Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Bombardier primeste o comanda de la SBB pentru 59 de trenuri Inter-city supraetajate TWINDEXX

in Elvetia

Un concept de tren inovativ cu compensator de ruliu, bazat pe tehnologie demonstrată; trei fabrici elveţiene Bombardier joacă un rol important în cea mai mare comandă din istoria SBB

Bombardier Transportation a câştigat licitaţia organizată de SBB, Căile Ferate Elveţiene, pentru a furniza noile trenuri supraetajate pentru transportul feroviar interurban. Contractul pentru cele 59 de trenuri BOMBARDIER TWINDEXX are o valoare totală de aproximativ 1.3 miliarde de Euro. Aceasta face ca proiectul TWINDEXX să fie cea mai mare comandă de vehicule din istoria SBB. Contractul include, de asemenea, opţiuni pentru mai mult de 100 de trenuri TWINDEXX adiționale.
André Navarri, preşedinte al Bombardier Transportation, a comentat decizia: “Am vrea să mulţumim companiei SBB pentru încrederea investită în noi, așteptând cu nerăbdare să continuăm această colaborare de succes. Elveţia a jucat dintotdeauna un rol important pentru Bombardier, atât ca piaţă, cât şi ca locaţie de producţie. Cele trei fabrici elveţiene cu 900 de angajaţi nu sunt numai o tradiție în industria feroviară a ţării, dar sunt şi elemente importante ale reţelei noastre internaţionale de inovaţie şi producţie. Trenurile TWINDEXX deschid un nou capitol în această poveste de succes.”

Stéphane Wettstein, Chief Country Representative Bombardier Transportation în Elveţia, a spus: “Trenul supraetajat TWINDEXX cu compensatorul de ruliu inovativ (tehnologia care face ca ruliul – mișcarea laterală a vagonului în curbă – să fie redus), este un concept orientat pe viitor, ce implică totuşi elemente deja testate și utilizate de tehnologie. Trenurile TWINDEXX sunt nu numai extrem de confortabile, dar, mulţumită costurilor reduse de operare, oferă o valoare adăugată pe termen lung din punct de vedere economic. Decizia este o veste foarte bună şi pentru angajaţii din Elveţia. Fabricile noastre din Villeneuve, Zürich și Winterthur vor beneficia considerabil din această colaborare. Ei împărtăşesc un rol principal în proiect împreună cu Centrul de Competență Bombardier al Tehnologiei pentru Punte Dublă – din Görlitz, Germania.”

La semnarea contractului, Andreas Mezer, Chief Executive Officer al SBB, a comentat: “Privind lucrurile obiectiv, Bombardier a îndeplinit cel mai bine criteriul globalităţii pentru câştigarea contractului. Trenurile de actualitate şi prietenoase pentru călători, precum şi o gamă de produse îmbunătăţită, oferă avantaje numeroase pentru clienţii noștri. Mai mult, prezența compensatorului de ruliu înseamnă să putem să economisim mai mult timp, îmbunătăţind punctualitatea şi reducând conexiunile pierdute. Acesta este un pas important către îmbunătăţirea propriilor noastre servicii.”

Cele 59 de trenuri sunt alcătuite dintr-un total de 436 de rame dotate cu aer condiţionat care oferă peste 36,000 de locuri. Conceptul de tren a fost dezvoltat de Centrul de Competență Bombardier al Tehnologiei pentru Punte Dublă din Görlitz. Görlitz a produs mai mult de 2,500 de vehicule supraetajate din 1990 până astăzi, ce au fost personalizate pentru diverse pieţe internaţionale.

Caracteristicile trenurilor TWINDEXX care vor creşte nivelul de confort al pasagerilor includ compartimente cu interioare spaţioase, uşi largi pentru acces, internet prin wireless și compartimente tip business. Trenurile sunt dotate cu sisteme electronice de informare a clienţilor, precum şi cu telefoane de urgenţă.
Sistemul de compensare a ruliului BOMBARDIER FLEXX Tronic WAKO este unul dintre elementele tehnice cheie ale trenurilor TWINDEXX. Acesta a fost dezvoltat de către Centrul de Competență Bombardier pentru Design al Boghiurilor din Winterthur. Această tehnologie mecatronică îmbină componente tehnice deja demonstrate, într-un sistem inovativ. FLEXX Tronic WAKO compensează ruliul vagonului, maximizând nivelul de confort al pasagerilor și permiţând în același timp trenului să ia curbele foarte rapid. Cu această tehnologie, trenurile supraetajate intercity îşi vor putea creşte vitezele în curbe cu până la 15%, astfel reducând semnificativ timpul de călătorie. Comparat cu alte sisteme, în care pasagerii se plâng uneori de rău de mişcare, vagoanele se vor înclina la un grad foarte limitat.

Reducerea cu 10% a consumului de energie este posibilă datorită selectării de produse  BOMBARDIER ECO4. Motorul cu magnet permanent, BOMBARDIER MITRAC, este principalul contributor, în combinaţie cu alte tehnologii ECO4, precum Sistemul de climatizare termoeficient şi Sistemul de control al distribuției energiei. Aceste tehnologii contribuie la realizarea de costuri economice pe durata ciclului de viaţă, dar și la impactul ecologic al trenurilor şi la performanţa excelentă.
Atât fabrica Bombardier din Zürich, cât şi cea din Villeneuve, îşi vor creşte capacitatea pentru a finaliza proiectul. Proiectul TWINDEXX va fi administrat din Zürich, în timp ce Villeneuve – singurul punct de fabricaţie feroviară din vestul Elveţiei – va fi responsabil pentru producerea vehiculelor împreună cu Görlitz. Görlitz preia, de asemenea, rolul de conducere în procesul de proiectare. Fabrica din Winterthur va concepe boghiurile, în timp ce producţia acestora va fi realizată în Siegen, Germania. Fabrica suedeză de la Västeras va fi responsabilă pentru sistemul de conducere cu motoare cu magnet permanent supereficiente.
Livrarea trenurilor TWINDEXX va începe în 2012 şi primele vehicule vor fi menţionate în orare din decembrie 2013. Toate cele 59 de trenuri vor fi livrate până la sfârşitul anului 2019.

Bucuresti, 24.06.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.