Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

BMW se retrage din Formula 1 la sfarsitul anului 2009

În urma unei conferinţe de presă desfăşurată astăzi, 29 iulie, ora 11:00 (ora României), BMW AG a anunţat că nu işi va mai continua campania de Formula 1 după încheierea sezonului 2009.  Resursele alocate campaniei vor fi dedicate, din momentul retragerii, dezvoltării de noi tehnologii şi proiecte în domeniul sustenabilităţii. BMW va continua să fie implicat activ în alte proiecte motor sport. Decizia de restructurare a activitaţiilor din domeniul Motorsport a fost luata ieri, 28.07.2009 de către Consiliul Director al BMW Group.

“Desigur, a fost o decizie extreme de dificilă. Cu toate acestea constituie un pas absolut necesar în restructurarea strategiei companiei,” a explicat Dr. Norbert Reithofer, Membru al Consiliului Director al BMW AG. “Segmentul premium va fi definit din ce în ce mai mult în termeni de sustenabilitate şi compatibilitate cu mediul inconjurător. Aceasta este una din ariile în care dorim să ne păstrăm titlul de lider. În concordanţă cu direcţia strategică de a fi întodeauna pe primul loc, ne revizuim permanent toate proiectele şi iniţiativele în vederea optimizării viabilităţii acestora. Am ajuns astefel la concluzia că propria campanie de Formula 1 nu mai este un promoter esenţial pentru noi. Mario Theissen a condus programul de motor sport începând cu anul 1999. Doresc să-mi exprim recunosţinta sinceră faţă de Mario Theissen şi echiapa acestuia pentru toate relizările de până acum,” a precizat Reithofer.
Dr. Klaus Draeger, membru al Consiliului Director responsabil pentru Dezvoltare şi Tehnologie a menţionat că: “Ne-a luat doar trei ani să ne impunem ca o echipă de top cu BMW Sauber F1 Team. Din păcate, nu am reuşit să ne ridicăm la nivelul asteptărilor în cadrul sezonului actual. Cu toate acestea, experienţa acumulată în cei 10 ani petrecuţi în Formula 1 a avut un impact major asupra echipei noastre de ingineri. Ne bucurăm în prezent de numeroase inovaţii în domeniul tehnologiei cât şi de spiritul competitiv care ne-a ambiţionat să implementăm aceste tehnologii şi pentru producţia de serie.

“Posibile redundanţe între München şi Hinwill nu pot fi cuantificate în prezent”, spune Drager. “Din moment ce am luat acestă decizie abia ieri nu putem furniza şi alte informaţii precise. Vom dezvolta şi prezenta diverse scenarii şi vom face tot ce ne stă în putinţă pentru a identifica o soluţie cu privire la angajaţii din Hinwil şi membrii echipei implicate în proiectul Formulei 1 de la München. Suntem conştienţi de responsabilitatea pe care ne-am asumat-o şi îi vom informa personalul îndata ce vom avea o poziţie oficială cu privire la acestă situaţie.”

Directorul BMW Motorsport, Dr. Mario Theissen precizează că: “Cu siguranţă, nouă, angajaţii din Hinwil şi München ne-ar fi placut foarte mult să continuăm această campanie ambiţioasă şi să dovedim că rezultatele mediocre din acest sezon au fost doar o scăpare. Cu toate acestea pot întelege această decizie din perspective companiei. În prezent, ne concentrăm pe etapele rămase din acest sezon şi vom pune la încercare spiritul nostru competiţional de care am dat dovadă cu atâtea ocazii în cadrul Campionatului de Formula 1.”
BMW îşi va continua programele în randul altor activităţi de motor sport: BMW va apărea în linia de start a Campionatului Mondial de Turisme (FIA WTCC) şi în cadrul programului de promovare al tinerei generaţii a Formulei BMW. Acesta vor fi suplimentate şi de participarea în ALMS (American Le Mans Series), curse de aduranţă şi alte competiţii. În plus, BMW Motorrad Motorsport îşi va continua campania odata cu participarea la Campionatul Mondial de Super Bike.

Performanţele BMW în Formula 1:
BMW a obţinut opt victorii în Formula 1, din 1982 până în 1985 cu Brabham. În 1983, BMW a câştigat campionatul piloţilor cu Nelson Piquet (Brabham BMW). Ultima victorie cu legendarul motor bi-turbo a fost la Benetton în 1986. Zece reuşite au fost punctate pe durata parteneriatului cu Williams (2000-2005). BMW a acmulat un total de 19 Mari Premii şi 33 de Pole Positions înainte de era BMW Sauber F1 Team.

În sezonul de debut în 2006, noua echipă BMW Sauber F1 Team au iesit pe locul 5. În anul 2007, echipa German-Swiss ajunge pe locul al doilea în urma McLaren-Mercedes. Sezonul 2008 a plasat echipa în lupta pentru titlul campionlor şi piloţilor, pentru ca la final să ocupe poziţia a treia.

Polonezul Robert Kubica a obţinut prima şi  victorie într-un Mare Premiu în Canada la data de 8 Iune 2008. A fost astfel prima şi singura victorie a unui pilot din Europa de Est într-o cursă de Formula 1. Pâna în prezent BMW Sauber F1 Team a obţinut un Pole Position (Kubica în Bahrain în 2008) şi 16 clasări pe podium. Echipa BMW Sauber F1 ocupă locul opt în clasamentul constructorilor în acest sezon.

Bucuresti, 29.07.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *