Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Bosch a produs 10 milioane de sisteme common-rail pentru autovehiculele comerciale

Anul acesta, Bosch sărbătoreşte producerea sistemului common-rail pentru autovehiculele comerciale (CRSN) cu numărul 10 milioane. Cifrele de producţie înregistrate în ultimii ani dovedesc dezvoltarea rapidă a acestei tehnologii, ce asigură eficienţă sporită şi emisii reduse: după lansarea CRSN1 în 1999, până la sfârşitul anului 2003 fuseseră deja produse un milion de unităţi. În prezent, Bosch poate sărbători un alt moment important în ceea ce priveşte producţia – anul acesta a ieşit de pe linia de producţie sistemul cu numărul 10 milioane.

Dezvoltare continuă: familia universală de modele CRSN

Primul sistem common-rail Bosch pentru autovehiculele comerciale (CRSN1) a fost lansat în 1999, în cadrul autovehiculelor de tonaj mic Iveco (Turbo Daily). La scurt timp a urmat primul sistem pentru autovehiculele de mare tonaj, în cadrul Renault, ce asigura o presiune de injecţie de 1.400 bar. În 2001, sistemul optimizat de 1.600 bar a fost lansat în Statele Unite ale Americii, pentru camionete.

CRSN3, care asigură o presiune de 1.800 bar şi a fost lansat în 2005, a constituit un progres considerabil. Injectorul cu retur scăzut al acestui sistem reduce suplimentar consumul de carburant. Designul diminuează cantitatea de carburant furnizată de pompa de înaltă presiune şi puterea de acţionare, sporind atât eficienţa sistemului de injecţie, cât şi a motorului. După CRSN3, sistemul a continuat să evolueze prin sistemele CRSN3-20 şi CRSN3-22, lansate în 2010. Modelul actual, CRSN3-25, asigură o presiune de injecţie de 2.500 bar. CRSN3-25 este disponibil, de asemenea, cu diferitele pompe de injecţie pentru a genera presiune, transformându-l într-o soluţie universal valabilă pentru motoarele cu 4 până la 16 cilindri ale autovehiculelor comerciale de tonaj mediu şi mare. Injectorul îşi arată calităţile şi în cazul utilajelor precum tractoarele şi utilajele de construcţii, dar şi în cadrul ambarcaţiunilor precum iahturile, vasele de croazieră şi navele de transport.

Sistemul CRSN4 pentru autovehiculele comerciale de tonaj mare, lansat în 2007, completează gama variată de sisteme de injecţie Bosch. Pentru CRSN4, Bosch a adoptat noul concept de generare a presiunii în două etape. În cazul acestui sistem cu amplificare a presiunii, carburantul din pompa de înaltă presiune este comprimat iniţial până la 900 bar înainte ca injectorul să asigure o presiune maximă de injecţie de 2.100 bar. Din 2012, sistemul CRSN4 este disponibil şi cu o presiune de injecţie de 2.500 bar. Printre avantaje se numără o pulverizare ultra-fină a carburantului şi injecţiile multiple şi precise pentru o ardere eficientă şi ecologică, precum şi o funcţionare silenţioasă a motorului.

Baza comună: separarea procesului de generare a presiunii de injecţia propriu-zisă

Indiferent de generaţie şi de etapele de dezvoltare, toate sistemele CRSN au în comun funcţii importante, printre care se numără un acumulator de presiune din care este injectat carburantul la înaltă presiune în cilindri, prin intermediul injectoarelor conectate. Separarea generării de presiune de injecţia propriu-zisă asigură mai multă libertate în ceea ce priveşte designul motorului. Supapele electromagnetice măsoară carburantul cu precizie şi permit, în cadrul sistemelor actuale, până la şapte injecţii individuale per ciclu de putere. Datorită injecţiilor multiple flexibile, nivelul de zgomot al motoarelor, precum şi emisiile şi consumul de carburant sunt reduse.

Cele 10 milioane de sisteme common-rail pentru autovehiculele comerciale şi cele 74 de milioane pentru autoturisme deschid calea către viitor

Pe lângă tehnologia de injecţie, Bosch lucrează şi la alte sisteme pentru a reduce consumul de carburant şi nivelul emisiilor pentru motoarele diesel. Printre acestea se numără sistemele Denoxtronic şi Departronic de tratare a gazelor de eşapament ce reduc emisiile de oxizi de azot şi de particule. De asemenea, Bosch lucrează la dezvoltarea unor sisteme de propulsie hibride pentru autovehiculele comerciale.

Bucuresti, 02.07.2013
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.