free download 78 travel guides written by experts

Bombardier a prezentat in premiera mondiala inovatiile secolului XXI

în sectorul transportului public, la cea de-a 58-a ediție a congresului mondial UITP, din Viena

Noul tramvai FLEXITY 2 și tehnologiile ECO4 conduc topul celor mai bune soluții pentru transport public

Bombardier Transportation continuă mișcarea de a propune soluții de transport sustenabile, destinate centrelor urbane din toată lumea, prezentând unele dintre cele mai importante inovații la cea de-a 58-a ediție a congresului și expoziției internaționale UITP (Asociația Internațională a Transportului Public) din Viena, iunie, 2009. Evenimentul este cel mai important forum internațional în domeniul transportului în masă și este organizat în jurul temei „Transportul public – alegerea celor mai bune soluții în mobilitate”.

Vedeta tehnologiei în transporturi a evenimentului UITP a fost premiera mondială a tramvaiuluI BOMBARDIER FLEXITY 2. De asemenea, Bombardier a prezentat detalii ale tehnologiei avansate pe care o dețin trenurile suburbane BOMBARDIER TALENT 2 și BOMBARDIER SPACIUM.

Demonstrațiile portofoliului BOMBARDIER ECO4, ale tehnologiilor de economisire a energiei ce au în vedere optimizarea performanței totale, atât în ansamblu, cât și în ceea ce privește impactul asupra mediului, au figurat printre activitățile Bombardier de la expoziția UITP. În domeniul semnalizării, au putut fi văzute operații în plan real ale BOMBARDIER CITYFLO 650, sistemul de control al trenului bazat pe comunicare.

”Vom prezenta o serie de soluții inovative, sustenabile și realizate profesional, destinate transportului urban, soluții ce au făcut ca alegerea soluțiilor corecte pentru obținerea unei mobilități să fie mult mai ușoară”, a spus André Navarri, președinte și Chief opperating officer pentru Bombardier Transportation, în ziua deschiderii evenimentului.

Recunoașterea conceptului ”The climate is right for trains” capătă amploare în toată lumea, și acesta este în mod special valabil acum, când creșterea populației urbane și aglomerația au devenit probleme majore pentru marile centre urbane, a adăugat Navarri. Mandatul nostru vizează asigurarea soluțiilor pentru ca aceste orașe să poată dispune de mobilitate urbană sustenabilă; vom prezenta o parte dintre aceste soluții aici, în Viena. Navarri a concluzionat: „Nu există un loc mai bun ca Viena pentru a prezenta conceptul noului tramvai FLEXITY 2. Istoria producției noastre în acest oraș datează din anul 1823, iar anul trecut am deschis cel mai modern centru de producție a tramvaielor și a vehiculelor feroviare ușoare din Europa”.

Produsele feroviare Bombardier prezentate în cadrul Mobility and City Transport Exhibition

Bombardier a elaborat modele de vehicule reprezentând premiera tramvaiului FLEXITY 2 și ale noului tren TALENT 2, cel mai modern proiect din sectorul trenurilor suburbane și regionale, la standul său din cadrul evenimentului. Un număr de module interactive a permis de asemenea experimentarea directă a aplicațiilor inovative ECO 4 ale Bombardier de economisire a energiei în uzul transportului de masă și în alte domenii ale pieței feroviare.

Tramvaiul FLEXITY 2 și boghiul BOMBARDIER FLEXX Urban 3000

Tramvaiul FLEXITY 2 reprezintă cea mai nouă dezvoltare a platformei tramvaiului modular FLEXITY.

El combină elemente și inovații care îl fac o alegere potrivită pentru dezvoltările ulterioare în transportul urban.

Cu FLEXITY, Bombardier a fost cel dintâi din industrie care a combinat o tehnologie cu podea 100% coborâtă cu boghiuri cu roți convenționale, permițând accesul facil la coborâre. Tramvaiul FLEXITY 2 a prezentat nu numai această tehnologie de ultimă generație, dar și un concept îmbunătățit al caroseriei, o protecție mai bună împotriva coroziunii, o structură îmbunătățită, un sistem de aer condiționat mărit, o cabină a vatmanului unică în ceea ce privește conceptul, precum și a doua generație a echipamentului de tracțiune BOMBARDIER MITRAC. În plus, prezintă și module frontale interșanjabile și un design interior flexibil, ce oferă posibilități de individualizare nemaiîntalnite până acum.

Ca opțiune, tramvaiul FLEXITY 2 poate fi echipat cu noul sistem BOMBARDIER.

PRIMOVE permite operarea fără contact și fără catenare și este o soluție nouă pentru amplasarea de rețele de tramvaie în orașele istorice.

Tramvaiul FLEXITY 2 este echipat cu boghiul FLEXX Urban 3000. Designul îmbunătățit al acestuia combină ultimele inovații tehnologice, pentru a asigura confortul pasagerilor, accesul facil în tramvaie și costuri reduse pentru operatori.

Boghiul FLEXX Urban 3000 este caracterizat de menținerea la minim a nivelului de zgomot, confortul, robustețea și siguranța pe care acesta le oferă, împreună cu un nivel ridicat de siguranță. O standardizare înaltă, combinată cu echipamente opționale variate răspund cererilor pieței pentru fiabilitate tehnică, reducerea semnificativă a costurilor de pe parcursul ciclului de viață, disponibilitatea pe termen lung, precum și reducerea timpului de livrare a pieselor.

Trenul suburban și regional TALENT 2

Trenul TALENT 2 reprezintă o nouă eră a transportului feroviar suburban și regional și stabilește standarde complet noi în tehnologie, siguranță, confort și design. Ramele electrice cu două, până la șase vagoane, sunt dotate cu aer condiționat, echipate cu ecrane moderne destinate informării pasagerilor și pot fi aranjate flexibil și individual datorită construcției lor modulare.

Având o putere de accelerare mare și fiind dotat cu uși glisante pe fiecare parte a vagonului, trenul TALENT 2 oferă condiții ideale pentru traficul regional și suburban de viteză. A fost deja confirmat ca fiind viitoarea piesă de rezistență pentru flota de vehicule a Deutsche Bahn Regio AG, și poate, de asemenea, oferi același tip de soluție pentru alți operatori.

Trenul suburban SPACIUM 3.O6

Bombardier SPACIUM este o nouă generație de trenuri suburbane cu un design actual, ce răspunde dublei provocări a confortului și a capacității ridicate într-un concept futurist cu un singur etaj, realizat pentru confortul pasagerilor.

Inițial destinat regiunii Ile-de-France din Paris, SPACIUM 3.O6 oferă o caroserie ce poate permite același număr de pasageri ca un tren supraetajat. Acest lucru aduce cu sine toate avantajele unei tehnologii „single tier” fără să limiteze capacitatea sau numărul locurilor, ușurința accesului, vizibilitatea și circulația facilă de-a lungul trenului.

Produsele și tehnologiile ECO4

ECO4 este un portofoliu de tehnologii, produse și soluții eco-active, care permit o performare a trenului la cel mai înalt grad, în ceea ce privește mediul și trenul în sine. Produsele ECO4 ajută la echilibrarea celor patru principii de energie, eficiență, economie și ecologie. Produsele ECO4 permit economisirea energiei cu până la 50%, fiind adaptate pentru orice flotă de vehicule. Următoarele aplicații ECO4 au putut fi experimentate în modulele interactive de la standul BT din expoziția UITP Mobility & City Transport.

Sistemul BOMBARDIER EBI Drive 50 Driver Assistance

Cu economisirea cu până la 15% a energiei de tracțiune și, în plus, a costurilor și a uzurii, sistemul EBI Drive 50 Driver Assistance este prima soluție integrată în acest domeniu din lume.

Kitul de software inteligent ECO4 asistă conductorii trenurilor cu recomandările pentru viteză, precum și pentru accelerare și frânare, pentru a optimiza stilul de condus și a minimiza energia necesară pentru a conduce un tren în concordanță cu orarul ce trebuie respectat. Operarea mai facilă a trenurilor are drept consecință și reducerea uzurii roților, a motoarelor, a frânelor sau a șinelor.

PRIMOVE – operarea fără catenare și fără conexiune la linia electrică

PRIMOVE prezintă un prospect complet nou, mai ales pentru tramvaiele care operează în centrele istorice ale orașelor. Mulțumită acestei tehnologii, peisajele urbane nu vor mai trebui modificate de liniile electrice supraterane. Aceasta permite operarea fără catenare a tramvaielor FLEXITY în toate tipurile de mediu, inclusiv cel subteran. Una din trăsăturile remarcabile este transferul de electricitate securizat și fără contact. Componentele care asigură alimentarea cu energie electrică sunt complet ascunse sub vehicul și în spatele șinei, astfel încât este asigurată operarea în toate tipurile de condiții atmosferice.

MITRAC Energy Saver

Sistemul depozitează energia electrică eliberată în momentul frânării și permite ca aceasta să fie folosită la următoarea accelerare a vehiculului, sau în cadrul operațiunii de manevrare. Tehnologia este bazată pe supercondensatoare cu două niveluri și poate ajuta la reducerea consumului de energie a unui sistem de metrou sau de transport feroviar ușor cu până la 30%. În plus, permite operarea fără catenare pe distanțe scurte.

Sistemul de control al trenurilor bazat pe comunicare prin antene CITYFLO 650

CITYFLO 650 este un sistem de control al trenului bazat pe comunicare. Acesta sporește capacitățile de rețea prin decalaje mai mici și mai consistente, permiţând operarea în sistem moving block. Foarte accesibil pentru instalare, el exploatează la maxim capacitatea sistemului și reduce energia și uzanța șinei și a vehiculelor. Soluția CITYFLO 650 elimină echipamentele adiționale, datorită sistemelor de comunicare simple, fiabile și bazate pe transmisiuni radio între tren şi echipamentele din calea ferată.

Sistemul a fost instalat recent în câteva sectoare ale rețelei de cale ferată a metroului din Madrid, care este unul dintre cele mai aglomerate din Europa. Instalarea a avut loc fără ca serviciile să fie oprite. Modulul CITYFLO 650 de la standul Bombardier permite accesul online la operațiile rețelei din Madrid.

Bucuresti, 01.07.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *