Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Motorsport News – Numarul 11/15

Nu contează că vorbim de DTM, de United SportsCar Championship sau de nenumăratele campionate regionale: săptămână după săptămână, echipele şi piloţii BMW de pretutindeni se luptă pentru puncte, victorii şi titluri. Şi în afara circuitelor, membrii familiei BMW Motorsport sunt protagoniştii ştirilor principale.

"BMW Motorsport News" ne permite să rezumăm constant acţiunea într-o manieră compactă şi informativă. Aşa vei fi mereu la curent cu toate informaţiile.

DTM: Week-end perfect pentru BMW Motorsport la Zandvoort

Piloţii BMW au obţinut un rezultat remarcabil pentru echipă în cel de-al patrulea week-end de cursă din sezonul DTM 2015, care a avut loc la Zandvoort (Olanda). Toate cele şase locuri de pe podium au revenit piloţilor unor modele BMW M4 DTM. Marco Wittmann (Germania) şi António Félix da Costa (Portugalia) au urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului după a şaptea, respectiv a opta cursă. Iniţial, duminică dimineaţă, Félix da Costa a obţinut primul său pole position în DTM, pe care l-a transformat în victorie şi a devenit primul pilot portughez ce se impune într-o etapă din DTM.

Trei întrebări pentru… António Félix da Costa

António, ai fost omul week-endului la Zandvoort, cu un pole position, o victorie şi un loc secund. Ce înseamnă acest succes pentru tine?

António Félix da Costa: Este un sentiment fantastic. Când am venit în DTM, acum un an şi jumătate, totul a părut uşor. Maşina era superbă, BMW era foarte puternică, iar eu am reuşit să mă strecor în partea din faţă a plutonului încă de la primele curse. Cu toate acestea, am avut câteva probleme ulterior. Brusc, am început să am dificultăţi în a găsi echilibrul perfect al maşinii, ceea ce a însemnat că nu am putut să arăt BMW şi DTM de ceea ce eram capabil. A doua jumătate a sezonului 2014 a fost foarte dificilă. În iarnă am făcut un pas uriaş şi am analizat în detaliu situaţia mea. După câteva probleme cu care s-au confruntat toate modelele BMW la începutul sezonului, totul a început să fie altfel aici, la Zandvoort – şi sunt pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. Categoric, sunt mândru de această reuşită.

Care este cel mai important lucru pe care l-ai învăţat de-a lungul ultimelor luni?

Félix da Costa: Duelurile în pluton şi numeroasele curse dificile m-au făcut, în general, un pilot mai bun pentru DTM. Trebuie să câştigi experienţă pentru a fi puternic când avansezi. În acelaşi timp, nu m-am îndoit niciodată că pot fi lider şi să câştig curse dacă totul funcţionează perfect. Aşa am ajuns la acest moment, mi-am respectat promisiunea şi am dovedit că pot câştiga.

Acum ţi-a câştigat locul în luna poveste de succes a BMW Team Schnitzer…

Félix da Costa: Acest lucru înseamnă enorm pentru mine. Este incredibil să cunoşti succesul cu o echipă atât de experimentată şi renumită – şi cu un director de echipă fantastic precum Charly Lamm. Atunci când ajung la Freilassing, mă uit fascinat la trofee şi la numeroasele poveşti care se ascund în spatele lor. Acum sunt o parte din această poveste de succes.

European Le Mans Series: BMW Sports Trophy Team Marc VDS a fost la un pas de podium

BMW Sports Trophy Team Marc VDS a ratat de puţin o clasare pe podium în cea de-a treia cursă din European Le Mans Series (ELMS). Ca şi în cursele de la Silverstone (Marea Britanie) şi Imola (Italia), Andy Priaulx (Marea Britanie), juniorul BMW Motorsport Jesse Krohn (Finlanda) şi Henry Hassid (Franţa) – cei trei care s-au aflat în cockpitul #52 BMW Z4 GTE – au încheiat pe locul al patrulea la categoria LMGTE în cursa de patru ore de pe Red Bull Ring (Austria). Primul loc a revenit unui Ferrari. Echipa TDS Racing a urcat pe podiumul categoriei GTC. Franck Perera (Franţa), Dino Lunardi (Franţa) şi Eric Dermont (Franţa) au încheiat pe locul secund cu BMW Z4 GT3, după modelul Ferrari învingător.

USCC: BMW Team RLL a ocupat locurile la doilea şi al patrulea pe Canadian Tire Motorsport Park

John Edwards şi Lucas Luhr au dus #24 BMW Z4 spre locul al doilea al categoriei GTLM în Mobil 1 SportsCar Grand Prix (cursă de 2h şi 45 de minute) ce a avut loc pe Canadian Tire Motorsport Park, la Bowmanville (Ontario, Canada). Cei doi au trecut linia de sosire la 15,5 secunde de modelul #911 Porsche învingător, parcurgând 122 de tururi (lungime tur 2,4 mile / 3,86 km) ale circuitului canadian. Coechipierii Bill Auberlen şi Dirk Werner s-au clasat pe poziţia a patra cu #25 Z4, pierzând un loc pe podium în ultimul tur, când Edwards şi #3 Corvette au reuşit să treacă de californian, care se confrunta cu echilibrul instabil al maşinii. Un alt week-end de succes menţine BMW ca lider al clasamentului constructorilor. Auberlen şi Werner au coborât pe locul al doilea la piloţi, iar Edwards şi Luhr se menţin pe poziţia a treia. #24 Z4 a primit trofeul DEKRA Green Challenge, fiind cel mai ecologic, rapid şi eficient model GTLM de-a lungul cursei.

CTSCC: Burton Racing, la un pas de podium

Terry Borcheller (SUA) şi Mike LaMarra (SUA) au fost cel mai bine clasa echipaj BMW în cursa de 2h şi 30 de minute de sâmbătă, din Continental Tire Sports Car Challenge, care a avut loc pe Canadian Tire Motorsport Park. Pilotând #23 Burton Racing BMW 128i, cei doi au încheiat pe locul al patrulea în categoria Street Tuner. Juniorul BMW Motorsport Trent Hindman (SUA) nu a avut şansa de a pilota în categoria GS, pentru că #46 BMW M3 a abandonat în turul 21 din cauza unei probleme mecanice.

24h Paul Ricard: Două victorii de clasă pentru echipele BMW

Echipele BMW Securtal Sorg Rennsport şi Hofor-Küpperracing au câştigat clasele la care au fost înscrise în cursa de 24 de ore de la Paul Ricard (Franţa). În clasa CUP1, al cărei pluton a fost compus doar din modele BMW M235i Racing, Nicolas Griebner (Germania), Michael Steffny (Austria), Daniel Sorg (Germania), Thomas Müller (Germania) şi Felix Günther (Germania) s-au impus după 500 de tururi, fiind urmaţi de echipajul Bonk Motorsport. Proiectul "Mission Possible Racing by Sorg Rennsport", destinat piloţi tetraplegici, a încheiat pe locul al treilea. Victoria în clasa A5 a revenit cvintetului format din Siarhei Paulavets (Belarus), Martin Kroll (Elveţia), Fabrice Reicher (Franţa), Bernd Küpper (Germania) şi Chantal Kroll (Eleveţia), aflat la comenzile modelului BMW M3 înscris de Hofor-Küpperracing.

Pregătire mentală şi pe simulator pentru juniorii BMW Motorsport

Juniorii BMW Motorsport Victor Bouveng (Suedia), Nick Cassidy (Noua Zeelandă), Louis Delétraz (Elveţia) şi Trent Hindman (SUA) au vizitat iZone Driver Performance Centre din Silverstone (Marea Britanie), unde au efectuat o sesiune intensivă de pregătire mentală şi pe simulator. Accentul a fost pus pe pregătirea primului punct de atracţie al sezonului pentru generaţia 2015 – startul cu BMW M235i Racing în cursa de 24 de ore de la Zolder (Belgia), pe 29-30 august. Bouveng, Delétraz şi Hindman vor concura alături de instructorul-şef Dirk Adorf (Germania). Întregul cvartet de juniori va fi în acţiune în cursa de 12 ore de la Brno (Cehia), la 10 octombrie. La Silverstone, renumitul psiholog sportiv Prof. Dr. Dieter Hackfort (Germania) a pus bazele unei apariţii de succes în cursele de anduranţă printr-un program vast pe simulator, care a inclus numeroase metode diferite de pregătire mentală. Juniorii au învăţat cum să vizualizeze un circuit mai întâi mental, după care să utilizeze ulterior această imagine în cockpit pentru a-şi îmbunătăţi performanţele. Fiecare dintre cei patru piloţi a primit pregătire individuală în simulator, care a fost personalizat în funcţie de nevoile fiecăruia.

Campionatul GT al Marii Britanii: BMW pe podium la Spa-Francorchamps

Echipajul Barwell Motorsport, format din Jon Minshaw (Marea Britanie) şi Phil Keen (Marea Britanie), a încheiat pe locul al doilea cu modelul BMW Z4 GT3, Spa-Francorchamps (Belgia) găzduind cursa de 2h30′ din campionatul GT al Marii Britanii. Cu această reuşită, ei au obţinut primul lor podium din acest sezon. În timp ce cursa a fost câştigată de #7 Aston Martin, Alexander Sims (Marea Britanie) şi Marco Attard (Marea Britanie) au ocupat locul al patrulea cu BMW Z4 GT3 al Ecurie Ecosse şi şi-au mărit avansul în clasamentul general.

Campionatul GT al Italiei: victorie pentru Comandini/Gagliardini la Mugello

Stefano Comandini (Italia) şi Andrea Gagliardini (Italia) au câştigat cursa a doua din etapa campionatului GT al Italiei, care a avut loc la Mugello (Italia). După 26 de tururi, echipajul ROAL Motorsport şi #5 BMW Z4 GT3 au încheiat pe primul loc, cu un avans de cinci secunde faţă de modelul Audi de pe locul al doilea. Comadini şi Gagliardini nu au terminat cursa de sâmbătă.

Bucuresti, 13.07.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.