free download 78 travel guides written by experts

Bombardier castiga licitatia publica organizata de SNCF (Caile Ferate Franceze)

pentru 860 de trenuri supraetajate in valoare de 8 miliarde de euro

Bombardier Transportation a castigat cea mai mare licitatie de trenuri regionale cu : un nou concept de tren supraetajat, cu garnituri mai largi si articulate, creat si construit la fabrica Bombardier din Crespin, nordul Frantei

Bombardier Transportation a castigat o licitatie pentru noi trenuri regionale supraetajate, organizata de Caile Ferate Franceze (SNCF) pentru Regiunile Franceze. Contractul cadru cuprinde proiectarea si productia a 860 rame electrice multiple, supraetajate (EMU), in valoare de aproximativ 8 miliarde de euro (11 milioane de USD) ; contractul poate fi supus exercitarii de catre SNCF a unor optiuni tehnice. SNCF a semnat deja prima comanda din acest contract cadru, pentru 80 de trenuri, in valoare de aproximativ 800 de milioane de euro (1.1 miliarde USD).

Licitatia publica a fost demarata de SNCF in 2008 iar Bombardier Transportation a realizat un nou proiect pentru aceasta licitatie denumit : OMNEO. Contractul include o varietate de trenuri regionale supraetajate cu lungimi diferite : de la 80 la 130 de metri, viteze diferite de la 140 la 160 de km/h, dar si versiuni diferite – trenuri regionale, intercity si de scurt parcurs.

Pana acum, sase Regiuni franceze au plasat comenzi ce se vor finanta din sursele interne ale acestora : Acvitania, Bretania, Centru si Nord-Pas de Calais, Provence-Alpes-Côte d’Azur si Rhône-Alpes. Primele livrari din aceasta comanda sunt programate sa aiba loc in iunie 2013 si vor continua pana in decembrie 2015.

Bombardier a dezvoltat o noua platforma supraetajata, special pentru aceasta licitatie. Aceasta include urmatoarele caracteristici:
– Un concept modular, pentru a intampina nevoile variate ale regiunii in ceea ce priveste serviciile suburbane, regionale si interurbane ;
– Vagoane largi pentru a oferi o capacitate mai mare de transport, dar si un nivel mare de confort ;
– O arhitectura articulata si spatii de conectare largi, ce creaza vizibilitate pe toata lungimea trenului, dar si un sentiment crescut de securitate.

Acest tren prezinta inovatii tehnice in privinta fiabilitatii, a disponibilitatii si sustenabilitatii, in acelasi timp fiind capabil sa genereze beneficii economice, precum costuri reduse de mentenanta si un consum redus de energie.

Noul tren regional supraetajat a fost creat de echipele Bombardier din Crespin, Nordul Frantei. Bombardier va crea, produce si testa aceste vehicule in fabrica proprie. Fiind cea mai mare fabrica de cosntructii feroviare din Franta si partener al Nord-Pas de Calais Rail Competitivity Cluster, facilitatea din Crespin are un numar de 2000 de angajati, incluzand 500 de ingineri si directori. Fabrica se bazeaza pe o retea vasta de furnizori si subcontractori locali. Mai multi furnizori au decis sa isi amplaseze activitatea langa Bombardier, in parcul industrial Trans Avenir, astfel crescand oportunitatile de angajare si generand cresteri ale economiei.

Referindu-se la acest contract, unul dintre cele mai mari semnate in prima parte a anului 2010, Jean Berge , Presedinte al Bombardier Transportation Franta a declarat : “Multumim Regiunilor si SNCF pentru increderea lor in acest proiect de mare amploare, pentru care echipele Bombardier din Crespin au demonstrat creativitatea lor si excelente solutii tehnice. Aceste echipe sunt acum pe punctul de a implementa acest proiect important”, continua Presedintele Bombardier Transportation Franta. «Solutia creata de inginerii nostri este un tren care iese in evidenta prin latime, capacitate, confort si polivalenta. Aceasta va deveni un produs de referinta si va sprijini dezvoltarea transportului feroviar regional din Franta, dar si din Europa».

Despre Bombardier Transportation in Franta

Un jucator major pe piata feroviara din Franta, Bombardier Transportation opereaza la fabrica sa din Crespin, Regiunea Nord-Pas de Calais, ce gazduieste Centrul de Excelenta pentru boghiuri, fiabilitate si sisteme electronice de bord, precum si un laborator de testare certificat. Compania dezvolta o gama vasta de produse de material rulant feroviar. Doua contracte-cheie demonstreaza capacitatile Bombardier : AGC (l’Autorail Grande Capacité), un tren regional cu 700 de garniture de tren comandate de 21 de Regiuni Franceze, ce se afla in topul pollurilor in ceea ce priveste satisfactia pasagerilor; si BOMBARDIER SPACIUM, cofinantat de Caile Ferate Nationale Franceze (SNCF) si Autoritatea de Transport Ile-de-France (STIF), un tren suburban de ultima generatie care a intrat in serviciul comercial – dupa cum era planificat – pe 13 decembrie 2009. Bombardier participa, de asemenea, la vehiculele de metrou MF 2000 si la MI09 RER A pentru Metroul din Paris RATP. Tramvaiele BOMBARDIER FLEXITY opereaza in Marsilia si Strassbourg.

Despre Bombardier Transportation

Bombardier Transportation, liderul global în tehnologia feroviară, oferă cel mai vast portofoliu în industria feroviară şi furnizează produse şi servicii inovative care stabilesc noi standarde în mobilitatea sustenabilă. Tehnologiile BOMBARDIER ECO4 – construite pe cele patru pietre de temelie ale energiei, eficienţei, economiei şi ecologiei – conservă energia, protejează mediul şi ajută la îmbunătăţirea performării în ansamblu a trenului. Bombardier Transportation are sediul în Berlin, Germania, dispunând de o prezenţă în peste 60 de ţări. Are o bază de 100,000 de vehicule în operare pe plan mondial.

Bucuresti, 26.02.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *