Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Team RLL a ocupat locurile al doilea si al patrulea la Road Atlanta

– Ploaia a cauzat încheierea timpurie a finalei sezonului USCC

Ediţia 2015 din United SportsCar Championship (USCC) s-a încheiat prematur la Road Atlanta (SUA): în cursa Petit Le Mans, care, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, a fost oprită cu două ore înaintea de expirarea timpului prevăzut (zece ore), John Edwards (SUA), Lucas Luhr (Germania) şi Jens Klingmann (Germania) au ocupat locul al doilea la categoria GTLM, cu #24 BMW Z4 GTLM. De asemenea, cei trei piloţi au ocupat locul al doilea şi în clasamentul general. Maşina #25, condusă de Bill Auberlen (SUA), Dirk Werner (Germania) şi Augusto Farfus (Brazilia), a încheiat pe poziţia a patra la categoria GTLM. Echipajul Porsche format din Nick Tandy (Marea Britanie), Patrick Pilet (Franţa) şi Richard Lietz (Austria) a obţinut victoria la Road Atlanta (SUA). Pentru a treia oară în acest sezon, #24 BMW Z4 GTLM a câştigat DEKRA Green Challenge Award.

Ca urmare a acestor rezultate, piloţii BMW au ratat de puţin câştigarea titlurilor la piloţi, echipe şi constructori. Înaintea cursei, Werner şi Auberlen se aflau la doar trei puncte de lideri. Prin câştigarea Petit Le Mans, Pilet a cucerit titlul piloţilor în 2015, Werner/Auberlen au ocupat locul al doilea, cu 305 puncte – la zece puncte de francez. Edwards şi Luhr au încheiat sezonul pe locul al cincilea, cu 291 puncte. BMW Team RLL şi BMW au ocupat poziţia a doua, în urma Porsche, în clasamentul echipelor, respectiv în cel al constructorilor.

Legendara Petit Le Mans s-a transformat într-o luptă pe apă, aşa cum s-a anticipat: când cursa a început la ora locală 11.10, circuitul era deja foarte ud din cauza ploii puternice. Datorită acestui lucru, condiţiile de cursă au fost foarte dificile. Numeroase accidente au dus la neutralizări cu steag galben pe întregul circuit. În ciuda acestor condiţii teribile, piloţii BMW Team RLL au reuşit o performanţă foarte bună, fără nici o greşeală, şi au păstrat modelele BMW Z4 GTLM pe circuit chiar şi în faza de maximă intensitate a ploii. După cinci ore şi 22 de la startul finalei sezonului USCC, steagul roşu a fost arborat din cauza condiţiilor dificile de pe pistă. Pe radar era vizibil un alt sistem meteo, care aducea ploaie şi mai puternică, iar acesta se deplasa direct spre Road Atlanta. După o pauză de o oră, cursa a fost reluată. Cu toate acestea, când au început să apare primele semne ale lăsării întunericului, competiţia a fost oprită din considerente de siguranţă, la ora locală 19.01 – iar sezonul s-a încheiat prematur.

Finala sezonului de la Road Atlanta a marcat şi ultima apariţie în cursele din SUA a modelului BMW Z4 GTLM. În 2013, maşina şi-a făcut debutul în American Le Mans Series (ALMS) şi s-a dovedit o câştigătoare şi în USCC. Per total, BMW Team RLL a obţinut opt pole position, cinci victorii – trei dintre acestea venind în sezonul 2015, la Long Beach (SUA), Laguna Seca (SUA) şi Austin (SUA) – şi alte 16 clasări pe podium. În 2016, BMW Z4 GTLM va fi înlocuit de nou dezvoltatul BMW M6 GTLM.

Anul viitor, calendarul cuprinde un total de 11 curse la categoria GTLM, iar numele competiţiei se va schimba în IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Sezonul va începe la Daytona (SUA), în week-endul 30-31 ianuarie 2016.

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): Această cursă nu a fost recomandată cardiacilor. Chiar dacă am obţinut un rezultat bun, cu clasări pe locurile al doilea şi al patrulea, acesta nu a fost suficient pentru a câştiga titlul piloţilor sau pe cel al constructorilor. Ploaia a făcut ca haosul să fie prezent pe alocuri pe circuit. La un moment dat am renunţat să mai număr neutralizările cu steag galben. Piloţii şi echipa au făcut o treabă perfectă şi au fost stăpâni pe situaţie în ciuda condiţiile dificile. Cu toate acestea, astăzi nu am putut găsi un ritm egal cu cel al modelului Porsche din frunte. Aşa că am încheiat pe locul secund la piloţi, la echipe şi la constructori. Aceste clasări sunt mai mult decât respectabile pentru BMW Z4 GTLM în ultimul său sezon. Dacă cineva mi-ar fi spus înainte de începerea stagiunii că ne vom lupta pentru titluri până la ultima cursă şi că vom obţine trei victorii, aş fi acceptat imediat I. Vreau să le mulţumesc piloţilor noştri, BMW Team RLL şi BMW of North America pentru acest an deosebit. Astăzi vom sărbători puţin un sezon fantastic, dar de mâine ne continuăm pregătirile pentru 2016 cu BMW M6 GTLM. Nu va trece mult şi ne vom afla la startul unui nou sezon. Felicitări echipei Porsche pentru câştigarea titlurilor.

Bobby Rahal (Team Principal, BMW Team RLL): Este dezamăgitor, în special dacă am mai fi parcurs câteva tururi şi Porsche ar fi intrat la standuri, cine ştie ce s-ar fi întâmplat. Categoric, condiţiile au fost foarte dificile pentru toată lumea. Este dificil ca disputa principală să nu fie cu adversarii, ci cu mama natură. Oricum, a fost un an bun pentru noi, am câştigat trei curse şi suntem pe locul secund în campionat. Cred că trebuie să fim mulţumiţi cu acest an, chiar dacă este mereu o dezamăgire când eşti aproape de câştigarea unui titlu şi nu reuşeşti, dar ne vom întoarce la anul.

Road Atlanta / Bucuresti, 05.10.2015
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.