Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Bosch: studiul GfK arata ca in topul celor mai dorite produse din bucatarie se afla cuptorul

cu autocuratare

Studiul realizat recent de grupul de cercetare de piaţă GfK, în numele Bosch Electrocasnice, dezvăluie cele mai „neiubite” activităţi din bucătărie şi preferinţele consumatorilor în materie de electrocasnice. Concluzia studiului este că cea mai nedorită activitate casnică este curăţarea cuptorului, ceea ce face din cuptorul cu autocurăţare cel mai dorit produs electrocasnic dedicat bucătăriei. Astfel, studiul relevă faptul că 63,5 % dintre cei intervievaţi ar dori cel mai mult să deţină un cuptor cu autocurăţare. Mai mult, GfK arată că cerinţele clienţilor în materie de electrocasnice au devenit mult mai practice decât în trecut, aceştia punând un mare accent pe ‘’funcţionalismul’’ bucătăriei, decât pe designul ei. Studiul a fost realizat în Germania.

Tendinţa pieţei se reflectă şi în electrocasnicele oferite de producători, care devin din ce în ce mai axate pe funcţionalitate. Conform lui Volker Klodwig, director general al BSH Electrocasnice GmBH, „în 2011, ne vom concentra şi mai intens asupra experienţei noastre în domeniul aparatelor încorporabile şi vom demonstra că, la Bosch, soluţiile funcţionale şi tehnic sofisticate merg mână în mână cu un maxim de eficienţă şi stil estetic”.

Bucătăria viitorului: funcţionalitate + comoditate = consumatori fericiţi

Studiul GfK a încercat să răspundă la întrebarea ’’Şi ce electrocasnice ar alege consumatorii?’’ Lista celor mai ’’detestate’’ sarcini din bucătărie oferă o imagine concludentă: 63,5 % dintre cei intervievaţi ar dori cel mai mult să deţină un cuptor cu autocurăţare. Alte alegeri populare sunt o hotă cu putere mare (36%), urmată de o maşina de spălat vase extra silenţioasă şi o plită adaptabilă (aproximativ 31% fiecare). Mai mult, una din trei persoane cu vârsta cuprinsă între 20 şi 39 de ani îşi doresc un cuptor cu AutoPilot, care încorporează o gamă largă de programe pentru copt şi gătit.

Tehnica modernă elimină cele mai neplăcute sarcini din bucătărie

Există unele treburi casnice pe care, chiar şi cei mai mari ’’fani’’ ai bucătăriei ar da orice să le evite. Conform studiului GfK, în topul listei activităţilor neplăcute din bucătărie se află eliminarea reziduurilor arse de pe suprafaţa de gătit (64,9%), urmată de curăţarea cuptorului (59,7%), dezgheţarea frigiderului (53%) şi ştergerea vaselor în vederea uscării (40%). Tehnologia modernă permite acum autocurăţarea cuptoarelor, astfel încât, printr-o singură apăsare de buton se porneşte procesul de autocurăţare (piroliză), eliminându-se această activitate din lista treburilor casnice. Astfel, cuptorul se încălzeşte până la 480 de grade Celsius, iar resturile din cuptor sunt transformate în cenuşă, care poate fi ştearsă uşor. Printre produsele care au această calitate se află, de exemplu, cuptorul Bosch cu piroliză şi AutoPilot, funcţie de control automat al derulării programului de gătire, care garantează prepararea sigură a felurilor de mâncare. După ce se setează greutatea şi tipul preparatului, cuptorul selectează automat modul de încălzire, temperatura şi durata necesară pentru prepararea felului de mâncare.

Mai mult, studiul arată că 20% din tinerii cu vârste cuprinse între 14 şi 19 ani şi 22% dintre persoanele cu vârsta de peste 70 de ani detestă spălatul vaselor de mână. Pentru aceştia, producătorii moderni de electrocasnice au lansat maşina de spălat vase. Pe lângă faptul că elimină spălatul manual al vaselor, cercetările Bosch arată că maşinile de spălat vase, precum Bosch cu Zeolith® , duc şi la o scădere a consumului de apă (echivalentul a 5 duşuri gratuite într-o săptămână), la o diminuare a consumului de energie electrică (echivalentul unei alimentări gratuite cu energie electrică a unei combine frigorifice timp de 1 an) şi la o importantă economie de timp (echivalentul a 23 de zile pe an). Mai mult, maşina de spălat vase asigură o igienă pe care spălatul vaselor cu mâna nu o poate asigura.

Femeile rămân ’’campioanele bucătăriei’’

Teoretic, cuplurile moderne împart treburile din bucătărie. Aceasta este însă doar teoria – studiul arată o imagine diferită. Când vine vorba de prepararea hranei şi curăţenie, bărbaţii preferă să stea de-o parte. Curăţarea podelei din bucătărie şi a frigiderului este o corvoada de la care s-au eschivat 40%, respectiv 45 % dintre bărbaţi. Prin contrast, cele mai multe femei (68% şi respectiv 73%), îşi pierd în medie 15 minute pe zi pentru această sarcină. Din acest motiv, producătorii de electrocasnice, cum ar fi şi Bosch, pun la dispoziţia clienţilor combinele frigorifice cu dezgheţare automată.

Precizia, siguranţa şi eficienţa energetică sunt mai apreciate decât designul

Concluzia studiului este că atunci când achiziţionează electrocasnice încorporabile, clienţii nu iau în considerare doar designul: pentru 92,8% din cei intervievaţi, caracteristicile tehnice contează la fel de mult, iar aparatul trebuie să fie uşor de manevrat. 90% consideră că precizia, siguranţa şi eficienţa energetică trebuie să fie aproape la fel de importante ca şi designul.

În ceea ce priveşte designul, este o cursă strânsă între două materiale preferate de consumatori. Mai mult de jumătate din cei intervievaţi exprimă preferinţa pentru suprafeţe din inox, în timp ce aproximativ 40% sunt în favoarea sticlei clare sau mate. Aproape 50% din clienţi consideră că cea mai populară culoare este albul, în timp ce negru este cea mai atractivă culoare pentru intervalul de vârstă de 14 şi 19 ani.

Electrocasnicele Bosch cu sigla „Green Technology Inside” sunt eficiente atât din punct de vedere energetic, cât şi din punct de vedere al resurselor consumate, realizând performanţe superioare pe baza unei tehnologii inovatoare. Acestea permit atât eliminarea activităţilor neplăcute din bucătărie prin achiziţionarea unei maşini de spălat vase, a unui cuptor cu autocurăţare sau a unei combine frigorifice cu dezgheţare automată, cât şi realizarea unor economii considerabile la energie electrică şi apă, lucru care se reflectă în costurile cu întreţinerea. Printre produsele de top din gama „Green Technology Inside” se află maşina de spălat vase Bosch ActiveWater Eco2, cu tehnologie de uscare Zeolit®, şi modelele de aparate frigorifice din noile game Bosch ColorGlass.

Bucuresti, 10.03.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.