Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW – lider pe piata premium dupa primele sase luni

BMW

Cu 689 unităţi livrate în primul semestru al acestui an în România, BMW se impune ca lider în segmentul premium. În contextul în care piaţa auto a fost marcată de recesiune şi acest an, BMW este printre puţinele mărci care înregistrează creşteri importante şi îşi consolidează astfel semnificativ cota de piaţă. Faţă de 487 unităţi livrate în 2009, performanţa din primele şase luni ale acestui an înseamnă un plus de 41,5%.

Cu 174 unităţi livrate în primele şase luni (+107,5% faţă de aceeaşi perioadă 2009), BMW X5 ocupă în continuare prima poziţie în mixul de modele ale mărcii pe piaţa românească. De altfel, BMW ocupă prima poziţie în categoria modelelor SUV premium. BMW X6 (128 livrări, 0% variaţie), BMW X3 (79 livrări, +84%) şi nou lansatul BMW X1 (69 livrări) întăresc poziţia de lider şi aprecierea de care BMW se bucură în acest segment deosebit de competitiv. Un atu important îl reprezintă tracţiunea integrală inteligentă xDrive şi comportamentul dinamic, o adevărată referinţă pentru această categorie de automobile.

Calendarul de lansări a susţinut de asemenea creşterea mărcii. BMW X1 şi BMW Seria 5 Gran Turismo au deschis segmente complet noi pentru marcă şi au adus volume suplimentare. În acelaşi timp, noile BMW Seria 5 şi BMW X5 prezentate în prima parte a acestui an au întărit suplimentar poziţia mărcii pe segmentele respective. Cumulat, livările pentru BMW Seria 5 Sedan în primele 6 luni au înregistrat o creştere de 25% şi se încadrează pe un trend ascendent important.

BMW EffcientDynamics, pachetul de tehnologii pentru creşterea performanţelor şi scăderea consumului de combustibil, a cunoscut un plus de imagine prin lansarea primelor două modele hibride ale mărcii. Exclusivul BMW X6 ActiveHybrid a înregistrat deja primele două livrări către clienţi. În prezent BMW este singurul producător premium care oferă tehnologii pentru reducerea emisiilor şi consumului standard pentru toate modelele din portofoliu. Până acum, peste 1,6 milioane automobile echipate cu măsuri BMW EfficientDynamics au fost livrate la nivel mondial.

Acesta înseamnă un avantaj competitiv unic, BMW fiind producătorul premium care reuşeşte să ofere clienţilor modele care oferă un consum mediu sub nivelul competitorilor, la un nivel de putere peste cifrele oferite de aceştia. Confirmarea este oferită de Autoritatea Federeală Germană de Transport pentru 2009. Astfel, nivelul mediu de emisii C02 al unui automobil BMW înmatriculat în Germania este de 159 g/km, în timp ce principalii competitori realizează 171 g/km şi respectiv 165 g/km. În ceea ce priveşte puterea, BMW dezvoltă în medie 128 kW, comparativ cu 112 kW şi respectiv 125 kW oferiţi în medie de modelele competiţiei.

Pentru perioada imediat următoare calendarul de lansări va fi un element important care poate susţine creşterea în viitor. Pentru sfârşit de an, cel mai important eveniment al mărcii va fi lansarea noii generaţii BMW X3. Din septembrie modelele BMW Seria 5 Sedan şi Gran Turismo vor primi pentru prima dată în echipare sistemul xDrive, atât de apreciat pe piaţa din România. Familiei de modele BMW Seria 5 i se va alătura, tot din septembrie, şi versatilul Touring.

Şi marca MINI se plasează pe un trend ascendent. În România a înregistrat o creştere de 25% faţă de anul precedent (40 de unităţi livrate în primul semestru 2010 vs. 32 în 2009). Şi aşteptările pentru marca britanică sunt deosebit de pozitive. MINI Countryman, model anunţat a fi lansat în luna septembrie, va deschide un segment complet nou pentru marcă şi există potenţial important de creştere pentru ultimele şase luni ale acestui an.

La nivel mondial BMW a înregistrat o creştere cu 14,1%, atingând 585 755 automobile de la 513 591. Cea mai importantă piaţă pentru BMW rămâne Germania. În contextul unei contracţii generale a pieţei cu 28,7%, BMW este singurul brand premium care a înregistrat o evoluţie pozitivă (120 262 vs. 118 960, o creştere de 1,1%). SUA rămâne a doua piaţă ca număr de livrări, în timp ce China depăşeşte pentru prima dată Marea Britanie pentru a urca pe poziţia a 3-a.

Cumulat pentru mărcile BMW, Rolls-Royce şi MINI, BMW Group a înregistrat un total de 696 026 livrări, ceea ce înseamnă o creştere de 13,1% faţă de anul precedent. Până la final de an se estimează atingerea cifrei de 1,4 milioane automobile livrate, un plus de 10% faţă de anul precedent. Aceste rezultate îndreptăţesc compania să estimeze un bilanţ pozitiv pentru sfărşitul anului şi o creştere importantă a profitabilităţii, cu o estimare de EBIT de 5% din cifra de afaceri pentru segmentul auto. Conform planurilor pe termen lung ale companiei, obiectivul principal este atingerea unei rate a profitabilităţii de 8-10% până în 2012.

Bucuresti, 16.07.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.