiune a modelului Porsche Boxster, un roadster uşor cu motor central, care se va lansa în luna decembrie în cadrul Salonului Auto din Los Angeles.

Cântărind numai 1275 kg, Boxster Spyder este cel mai uşor model din gama Porsche. Noul roadster cu motor central poate fi recunoscut cu uşurinţă graţie formei tipice unei maşini sport Porsche: uşoară, puternică şi foarte eficientă.

Aceasta este formula aplicată deja de Porsche la crearea celor mai reuşite automobile sport şi de curse, începând cu legendarul 550 Spyder, până la RS Spyder, un campion incontestabil al motorsportului contemporan.

Boxster Spyder continuă această filozofie bine definită, fiind omologat pentru şosea şi dând astfel viaţă dorinţelor exprimate de clienţii Porsche. Noul model soseşte pe piaţă în februarie 2010, fiind a treia versiune a gamei Boxster şi alăturându-se deja cunoscutelor Boxster şi Boxster S.

Noul membru al familiei Boxster se deosebeşte clar, din primul moment, de celelalte versiuni ale roadsterului Porsche. Boxster Spyder a fost conceput special pentru a fi condus în aer liber, acoperşul din material textil uşor poate fi tras până în spate şi serveşte numai la protejarea şoferului şi pasagerului de soare, vânt şi intemperii. Când este închis, acoperşul textil, alături de geamurile laterale foarte joase şi de cele două prize de aer impresionante de pe capota portbagajului dintr-o singură bucată, conferă maşinii o siluetă suplă, care aminteşte de Carrera GT.

Greutatea considerabil mai mică decât în cazul variantei Boxster S, precum şi centrul de greutate mai coborât şi noua suspensie sport asigură caracteristici dinamice promiţătoare noului Boxster Spyder.

Boxster Spyder este echipat cu un motor cu şase cilindri de 3,4 litri cu injecţie directă, montat central în faţa punţii spate. Acesta dezvoltă o putere maximă de 320 CP, cu 10 CP mai mult decât Boxster S.

Echipat cu PDK Porsche-Doppelkupplungsgetriebe şi pachetul Sports Chrono, noul Spyder accelerează până la 100 km/h în 4,8 secunde, graţie sistemului Launch Control. De asemenea, dotarea opţională PDK asigură un consum de combustibil de numai 9,3 litri la 100 de kilometri în Noul Ciclu European de Conducere. În varianta decapotabilă, viteza maximă este de 267 km/h.

Din punctul de vedere al conceptului care stă la bază, întreaga gamă Boxster este succesoarea legendarului 550 Spyder, construit în 1953. Ambele modele au drept caracteristici comune principiul de roadster cu motor central, greutate redusă, originalitate şi agilitate la cele mai înalte cote, îmbinate cu o plăcere la condus de excepţie.

Modelul 550 Spyder a fost primul automobil sport din Stuttgart-Zuffenhausen creat special pentru curse, dar omologat şi pentru şosea. În anii care au urmat, acest Spyder unic, care cântărea numai 550 kg, a obţinut numeroase victorii atât pe circuit, cât şi la cursele pe şosele, atât de populare la acea vreme.

550 Spyder a fost urmat de alte modele Porsche Spyder, cum ar fi 718 RS 60 în 1960, care au cunoscut un succes deosebit.

În 2004 şi 2008, Porsche a dedicat acestor maşini sport de legendă o ediţie limitată Boxster la care era adăugat şi numele de Spyder. Spre deosebire de aceasta, noul Boxster Spyder este un model de serie îmbunătăţit şi conceput special, vizibil modificat faţă de Boxster şi Boxster S.

Noul Porsche Boxster Spyder poate fi deja comandat în România, iar preţul de pornire este de 57.451 EUR + TVA.

Stuttgart, 16.11.2009

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *