free download 78 travel guides written by experts

Bosch prezinta noul sistem de propulsie al bicicletelor electrice

eBike – pentru viteze de pana la 45 km/h

În această toamnă, Bosch a prezentat în premieră mondială, în Germania, „Sistemul de propulsie 45”cu care vor fi dotate bicicletele electrice eBike. Comparativ cu sistemele de propulsie standard existente, care permit atingerea unor viteze de până la 25 km/h, noul sistem de propulsie Bosch asigură viteze maxime de deplasare de până la 45 km/h, permiţând posesorilor de biciclete electrice să ajungă şi mai rapid la destinaţie, având suficientă energie de rezervă. Pe lângă aceste avantaje, bicicletele au funcţia de asistare la pornirea de pe loc, nemaifiind necesară acţionarea pedalelor, iar motorul puternic oferă o autonomie de 40 – 105 km, în funcţie de modul de funcţionare şi tipul de drum. Sistemul de propulsie eBike de la Bosch este puternic, robust şi nu necesită întreţinere, fiind testat în condiţii dificile de mediu.

Bicicletele electrice echipate cu „Sistemul de propulsie 45” de la Bosch vor fi fabricate de nouă producători de biciclete, lansarea pe piaţă fiind planificată pentru anul 2012. Bosch va începe livrările pentru producţia de serie către producătorii de biciclete încă din luna decembrie 2011. Acest sistem reprezintă un alt reper important în istoria Bosch, al cărui portofoliu de produse acoperă acum întreaga gamă de sisteme de propulsie pentru toate segmentele pieţei, cu dezvoltare rapidă a modelelor eBike.

Pornire lină cu ajutorul funcţiei de asistare la pornirea de pe loc

Noua funcţie de asistare la pornirea de pe loc reprezintă o dotare exclusivistă a noului „Sistem de propulsie 45”. Pentru a porni bicicleta electrică, nu sunt necesare pedalele, bicicleta fiind acţionată de sistemul de propulsie electrică. Indiferent de treapta de viteză selectată, pot fi atinse, fără efort fizic, viteze între 6 şi 18 km/h.

Un motor electric puternic, cu rezerve de energie

Forţa din spatele noului sistem de propulsie este motorul electric de 350 W, care poate dezvolta o putere de până la 500 W pentru perioade scurte de timp şi un cuplu de până la 50 Nm. Aceste valori indică în mod clar faptul că există suficiente rezerve de energie pentru o propulsie eficientă, chiar şi la viteze ridicate sau pe terenuri accidentate. Pe lângă acest lucru, acumulatorul mai are o autonomie de 40 – 105 km, în funcţie de modul de funcţionare şi tipul de drum.

Fiabilitatea de excepţie Bosch

Sistemul de propulsie eBike de la Bosch este puternic, robust şi nu necesită întreţinere. Acesta nu este afectat de prezenţa apei pe carosabil şi de ploaie, şi nici de impactul cu pietrele de pe un drum accidentat. Inginerii Bosch au fost extrem de exigenţi în faza de dezvoltare a sistemului de propulsie. Pe baza experienţei la nivel mondial, specialiştii concernului german au testat sistemul în condiţii dificile de mediu, cum ar fi ceaţa sărată, poluarea industrială şi schimbările extreme de temperatură.

Modelele eBike de mare viteză nu mai sunt încadrate de legislaţia în vigoare în categoria bicicletelor

Modelele eBike asistate de motor, ce pot depăşi viteza de 25 km/h, nu mai sunt considerate biciclete de legislaţia mai multor ţări. În Germania, de exemplu, producătorul sau importatorul este obligat să obţină o aprobare (omologare) pentru fiecare model din partea TÜV. În Germania, cerinţele minime pentru a conduce un model eBike de mare viteză sunt permisul de conducere pentru motociclete şi o plăcuţă de înmatriculare. În plus, bicicletele electrice pot fi utilizate pe pistele speciale pentru biciclete doar dacă acestea permit accesul cu motorete.

Din trecut spre viitor: 125 de ani de existenţă Bosch

În anul 2011, Grupul Bosch sărbătoreşte cea de-a 125-a aniversare, precum şi împlinirea a 150 de ani de la naşterea fondatorului său, Robert Bosch. Bosch a înfiinţat „Atelierul de mecanică fină şi electrotehnică” la Stuttgart, pe 15 noiembrie 1886, punând bazele a ceea ce a devenit în prezent furnizorul internaţional de succes în domeniul tehnologiei şi al serviciilor.

Bosch a făcut prima incursiune pe piaţa bicicletelor în anul 1923, cu sistemul de iluminare Bosch pentru biciclete. Acest sistem s-a bucurat de un mare succes, cu peste 20 de milioane de unităţi produse până în anii 1960 inclusiv.

În anul 2010, Bosch şi-a manifestat din nou interesul pentru sectorul bicicletelor, dezvoltând sistemul de propulsie eBike – alcătuit dintr-o unitate de propulsie, o unitate de comandă şi un acumulator, inclusiv un încărcător. Bosch furnizează acest sistem producătorilor de biciclete, care apoi comercializează modelele eBike. După lansarea pe piaţă a acestui sistem, în anul 2010, 14 producători au prezentat biciclete electrice echipate cu sistemul de propulsie Bosch. La târgul Eurobike 2011, 25 de producători de biciclete au utilizat sistemul Bosch, care reflectă experienţa companiei în calitate de furnizor de produse de serie. Şi fac acest lucru cu mare succes – câştigătorul celui mai recent test comparativ al bicicletelor electrice, organizat de Stiftung Warentest (ediţia 8/2011), utilizează un sistem de propulsie Bosch.

Bucuresti, 12.10.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *