free download 78 travel guides written by experts

Bosch depaseste barierele conventionale ale conectivitatii in service-urile auto

Ca urmare a creșterii gradului de conectivitate în toate aspectele vieții moderne, divizia Bosch Automotive After­ market anticipează schimbări regionale și structurale în sectorul pieselor auto de schimb, al echipamentelor pentru service-urile auto și al serviciilor pentru industria auto. „Jucătorii de pe piață au așteptări din ce în ce mai mari în ceea ce privește forța inovatoare, prezența internațională și disponibilitatea de a investi”, a declarat dr. Uwe Thomas, președintele Bosch Automotive Aftermarket, în timpul unei conferințe de presă la târgul Automechanika din Frankfurt. „Scopul nostru este de a anticipa și modela în mod activ schimbările ce vor veni”, a adăugat acesta.

În strategia Bosch, accentul se pune pe mobilitatea șoferului. Din acest motiv, compania investește în dezvoltarea de soluții noi – de la piesele de schimb, software-ul, tehnologia de diagnoză până la extinderea consecventă a ofertei de servicii. Interconectarea sporită a autovehiculului necesită dezvoltarea de noi soluții. Totuși, această dezvoltare trebuie să fie susținută de legislația potrivită. „Fără cadrul legal corespunzător, multe modele de afaceri nu pot evolua, drepturile de acces și riscurile de răspundere nu sunt clar definite”, a declarat Thomas. Noile reguli ar trebui să ia în calcul protecția datelor, asigurând, în același timp, o piață deschisă pentru interconectarea autovehiculelor.

În 2013, divizia Bosch Automotive Aftermarket a continuat să-și extindă afacerile cu piese auto de schimb, echipamente de service și diagnoză, în special în America de Nord și Asia. Pentru anul curent, dr. Uwe Thomas se așteaptă la o creștere moderată. În Europa, Germania și Franța continuă să impulsioneze creșterea, iar piețele din Spania și Marea Britanie își revin. Piețele din America de Nord, Japonia și mai ales China sunt foarte dinamice. În prezent, Bosch Automotive Aftermarket are aproximativ 18.000 de angajați în toată lumea.

Integrarea SPX Service Solutions a fost finalizată

Bosch și-a extins semnificativ prezența în America de Nord, în principal ca urmare a finalizării integrării SPX Service Solutions, furnizorul american achiziționat în 2012. „Ne-am extins și îmbunătățit activitatea în domeniul diagnozei, iar afacerea noastră independentă în regiunea NAFTA a fost consolidată semnificativ”, a declarat Dr. Hans-Peter Meyen, membru al consiliului de administrație al Automotive Aftermarket responsabil pentru diag­ noză și dezvoltare. În prezent, segmentul „Automotive Service Solutions” din cadrul Bosch joacă un rol important în strategia de creștere a diviziei. „Cu cât într-un autovehicul sunt integrate mai multe sisteme și componente electronice, cu atât este mai mare nevoia de tehnologie de diagnoză. Venim în întâmpinarea acestei nevoi cu un portofoliu complet de mărci și produse”, a declarat Meyen.

Prevenirea defecțiunilor

Comunicarea digitală și interconectarea datelor joacă un rol din ce în ce mai important și în service-urile auto. În viitor, vor putea să monitorizeze în permanență starea autovehiculelor clienților și să recomande o reparație în prealabil, dacă este necesar. Această posibilitate va preveni defectarea autovehiculelor la drum, fapt de o importanță semnificativă pentru autovehiculele comerciale. De asemenea, interconectarea datelor facilitează planificarea în service-ul auto interconectat, întrucât timpul de lucru al angajaților este mai bine organizat și piesele necesare pot fi comandate din timp. Toate acestea reduc timpii de inactivitate și costurile asociate lucrărilor asupra autovehiculului.

Vedere virtuală cu raze X

Pe măsură ce pătrund în service-urile auto, aplicațiile de realitate augmentată con­ tribuie, de asemenea, la reducerea costurilor. Aceste aplicații le conferă smartphone-urilor și tabletelor puteri asociate vederii cu raze X: dacă angajații service-urilor auto își îndreaptă dispozitivele mobile către panourile autovehiculului, aplicația corespunzătoare afișează componentele din spatele acestora. În același timp, pot fi afișate informații suplimentare precum instrucțiunile de lucru, sculele necesare sau chiar videoclipurile de instruire. Acest lucru face procesul de reparare mai ușor, întrucât pașii de lucru următori sunt planificați în mod clar și pot fi evitate lucrările de asamblare care nu sunt necesare. „Pentru noi, toate acestea reprezintă doar primul pas către realitatea augmentată. Vedem un potențial major în ceea ce privește soluțiile suplimentare, de exemplu în domeniul instruirii tehnice sau al service-ului”, a declarat Meyen.

O gamă largă de produse și servicii la standul Bosch

Bosch prezintă pentru prima dată la Automechanika în Frank­ furt, brandul Robinair, specialistul în tehnologie de climatizare pe care l-a achiziționat în cadrul tranzacției cu SPX Service Solutions. Compania oferă o gamă largă de produse și servicii pentru diagnoza, întreținerea și repararea sistemelor de climatizare ale autovehiculului. Marca OTC își expune, de asemenea, dispozitivele de diagnoză și instrumentele speciale la standul Bosch din sala 9. Marca specializată Beissbarth își prezintă tehnologia de măsurare și testare pentru geometria roților, în timp ce Sicam își etalează gama amplă de dispozitive de service pentru roți. „Numărul mare de mărci și produse subliniază strategia Bosch de a oferi întotdeauna cele mai bune soluții posibile pentru utilizatorii profesioniști. În definitiv, avem în comun obiectivul de a asigura mobilitatea șoferilor”, a afirmat Meyen.

Bucuresti, 18.09.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *