Cu două săptămâni rămase până la startul sezonului 2015 din DTM, BMW Motorsport şi-a încheiat programul de pregătire.
De marţi până joi, cele patru echipe BMW DTM şi cei opt piloţi au luat parte la ultimul test din presezon, desfăşurat pe "Motorsport Arena Oschersleben" (Germania). Primele două curse ale anului vor avea loc la Hockenheim (Germania), în zilele de 2 şi 3 mai. Şi în acest an cursele pot fi urmărite în România pe programele DIGI Sport.
Echipele şi piloţii BMW DTM au folosit cele trei zile de teste pe circuitul cu o lungime de 3,667 kilometri pentru a continua activitatea de reglare a modelului BMW M4 DTM. În general, condiţiile meteo au fost bune în regiunea Magdeburger Börde, cu mult soare, temperaturi de primăvară şi rafale puternice de vânt.
În două dintre cele trei zile, cel mai bun timp a fost stabilit de un pilot BMW. Marţi, Marco Wittmann (Germania, BMW Team RMG) a înregistrat cel mai rapid tur, cu timpul de 1:19,913, la comenzile Ice-Watch BMW M4 DTM. Cu această performanţă, Wittmann a fost şi cel mai rapid pilot al întregului teste de la Oschersleben. Miercuri, Tom Blomqvist (Marea Britanie, BMW Team RBM) a fost liderul clasamentului, stabilind un timp de 1:20,216 la volanul modelului BMW M4 DTM. În cea de-a treia şi ultima zi, Wittmann a înregistrat cel mai bun timp al sesiunii de după-amiază, în 1:19,990. În ierarhia zilei, el a fost al doilea. Per total, cei opt piloţi BMW DTM au parcurs peste 6.000 de kilometri la Oschersleben.
Următoarea oprire pentru cei opt piloţi BMW DTM este la Nürnberg (Germania), unde BMW Motorsport îşi va prezenta programul complet pentru 2015 în data de 26 aprilie. Vizitatorii lansării oficiale a maşinilor BMW Motorsport, eveniment ce va avea loc la dealerul BMW din Nürnberg, trebuie să se aştepte la un program interesant, care va include piloţii oficiali BMW şi diferite modele BMW de curse.
Declaraţii ale piloţilor BMW DTM după testul de la Oschersleben:
Marco Wittmann: În general, putem fi mulţumiţi. Am avut trei zile bune pentru teste, cu soare şi condiţii bune, care nu putea fi garantate aici pentru acest moment al anului. Aşa că testul a fost unul pozitiv, iar programul a decurs foarte bine. Am putut să aducem noi îmbunătăţiri în comparaţie cu testul de la Estoril, iar acest lucru ne face să fim încrezători pentru Hockenheim. Desigur, încă există întrebarea privind unde se află fiecare, iar acest lucru nu se va lămuri decât în calificările de la prima etapă. Dar, per total, suntem optimişti.
Maxime Martin: Mereu este plăcut să revin în cockpit. Am avut un test bun la Oschersleben, am lucrat mult la reglaje şi am făcut câteva schimbări bune, care au funcţionat foarte bine pe acest circuit. Per total, cred că suntem bine pregătiţi pentru etapa de la Hockenheim şi vom încerca să avem curse bune acolo.
Martin Tomczyk: Sunt foarte mulţumit de testele din presezon. Când discutăm de reglajul maşinii, am acumulat multe informaţii preţioase cu privire la ceea ce trebuie făcut pentru a avea un set-up bun. Ţinând cont de acestea, sunt încrezător că ne aflăm într-o poziţie bună înaintea primei etape de la Hockenheim.
António Félix da Costa: După acest teste, putem merge încrezători la Hockenheim. Echipa a făcut o treabă foarte bună în reglarea maşinii în funcţie de preferinţele lui Martin şi ale mele şi sunt foarte mulţumit de comportamentul acesteia. Per total, am făcut paşi importanţi de-a lungul acestor trei zile. Sunt chiar optimist că ne-am pregătit foarte bine pentru începutul stagiunii.
Augusto Farfus: Cred că am făcut o treabă bună la acest test. Au fost trei zile de muncă intensă şi totul s-a derulat conform programului. De asemenea, şi vremea a fost bună, cu soare pe parcursul celor trei zile. În testul de la Oschersleben am făcut paşi importanţi în setarea maşinilor. Putem vedea că plutonul este foarte strâns, dar cred că suntem pregătiţi pentru startul sezonului şi, după o iarnă lungă, sunt nerăbdător să vină etapa de la Hockenheim.
Tom Blomqvist: Sunt foarte mulţumit de cum a decurs testul. De fiecare dată când pilotez maşina mă simt din ce în ce mai confortabil în BMW M4 DTM. Fără îndoială, trebuie să aşteptăm şi să vedem la Hockenheim unde ne aflăm. Pentru mine, totul se reduce la maximizarea procesului de învăţare cât mai mult posibil şi la cum să fac în weekendurile de cursă să fiu rapid cât mai curând posibil.
Bruno Spengler: Am trecut printr-un program intensiv de testare la Oschersleben şi am profitat la maximum de aceste trei zile şi de vremea bună. Am făcut câteva intervale lungi ca simulări de cursă şi în principal am făcut reglajele de fineţe pentru a obţine maximum din potenţialul de care dispune BMW M4 DTM. Am putut să ne desfăşurăm programul propus şi acum suntem pregătiţi pentru primul weekend de cursă al sezonului.
Timo Glock: Testul a mers bine şi am putut profita de timpul petrecut efectiv pe circuit. Am avut noroc cu vremea, chiar dacă a bătut vântul în cea de-a doua zi. În general, sunt mulţumit de pregătirile noastre, dar în acest moment este dificil să judeci unde ne aflăm. Pentru aceasta va trebui să aşteptăm până la primul weekend de cursă. Dar maşina noastră ar trebui să fie bine pregătită şi cred că avem toate motivele să fim încrezători în privinţa etapei de la Hockenheim.
Rezultatele integrale ale celor trei zile
Ziua 3 |
|||||||
Pozi ţ ie |
# |
Nume |
Model |
Ture |
Best |
Gap |
Int |
1 |
94 |
Pascal Wehrlein |
Mercedes-AMG C63 DTM |
144 |
01:20.0 |
||
2 |
1 |
Marco Wittmann |
BMW M4 DTM |
164 |
01:20.0 |
0.038 |
0.038 |
3 |
18 |
Augusto Farfus |
BMW M4 DTM |
127 |
01:20.0 |
0.007 |
0.045 |
4 |
13 |
António Félix da Costa |
BMW M4 DTM |
145 |
01:20.0 |
0.038 |
0.083 |
5 |
3 |
Paul Di Resta |
Mercedes-AMG C63 DTM |
169 |
01:20.2 |
0.169 |
0.252 |
6 |
7 |
Bruno Spengler |
BMW M4 DTM |
171 |
01:20.2 |
0.004 |
0.256 |
7 |
27 |
Adrien Tambay |
Audi RS 5 DTM |
89 |
01:20.3 |
0.062 |
0.318 |
8 |
53 |
Jamie Green |
Audi RS 5 DTM |
112 |
01:20.5 |
0.189 |
0.507 |
9 |
17 |
Miguel Molina |
Audi RS 5 DTM |
111 |
01:20.6 |
0.139 |
0.646 |
10 |
99 |
Mike Rockenfeller |
Audi RS 5 DTM |
155 |
01:20.8 |
0.202 |
0.848 |
11 |
48 |
Edoardo Mortara |
Audi RS 5 DTM |
30 |
01:21.0 |
0.194 |
1.042 |
12 |
22 |
Lucas Auer |
Mercedes-AMG C63 DTM |
119 |
01:21.0 |
0.032 |
1.074 |
13 |
12 |
Daniel Juncadella |
Mercedes-AMG C63 DTM |
86 |
01:21.1 |
0.072 |
1.146 |
Ziua 2 |
|||||||
Pozi ţ ie |
# |
Nume |
Model |
Ture |
Best |
Gap |
Int |
1 |
31 |
Tom Blomqvist |
BMW M4 DTM |
132 |
01:20.2 |
||
2 |
2 |
Gary Paffett |
Mercedes-AMG C63 DTM |
146 |
01:20.3 |
0.093 |
0.093 |
3 |
5 |
Mattias Ekström |
Audi RS 5 DTM |
158 |
01:20.5 |
0.222 |
0.315 |
4 |
77 |
Martin Tomczyk |
BMW M4 DTM |
138 |
01:20.6 |
0.047 |
0.362 |
5 |
94 |
Pascal Wehrlein |
Mercedes-AMG C63 DTM |
83 |
01:20.6 |
0.044 |
0.406 |
6 |
36 |
Maxime Martin |
BMW M4 DTM |
154 |
01:20.6 |
0.018 |
0.424 |
7 |
16 |
Timo Glock |
BMW M4 DTM |
142 |
01:20.8 |
0.164 |
0.588 |
8 |
53 |
Jamie Green |
Audi RS 5 DTM |
147 |
01:20.9 |
0.102 |
0.69 |
9 |
10 |
Timo Scheider |
Audi RS 5 DTM |
74 |
01:21.0 |
0.078 |
0.768 |
10 |
3 |
Paul Di Resta |
Mercedes-AMG C63 DTM |
124 |
01:21.0 |
0.026 |
0.794 |
11 |
48 |
Edoardo Mortara |
Audi RS 5 DTM |
136 |
01:21.0 |
0.011 |
0.805 |
12 |
12 |
Daniel Juncadella |
Mercedes-AMG C63 DTM |
75 |
01:21.2 |
0.197 |
1.002 |
13 |
99 |
Mike Rockenfeller |
Audi RS 5 DTM |
66 |
01:21.2 |
0.025 |
1.027 |
Ziua 1 |
|||||||
Pozi ţ ie |
# |
Nume |
Model |
Ture |
Best |
Gap |
Int |
1 |
1 |
Marco Wittmann |
BMW M4 DTM |
164 |
01:19.9 |
||
2 |
6 |
Robert Wickens |
Mercedes-AMG C63 DTM |
126 |
01:20.1 |
0.22 |
0.22 |
3 |
16 |
Timo Glock |
BMW M4 DTM |
129 |
01:20.1 |
0.009 |
0.229 |
4 |
13 |
Antonio Félix da Costa |
BMW M4 DTM |
112 |
01:20.3 |
0.155 |
0.384 |
5 |
31 |
Tom Blomqvist |
BMW M4 DTM |
104 |
01:20.3 |
0.048 |
0.432 |
6 |
2 |
Gary Paffett |
Mercedes-AMG C63 DTM |
124 |
01:20.4 |
0.008 |
0.44 |
7 |
8 |
Christian Vietoris |
Mercedes-AMG C63 DTM |
146 |
01:20.5 |
0.177 |
0.617 |
8 |
51 |
Nico Müller |
Audi RS 5 DTM |
97 |
01:20.5 |
0.011 |
0.628 |
9 |
5 |
Mattias Ekström |
Audi RS 5 DTM |
140 |
01:20.5 |
0.006 |
0.634 |
10 |
10 |
Timo Scheider |
Audi RS 5 DTM |
172 |
01:20.6 |
0.017 |
0.651 |
11 |
84 |
Maximilian Götz |
Mercedes-AMG C63 DTM |
94 |
01:21.0 |
0.418 |
1.069 |
12 |
48 |
Edoardo Mortara |
Audi RS 5 DTM |
29 |
01:21.6 |
0.588 |
1.657 |
Calendar DTM 2015
02-03.05.Hockenheimring
30-31.05. Lausitzring
27-28.06. Norisring
11-12.07. Zandvoort
01-02.08. Red-Bull-Ring
29-30.08. Moscow
12-13.09. Oschersleben
26-27.09. Nürburgring
17-18.10. Hockenheimring