expoplast Sibiu 2019

Bombardier si Alstom au primit o comanda de la Deutsche Bahn pentru 83 de rame electrice

destinate caii ferate suburbane a orasului Stuttgart

Comfortabilă şi ecologică (în concordanţă cu normele de protecţie  a mediului), seria de vehicole ET 430 reduce consumul de energie cu până la 40%

Bombardier Transportation şi Alstom Transport au primit o comandă de la Deutsche Bahn Regio AG (DB – Subsidiară a celui mai mare operator şi proprietar de infrastructură europeană) constând în 83 de rame electrice din seria ET 430, dotate cu 4 vagoane fiecare. Valoarea comenzii se ridică la aproximativ 452 de milioane de euro (605 milioane de dolari americani). Partea companie Alstom din contract se ridică la aproape 112 de milioane de euro (150 de milioane de dolari). Contractul include o opţiune pentru încă 83 de rame electrice.

Într-o licitaţie desfăşurată la nivel european, la începutul lui martie 2009, DB Regio AG a primit o comandă de la consiliul regional al oraşului Stuttgart din Germania, pentru a  continua transportul de pasageri pe reţeaua sa, S-bahn. DB Regio va folosi noile rame electrice pe 6 linii ferate suburbane transportând aproximativ 330.000 de pasageri pe zi.

Noile vehicule sunt mai eficiente cu 40 % din punctul de vedere al consumului de energie decât seria ET 420 folosită în prezent în sistemul S-Bahn din Stuttgart. Ramele electrice sunt echipate cu frâne electrice ecologice (care respectă normele protejării mediului), frâne ce sunt capabile să transmită surplusul de energie către reţeaua de energie electrică atunci când sunt acţionate. Căldura eliberată de componente, cum ar fi transformatorii şi convertorii,  este folosită pentru a încălzi vehiculul, proces care se traduce în economii substanţiale de costuri şi energie.

Proiectarea ramelor electrice ET 430 a fost realizată în strânsă colaborare cu operatorul S-Bahn Stuttgart. Vehiculele cu 4 vagoane sunt echipate cu 24 de uşi glisante, fiecare cu punţi de metal pentru mai multă siguranţă în timpul îmbarcării şi coborârii. Lăţimea culoarelor centrale ale vehiculului şi accesibilitatea pasajelor de trecere permit un trafic al pasagerilor comfortabil, convenabil şi în siguranţă înăuntrul şi între vagoane. Vizibilitatea excelentă asupra întregului interior al trenului este datorată spaţiului mare de deasupra spătarelor scaunelor. Acest grad ridicat de deschidere, precum şi 4 camere de supraveghere video cresc  siguranţa pasagerilor. Monitoarele de la bord prezintă informaţii în timp real asupra traficului ferovier.

Trenurile ating viteze de până la 140 km/oră şi au o putere de accelerare excelentă. De asemenea, acestea sunt concepute conform ultimelor directive ale Uniunii Europene, “Specificaţiile tehnice de interoperabiliate” (TSI), “Accesibilitatea pentru persoane cu handicap” (TSI PRM) şi “Siguranţa în tuneluri” (TSI SRT). Luând în considerare normele actuale de măsuri cu privire la ciocniri/ accidente între trenuri, toate vehiculele dispun de un înalt nivel de siguranţă. Vehiculele vor fi construite de Bombardier în Hennigsdorf şi de Alstom în Salzgitter, amândouă fabricile fiind localizate în Germania. Vehiculele vor fi livrate între februarie şi decembrie 2012.

Dr. Lutz Bücken, Directorul Systemverbund Bahn, responsabil cu achiziţiile pentru Deutsche Bahn, a declarat: “scopul nostru este să oferim clienţilor cele mai bune posibile servicii, acesta fiind motivul pentru care continuăm în mod susţinut investiţiile în vehicule moderne, sigure şi cu consum redus de energie. Deutsche Bahn va rămâne unul dintre contractorii majori ai economiei noastre, asigurând securitatea locurilor de muncă în anii următori, prin comenzile făcute”.

Dr. Klaus Baur, Preşedintele Bombardier Transportation din Germania, a declarat: “ET 430 deschide un nou capitol în cooperarea de succes şi de durată pe care o avem cu Deutsche Bahn. Este vorba despre o ramă electrică ce beneficiază de o tehnică sofisticată, de ultimă generaţie. Încă o dată, această comandă subliniază experienţa noastră în domeniu”.

“ET 430 oferă pasagerilor eficienţă combinată cu siguranţă şi comfort, respectând în acelaşi timp normele de protecţie a mediului. Acesta este conceptul potrivit pentru viitorul traficului suburban”, afirmă Stephan Krenz, Preşedinte al Unităţii de Business pe Germania şi Scandinavia şi director general pe Germania, al Bombardier Transportation.  

Bucuresti, 21.05.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *