Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW la a 80-a editie a Salonului Auto de la Geneva

BMW

Prezenţa BMW la Salonul Auto de la Geneva a fost marcată de o gamă de modele cu o mare varietate de modificări şi actualizări care combină plăcerea unică a condusului cu o eficienţă remarcabilă. Noile modele în numeroase segmente, gama şi mai largă de motoare care combină performanţele extraordinare cu o eficienţă îmbunătăţită, plus conceptele fascinante ale transmisiei viitorului dovedesc puterea cu adevărat inovatoare a mărcii.

Unul din punctele de atracţie absolută la ediţia 2010 a Salonului Auto de la Geneva este premiera mondială a noului BMW Seria 5 Sedan. În acelaşi timp, publicul a putut descoperi noul BMW X5, precum şi noul BMW Seria 3 Coupé şi noul BMW Seria 3 Cabriolet.

De asemenea, inovaţiile prezentate la Geneva în domeniul tehnologiei transmisiei sunt variate, măsurile BMW EfficientDynamics contribuind atât la actuala gamă de modele BMW, cât şi pe termen mediu şi lung pentru a oferi un standard ridicat al eficienţei generale. Noile motoare de la BMW Seria 1 şi BMW Seria 3, de la modelele BMW X şi de la BMW Z4 asigură un echilibru optimizat suplimentar al plăcerii condusului, respectând de fiecare dată principiul “putere crescută, consum scăzut”.

Chiar înainte de lansarea pe piaţă, programată la nivel european în aprilie, modelele BMW X6 ActiveHybrid şi BMW Seria 7 ActiveHybrid vor fi printre punctele de interes de la Geneva, combinaţia motorului cu combustie cu cel electric oferind o experienţă cu adevărat unică a condusului, dar şi o eficienţă remarcabilă. Cele două modele stabilesc noi etaloane în ceea ce priveşte performanţele unui automobil hibrid, cu BMW X6 ActiveHybrid oferind cel mai puternic automobil hibrid din producţia de serie (485 cp) şi BMW Seria 7 ActiveHybrid cel mai rapid (cu un sprint pâna la 100 km/h în numai 4,9 secunde).

Ediţia 2010 a Salonului Auto de la Geneva oferă şi cadrul ideal al premierei europene pentru BMW Concept Active E. Având la bază BMW Seria 1 Coupé, acest prototip dispune de o transmisie complet electrică şi de o tehnologie inovatoare de stocare a electricităţii (acumulatori litiu-ion) care optimizează atât raza de acţiune pe care automobilul este capabil să o acopere, cât şi standardul superior de funcţionalitate. Astfel, BMW Concept Active E combină propulsia cu emisii zero cu un spaţiu pentru patru pasageri cu patru locuri şi un compartiment al bagajelor cu o capacitate de aproximativ 200 de litri. Cu agilitatea şi plăcerea condusului atât de specifice mărcii, automobilul oferă întreaga electromobilitatea pe care o aştepţi de la un trendsetter precum BMW.

Noul BMW Seria 5 Sedan: stabileşte standardul pentru plăcerea condusului, design estetic şi eficienţă generală în segmentul median superior.

Prin lansarea celei de-a şasea generaţii a gamei BMW Seria 5 Sedan, BMW stabileşte un nou standard al plăcerii condusului combinată cu un design elegant şi o eficienţă fără precedent în segmentul mediu superior.

Noul BMW Seria 5 Sedan dispune de cel mai lung ampatament din acest segment, de un interior modern, sofisticat şi deosebit de generos, de un cockpit orientat spre conducător şi de numeroase sisteme inovatoare de asistare a celui de la volan care garantează o experienţă fascinantă a călătoriei, chiar şi în cele mai lungi deplasări.

Noul BMW Seria 5 Sedan este lansat pe piaţă cu o varietate de patru motoare pe benzină – unul cu opt cilindri şi trei cu şase cilindri -, precum şi cu două versiuni diesel cu şase cilindri. Gama de putere este cuprinsă între 150 kW/204 CP şi 300 kW/407 CP.

Aceste propulsoare de mare capacitate sunt completate de un motor turbodiesel cu patru cilindri, cu carter integral din aluminiu şi injecţie directă common rail. Puterea maximă în acest caz este de 135 kW/184 CP, ceea ce oferă modelului BMW 520d, echipat standard cu funcţia Auto Start Stop, un nou nivel de eficienţă fără egal în acest segment. Modelul îşi va face debutul pe piaţa din România la numai câteva zile de la prezentarea oficială de la Geneva, pe 18 martie. Motorizarea 520d va fi disponibilă pe piaţă începând cu vara acestui an.

Ca alternativă la cutia de viteze manuală cu şase trepte – disponibilă standard -, toate variantele de motorizare pot fi combinate cu transmisia automată cu opt trepte, aflată în echiparea standard a noului BMW 550i.

Noul BMW Seria 5 Sedan oferă o simbioză fără precedent între o sportivitate de top, atât de caracteristică pentru acest model, cu un nivel şi mai ridicat în ceea ce priveşte confortul general.

Ca opţiune, tehnologia remarcabilă a suspensiei disponibilă standard la noul BMW Seria 5 Sedan poate fi completată cu Adaptive Drive (include sistemul de amortizoare reglabile Dynamic Dapper Control şi barele stabilizatoare active Dynamic Drie) şi Integral Active Steering (direcţie activă, pe patru roţi). În cele din urmă, sistemul opţional Dynamic Drive Control (Control Dinamic al Transmisiei) permite reglajul individual al suspensiei în funcţie de doleanţele conducătorului.

Sistemele de asistare a conducătorului, disponibile ca parte a sistemului BMW ConnectedDrive, includ Parking Assistant (asistare pentru parcare automată), Surround View (vedere panoramică pentru parcare), un sistem de avertizare pentru proximitate cu iniţierea frânelor, în combinaţie cu Active Cruise Control (tempomat activ) ce încorporează Stop & Go, şi Speed Limit Device (dispozitiv de limitare a vitezei). În plus, BMW Seria 5 Sedan este disponibil cu alte opţiuni cum ar fi Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning (dispozitiv de afişare a vitezei limită legale pe tronsonul de drum), Speed Limit Info (info pentru limita de viteză), Head-Up Display, BMW Night Vision – este capabil să detecteze şi să avertizeze cu privire la persoanele aflate pe şi în apropierea carosabilului.

Eleganţă şi sportivitate optimizate la un nou nivel al perfecţiunii: noul BMW Seria 3 Coupé şi noul BMW Seria 3 Cabriolet.

Prin designul îmbunătăţit până la cele mai mici detalii pe care îl propun, prin gama actualizată de motoare şi noile modele de bază, noul BMW Seria 3 Coupé şi noul BMW Seria 3 Cabriolet creează un impact deosebit la prima apariţie în public cu ocazia Salonului Auto de la Geneva 2010. Noile particularităţi de design din partea frontală, cea laterală şi din spate, integrate cu precizie în aspectul general al automobilului, îmbunătăţesc caracterul sportiv şi elegant al celor două variante de caroserie.

Noile versiuni de bază pentru piaţa germană sunt BMW 318i Coupé şi Cabriolet, care întregesc gama în partea sa inferioară. Alte inovaţii în portofoliul de motoare implică o creştere a puterii şi a cuplului cu o nouă generaţie de motorizări pentru BMW 320d şi BMW 325d, precum şi lansarea unui nou motor cu şase cilindri dispuşi în linie – care dispune de BMW TwinPower Turbo, injecţie directă şi VALVETRONIC – pentru vârfurile de gamă BMW 335i Coupé şi BMW 335i Cabriolet. Toate variantele respectă, aşa cum este firesc, standardele EU5 în privinţa emisiilor.

Şi mai avansat, şi mai eficient: noul BMW X5.

Mai dinamic şi mai eficient decât anterior, noul BMW X5 îşi confirmă poziţia de cel mai de succes model din segment la nivel mondial. O gamă de motoare ce a fost mult actualizată pentru această nouă versiune a modelului BMW Sports Activity Vehicle oferă un echilibru optimizat al plăcerii condusului şi al economiei de combustibil. În acelaşi timp, o şi mai mare varietate de sisteme de asistare a conducătorului confirmă caracterul luxos şi inovator al noului BMW X5.

Din exterior, acest plus de dinamism şi supremaţie este reflectat clar prin modificările potrivite la nivelul designului – atât în faţă, cât şi în spate.

Noul BMW X5 este disponibil cu patru variante de motorizare. Vârful de gamă este BMW X5 xDrive50i, echipat cu un propulsor V8 cu BMW TwinPower Turbo şi High Precision Injection, care dezvoltă o putere maximă de 300 kW/407 CP. Noul BMW X5 xDrive35i are un motor cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvoltă 225 kW/306 CP, echipat cu BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection şi VALVETRONIC.

Aceste două propulsoare remarcabile fac pereche cu cele două variante diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie, de ultimă generaţie, cu bloc motor integral din aluminiu, turbocompresie şi injecţie directă common-rail. Noul BMW X5 xDrive40d este echipat de un motor cu şase cilindri dispuşi în linie cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care dezvoltă o putere maximă de 225 kW/306 CP, în timp ce BMW X5 xDrive30d are sistem de supraalimentare cu geometrie variabilă a turbinei cu vârful curbei de putere la 180 kW/245 CP. Cu un consum mediu în ciclul de testare EU de numai 7,4 litri/100 km aceste propulsoare revoluţionare stabilesc noi standarde ale eficienţei pentru acest segment. Toate versiunile noului BMW X5 îndeplinesc normele EU5 privind emisiile.

Diversitatea de sisteme de asistare a conducătorului, disponibilă la noul BMW X5, este absolut unică în acest segment. Spre exemplu, BMW X5 este singurul automobil din acest segment care este echipat atât cu Head-Up Display, cât şi cu Surround View (vedere panoramică la parcare). În acelaşi timp, modelul BMW Sports Activity Vehicle dispune acum şi de opţiuni precum Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţia Stop & Go, Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Speed Limit Info (info pentru limita de viteză) şi Side View (vedere laterală).

O nouă dimensiune în dinamica roadster: BMW Z4 sDrive35is.

Premiera europeană a modelului BMW Z4 sDrive35is în cadrul Salonului Auto de la Geneva deschide o nouă dimensiune a dinamicii şi în segmentul roadster. Vârful de gamă al acestui model cu adevărat spectaculos se evidenţiază prin performanţe superioare asigurate atât de motorul cu şase cilindri dispuşi în linie care dezvoltă 250 kW/340 CP şi care dispune de tehnologiile BMW TwinPower Turbo şi High Precision Injection, precum şi de transmisia automată Sport cu şapte trepte cu operare prin dublu ambreiaj şi de pachetul M Sport, care include suspensie M adaptivă, de asemenea disponibil în dotarea standard.

BMW Z4 sDrive35is accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 4,8 secunde. Şi, cu un consum de combustibil de 9,0 litri/100 kilometri, acest model nou şi mai puternic este la fel de economic precum BMW Z4 sDrive35i.

Performanţă optimizată, emisii mai mici: BMW 135i Coupé şi BMW 135i Cabriolet cu noul motor cu şase cilindri dispuşi în linie şi opţional de cutia de viteze cu şapte trepte şi dublu ambreiaj.

Un nou motor cu şase cilindri dispuşi în linie şi cutia de viteze – disponibilă opţional – cu şapte trepte cu dublu ambreiaj şi funcţie Sports Automatic oferă modelelor BMW 135i Coupé şi BMW 135i Cabriolet un nou standard de performanţe dinamice şi de eficienţă, fără precedent la acest nivel. De departe cele mai dinamice şi mai sportive modele din segmentul compact, versiunile Coupé şi Cabriolet oferă o accelerare şi mai dinamică cu o economie mai mare de combustibil şi o gestiune mai eficientă a emisiilor.

Noua variantă de top a motorizării combină tehnologia BMW TwinPower Turbo cu High Precision Injection şi gestiunea complet variabilă a supapelor de admisie VALVETRONIC. Motorul de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, furnizează o putere maximă de 225 kW/306 CP, apărând, în premieră la gama BMW Seria 1, în combinaţie cu transmisia cu şapte trepte cu dublu ambreiaj şi funcţie Sports Automatic, astfel că BMW 135i Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde, iar BMW 135i Cabriolet în 5,5 secunde. Pe de altă parte, consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de doar 8,5 litri/100 kilometri (echivalentul a 33,2 mpg) pentru varianta Coupé şi 8,6 litri/100 km (echivalentul a 32,8 mpg) la Cabriolet. La fel de remarcabil este cuplul maxim de 400 Nm atins deja de la numai 1200 rmp!

Noi motoare şi BMW Performance la BMW X6.

Primul model Sports Activity Coupé din lume, BMW X6, oferă o transpunere unică a acelei plăceri supreme a condusului atât de caracteristică pentru BMW. Acum, la ediţia 2010 a Salonului Auto de la Geneva, BMW X6 dovedeşte încă o dată că deţine o poziţie remarcabilă în segmentul modelelor BMW X, noile motoare pe benzină şi diesel combinând sportivitatea supremă a modelului BMW X6 cu un standard la fel de impresionant al eficienţei. Ca punct de atracţie suplimentar, toate versiunile gamei BMW X6 dispun acum, în dotare standard, de transmisie automată cu opt trepte.

BMW X6 xDrive35i este echipat acum cu motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection şi VALVETRONIC pentru o putere maximă de 225 kW/306 CP şi un echilibru mult îmbunătăţit al performanţelor şi economiei de combustibil. Cele două variante diesel se remarcă printr-o nouă şi deosebit de eficientă generaţie de propulsoare – mai presus de toate acestea, BMW X6 xDrive30d stabileşte un nou standard al consumului de combustibil în ciclul de testare EU: numai 7,4 litri/100 kilometri, echivalentul a 38,2 mpg. Toate versiunile BMW X6 îndeplinesc normele EU5 de emisii.

Profilul sportiv al modelului BMW X6 este sporit de noua dezvoltare a unor componente din gama de accesorii BMW Performance. Modelul unic BMW Sports Activity Coupé este disponibil, în premieră, cu accesorii ce pot fi montate pentru transmisie, suspensie, cockpit sau aerodinamica automobilului. Printre altele, gama include un kit aerodinamic BMW Performance, un volan BMW Performance şi jante din aliaj uşor BMW Performance.

Modelele cu motorizare pe benzină sunt disponibile cu un kit BMW Performance pentru un plus de putere şi de cuplu al motorului, ceea ce oferă modelului BMW Sports Activity Coupé o accelerare mai rapidă şi mai dinamică.

BMW M3: performanţă maximă cu o eficienţă şi mai mare.

Plăcere mai mare a condusului, emisii mai mici: acest principiu, care reiese din strategia de dezvoltare BMW EfficientDynamics, se aplică acum şi asupra celui mai avansat nivel de putere şi performanţe pe şosea. Acesta este motivul pentru care superperformantul BMW M3, la intrarea în sezonul de primăvară al anului 2010, combină performanţele supreme cu un consum de combustibil şi un nivel al emisiilor reduse mai mult decât înainte.

Gama extinsă de tehnologii BMW EfficientDynamics, deja disponibilă standard la BMW M3, este suplimentată acum, printre altele, de funcţia Auto Start Stop care opreşte automat motorul la intersecţii sau în traficul aglomerat cu scopul de a economisi combustibil. Funcţia Auto Start Stop este disponibilă atât pentru modelele cu transmisie manuală, cât şi în combinaţie cu transmisia M cu dublu ambreiaj cu Drivelogic.

Împreună cu BMW ActiveHybrid X6 şi BMW ActiveHybrid 7, aceasta face ca BMW M3 să fie primul model care utilizează această tehnologie eficientă în combinaţie cu o transmisie manuală automatizată, ceea ce oferă o creştere a eficienţei generale de aproximativ 6%. În consecinţă, modelul BMW M3 Coupé, cu motor V8 de mare turaţie ce dezvoltă 309 kW/420 CP şi cutie de viteze M DKG Drivelogic cu şapte trepte, are un consum mediu în ciclul de testare EU de 11,2 litri/100 km. În acelaşi timp, toate versiunile BMW M3 respectă normele EU5 privind emisiile.

Pachetul BMW M Competition, precum şi opţiunile BMW Performance ce pot fi montate – dezvoltate special pentru BMW M3 – oferă o nouă gamă de opţiuni pentru personalizarea versiunilor Coupé şi Sedan ale acestui automobil remarcabil.

Aceste echipamente suplimentare BMW Performance sunt disponibile din primăvara anului 2010 şi pentru modelele BMW X5 M şi BMW X6 M, cei doi sportivi de vârf ai gamei BMW X dispunând acum, printre altele, de BMW Side View (vedere laterală) şi Speed Limit Info (info pentru limita de viteză) pentru asistarea conducătorului atunci când este nevoie.

Un alt punct de atracţie ce va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva 2010 este pachetul M Sport pentru noul BMW X5. În cele din urmă, dar nu mai puţin important, alte echipări noi de la BMW Individual completează lista inovaţiilor disponibile de la BMW M GmbH.

BMW EfficientDynamics: plăcere mai mare a condusului şi nivel redus al emisiilor CO2 – şase modele cu tehnologia opţională BMW BluePerformance pregătite deja pentru standardele EU6.

Implementarea constantă a strategiei de dezvoltare BMW EfficientDynamics în primăvara anului 2010 asigură o plăcere a condusului sporită la multe game de modele, precum şi o reducere suplimentară a consumului şi a emisiilor. Prezentat deja în urmă cu exact trei ani în cadrul ediţiei Salonului Auto de la Geneva din 2007, aceast set de tehnologii echipează întreaga gama de modele BMW.

BMW oferă deja 30 de modele cu un nivel al emisiilor CO2 sub 140 grame per kilometru, iar cinci modele din gama BMW Seria 3, respectiv din gama BMW Seria 1 având emisii CO2 de 120 grame per kilometru sau mai puţin.

Un alt aspect important este că nu mai puţin de 129 modele BMW îndeplinesc în prezent normele EU5 cu privire la emisii.

Gama de modele ce dispune de tehnologia opţională BMW BluePerformance, prin care se respectă standardele EU6 ce vor intra în vigoare abia în 2014, este şi ea mai mare ca niciodată, BMW 530d Sedan, BMW 320d Sedan şi BMW 320d Touring alăturându-se modelelor BMW 330d Sedan, BMW 730d şi BMW 730Ld pentru a forma o flotă de şase modele care îndeplinesc deja normele EU6.

Candidatul principal pentru titlul de cel mai eficient automobil din gama BMW în primăvara anului 2010 este BMW 320d EfficientDynamics Edition, care oferă cel mai scăzut consum de combustibil şi cele mai joase emisii din întreaga flotă. Cu o putere de 120 kW/163 CP la un motor diesel cu patru cilindri, acest sedan unic combină plăcerea condusului, atât de specifică mărcii, cu un consum mediu cu adevărat unic – numai 4,1 litri/100 km, echivalentul a 68,9 mpg, în ciclul de testare EU – şi un nivel al emisiilor CO2 de 109 grame per kilometru.

Gama de modele de la BMW Seria 3 este şi ea extinsă de noul BMW 316d Touring cu propulsor diesel cu patru cilindri (capacitate de 2,0 litri), ce dezvoltă o putere maximă de 85 kW/115 CP.

De asemenea, BMW 335i, BMW 325d, BMW 320d şi BMW 318d vor intra pe piaţă cu un nivel şi mai ridicat al eficienţei decât înainte.

O mai mare diversitate şi o economie optimizată sunt caracteristicile gamei BMW X1 cu gama sa şi mai mare de motoare. Noul BMW X1 sDrive18i este propulsat de un motor de 2,0 litri, pe benzină, cu patru cilindri, ce dezvoltă 110 kW/150 CP. În acelaşi timp, acest nou model de bază este completat de o a doua versiune cu şase cilindri, astfel că BMW X1 xDrive25i combină liniaritatea şi rafinamentul, tipice pentru un model BMW cu motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu agilitatea spontană a celui mai compact model BMW X. Puterea maximă a propulsorului de 3,0 litri este de 160 kW/218 CP şi este combinată, în dotare standard, cu o transmisie automată cu şase trepte. Opţional, transmisia automată este acum disponibilă la toate celelalte versiuni ale gamei BMW X1.

Prin lansarea pe piaţă în primăvara anului 2010, cea de-a doua versiune, mai puternică, a noii generaţii de motoare BMW diesel cu şase cilindri dispuşi în linie poate fi admirată la BMW Seria 5 Gran Turismo BMW 535d Gran Turismo. Beneficiind de tehnologia BMW TwinPower Turbo şi de injecţie directă common-rail, propulsorul cu carter din aluminiu furnizează o putere maximă de 220 kW/300 CP, astfel că BMW 535d Gran Turismo accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU  este de numai 6,7 litri/100 kilometri, echivalentul a 42,2 mpg.

Conectat perfect: BMW ConnectedDrive cu noi funcţii.

Prin oferirea unei game largi de sisteme de asistare a conducătorului şi de servicii unice în lume, BMW ConnectedDrive optimizează atât confortul călătoriei, cât şi siguranţa condusului prin utilizarea funcţiilor infotainment ale automobilului.

Acum, gama de funcţii oferite de BMW ConnectedDrive a fost suplimentată de noi particularităţi inovatoare, în special integrarea optimizată a telefoanelor mobile şi a dispozitivelor externe de entertainment în sistemul de control iDrive al automobilului, ceea ce oferă calităţi nemaivăzute anterior.

Spre exemplu, conducătorul poate utiliza interfaţa Bluetooth pentru a descărca lista de contacte şi imagini din telefonul mobil pe care îl foloseşte în reţeaua internă a automobilului şi să integreze funcţiile audio ale telefonului mobil în sistemul de entertainment de la bordul maşinii.

În acelaşi timp, utilizarea funcţiilor de entertainment a devenit şi mai atractivă prin prezentarea în premieră a fotografiilor coperţilor de la albume pentru titlurile muzicale selectate în Control Display (afişajul de control).

Bucuresti, 11.03.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.