Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW isi pastreaza titlul constructorilor in DTM, Timo Glock incheie sezonul cu prima victorie

in acest campionat

Timo Glock (Germania) a fost marele câştigător al întrecerii de la Hockenheim (Germania), care a fost dominată de ploaie şi care a contat ca ultima etapă a sezonului din DTM. Pornit de pe locul al patrulea al grilei, pilotul BMW Team MTEK a reuşit o cursă excelentă în condiţii dificile, modelul Deutsche Post BMW M3 DTM trecând primul linia de sosire după 41 tururi. Astfel, Glock – fost pilot de Formula 1 – a oferit primul succes din istoria BMW Team MTEK la doar a zecea cursă a echipei în DTM. Bruno Spengler (Canada) a încheiat pe locul al treilea cu BMW Bank M3 DTM, alăturându-se lui Glock pe podium. Andy Priaulx (Marea Britanie, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM) şi Dirk Werner (Germania, Samsung BMW M3 DTM) au terminat pe locurile al şaselea respectiv al optulea, astfel că au marcat puncte preţioase prin care BMW a reuşit să-şi păstreze primul loc în clasamentul constructorilor şi să-şi apere titlul cucerit în 2012 la revenirea mărcii în DTM. BMW a încheiat stagiunea cu 369 de puncte, podiumul fiind completat de Audi, cu 347 de puncte, şi de Mercedes, cu 266 de puncte.

Augusto Farfus (Brazilia) a fost victima ghinionului: o coliziune a făcut ca pilotul BMW Team RBM să efectueze un tête-à-queue în primul tur, ceea ce l-a trimis la coada plutonului. În ciuda unei reveniri impresionante, brazilianul a încheiat doar al 11-lea cu modelul Castrol EDGE BMW M3 DTM, ratând astfel cu puţin clasarea în puncte. Coechipierul său, Joey Hand (SUA), a trecut linia de sosire pe locul al 20-lea, cu maşina sa BMW M3 DTM. Cum ambii săi piloţi au terminat în afara punctelor la Hockenheim, BMW Team RBM a încheiat sezonul pe locul al doilea în clasamentul echipelor, cu 148 de puncte. Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M3 DTM) şi Marco Wittmann (Germania, Ice-Watch BMW M3 DTM) au ocupat poziţiile a 19-a, respectiv a 21-a după o cursă dificilă.

Mike Rockenfeller (Germania, Audi) a fost încoronat campion DTM 2013 înainte de ultima etapă. Farfus a încheiat pe locul secund în competiţia piloţilor, cu 116 puncte, în timp ce Spengler a urcat pe locul al treilea (82 de puncte) după ce a ocupat acelaşi loc şi în ultima cursă. Cu 49 de puncte în cont, Wittmann a încheiat sezonul ca cel mai bine clasat debutant, pe locul al optulea. BMW Team Schnitzer a câştigat categoric întrecerea pentru cel mai rapid pit stop.

În cel de-al doilea sezon de la revenirea în DTM, BMW Motorsport a obţinut cinci victorii – mai multe decât orice alt constructor. Farfus a urcat de trei ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului (Hockenheim I, Oschersleben, Zandvoort), în timp ce Spengler (Spielberg) şi Glock (Hockenheim II) au triumfat câte o dată. Cele patru pole position au fost reuşite de Spengler (Spielberg, Hockenheim II), Farfus (Nürburgring) şi Wittmann (Zandvoort). De asemenea, BMW a stabilit de patru ori cel mai rapid tur al cursei, graţie lui Wittmann (Spielberg, Zandvoort), Farfus (Hockenheim I) şi Hand (Oschersleben). De-a lungul celor zece etape ale stagiunii, un pilot BMW a fost prezent pe podium în 12 ocazii.

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): "A fost o cursă foarte interesantă, cu un rezultat fantastic pentru noi. Am asistat la o evoluţie senzaţională pentru Timo Glock şi BMW Team MTEK – era greu de depăşit ca atractivitate. Timo a dovedit un psihic deosebit pentru a obţine prima victorie personală şi cel de-al doilea podium din acest an, la doar a zecea cursă DTM din carieră: per total, a fost un an de debut foarte bun pentru Timo. Bruno Spengler şi Andy Priaulx au reuşit şi ei evoluţii foarte bune, în timp ce Dirk Werner a încheiat şi el în puncte. Datorită performanţelor bune ale echipei, am reuşit să câştigăm titlul constructorilor. Acesta este un final deosebit al unui sezon care, pe alocuri, nu a fost cel mai uşor pentru noi. În final, am obţinut cinci victorii şi patru pole position, câştigând titlul constructorilor şi locul al doilea în ierarhia echipelor, precum şi titlul neoficial «Rookie of the Year» şi premiul pentru cea mai rapidă echipă la pit stopuri (BMW Team Schnitzer) – fără îndoială, putem fi mulţumiţi de toate acestea. Mai mult, am reuşit să oferim BMW M3 DTM o retragere în glorie din DTM, cu a 51-a victorie a acestei model. În ciuda vremii nefavorabile, tribunele au fost pline şi de această dată. Încă o dată, felicitări lui «Rocky», Audi şi echipei Phoenix pentru câştigarea titlurilor la piloţi şi la echipe."

Clasamentele DTM la final de sezon

Clasamentul piloţilor

1. Mike Rockenfeller 142p; 2. Augusto Farfus 116p; 3. Bruno Spengler 82p; 4. Christian Vietoris 77p; 5. Robert Wickens 70p; 6. Gary Paffett 69p; 7. Mattias Ekström 68p; 8. Marco Wittmann 49p; 9. Timo Glock 40p; 10. Timo Scheider 37p; 11. Jamie Green 35p; 12. Joey Hand 32p; 13. Dirk Werner 30p; 14. Adrien Tambay 30p; 15. Roberto Merhi 26p; 16. Daniel Juncadella 21p; 17. Miguel Molina 19p; 18. Filipe Albuquerque 16p; 19. Martin Tomczyk 10p; 20. Andy Priaulx 10p; 21. Edoardo Mortara 3p; 22. Pascal Wehrlein 3p.

Clasamentul echipelor

1. Audi Sport Team Phoenix 161p; 2. BMW Team RBM 148p; 3. STIHL / AMG Mercedes 147p; 4. BMW Team Schnitzer 112p; 5. Audi Sport Team Abt Sportsline 103p; 6. EURONICS / THOMAS SABO Mercedes AMG 95p; 7. BMW Team MTEK 89p; 8. Audi Sport Team Abt 67p; 9. stern / AMG Mercedes 24p; 10. BMW Team RMG 20p; 11. Audi Sport Team Rosberg 19p.

Clasamentul constructorilor

1. BMW 369p; 2. Audi 347p; 3. Mercedes-Benz 266p.

Rapid de la început: Marco Wittmann este "Rookie of the Year"

Pentru al doilea an consecutiv, titlul de debutantul anului este obţinut de un pilot BMW: după ce Augusto Farfus a dobândit distincţia în 2012 – în anul în care BMW a revenit oficial în DTM -, Marco Wittmann a fost confirmat ca cel mai bun pilot nou în competiţia turismelor. Constant, pilotul BMW Team MTEK a fost rapid în primul său an în campionat. Şi a avut nevoie de doar trei week-enduri de cursă pentru a savura prima baie cu şampanie în DTM: Wittmann a încheiat pe locul al doilea la Spielbeg, acolo unde a fost însoţit pe podium de câştigătorul Bruno Spengler (Canada) şi de coechipierul său Timo Glock (Germania), într-o triplă istorică pentru BMW. Wittmann a reuşit şi primul pole position în acest an: în calificările pentru penultima etapă a sezonului, la Zandvoort, tânărul german a stabilit cel mai bun timp (1:30,894) cu Ice-Watch BMW M3 DTM. La trei etape din acest sezon, debutantul a reuşit să se califice în partea a patra a calificărilor, cea care stabileşte primele două linii ale grilei. De asemenea, Marco a reuşit de două ori să stabilească şi cel mai rapid tur al cursei – la Spielberg şi Zandvoort. Wittmann şi-a făcut ucenicia în Formula BMW. În 2012, talentatul pilot s-a alăturat echipei BMW din DTM ca pilot de teste şi dezvoltare, după care a fost promovat ca titular în 2013.

BMW Team Schnitzer câştigă "Best Pit Stop Award"

Precizie şi viteză – acestea sunt ingredientele unui pit stop perfect. Fiecare secundă face diferenţa între victorie şi înfrângere. De aceea, este important ca totul să decurgă perfect în timpul celor două opriri obligatorii ce trebuie realizate de-a lungul unei etape DTM. Anul acestea, echipa numărul 1 în schimbarea pneurilor a fost BMW Team Schnitzer. Oamenii coordonaţi de directorul Charly Lamm (Germania) au reuşit cele mai rapide schimburi la cinci din cele zece etape. La cursele de la Nürburgring şi Moscova (Rusia), echipa din Freilassing (Germania) a reuşit chiar dubla: Bruno Spengler şi Dirk Werner au fost pe primele două locuri în clasamentul pit stopurilor rapide. Acum, în cel de-al 50-lea an de existenţă, BMW Team Schnitzer a fost recompensată pentru efortul admirabil cu "Best Pit Stop Award 2013", decernat anual de producătorul de pneuri Hankook. "Acest trofeu înseamnă mult pentru BMW Team Schnitzer", a declarat Lamm. "DTM este o competiţie foarte strânsă – nu numai pe circuit, ci şi pe linia standurilor. Dacă poţi reuşi pit stopuri mai bune decât ale altor echipe de-a lungul sezonului, recompensa este una plăcută pentru tot antrenamentul pe care îl faci. Vreau să mulţumesc întregii echipe, care a avut evoluţii impresionante în 2013. Şi, bineînţeles, vreau să mulţumesc Hankook în numele echipei. Mă bucur pentru mecanicii a căror muncă este apreciată cu Best Pit Stop Award."

Succesul BMW în DTM în cifre

Titluri:

Volker Strycek (BMW 635 CSi – 1984)
Eric van de Poele (BMW M3 – 1987)
Roberto Ravaglia (BMW M3 – 1989)
Bruno Spengler (BMW M3 DTM – 2012)

Victorii: 59

Podiumuri: 209
Cvintuple: 2
Cvadruple: 2
Triple: 10
Duble: 16

Prima victorie: 11 martie 1984, Zolder (Belgia), Harald Grohs (BMW 635 CSi)
Ultima victorie: 20 octombrie 2013, Hockenheim (Germania), Timo Glock (BMW M3 DTM)
Pole position: 39

Tururi rapide: 72

59 victorii BMW în DTM, 51 cu BMW M3\

1 – 1984: Harald Grohs (BMW 635 CSi – Zolder, Belgia)
2 – 1984: Winfried Vogt (BMW 323i – Norisring, Germania)
3 – 1984: Harald Grohs (BMW 635 CSi – Nürburgring, Germania)
4 – 1984: Harald Grohs (BMW 635 CSi – Diepholz, Germania)
5 – 1984: Harald Grohs (BMW 635 CSi – Zolder, Belgia)
6 – 1985: Harald Grohs (BMW 635 CSi – Zolder, Belgia)
7 – 1985: Winfried Vogt (BMW 323i – Mainz-Finthen, Germania)
8 – 1986: Kurt König (BMW 635 CSi – Zolder, Belgia)
9 – 1987: Harald Grohs (BMW M3 – Hockenheim, Germania)
10 – 1987: Marc Hessel (BMW M3 – Zolder, Belgia)
11 – 1987: Olaf Manthey (BMW M3 – Norisring, Germania)
12 – 1987: Harald Grohs (BMW M3 – Wunstorf, Germania)
13 – 1987: Fabien Giroix (BMW M3 – Diepholz, Germania)
14 – 1988: Christian Danner (BMW M3 – Hockenheim, Germania)
15 – 1988: Christian Danner (BMW M3 – Hockenheim, Germania)
16 – 1988: Kurt Thiim (BMW M3 – Nürburgring, Germania)
17 – 1988: Altfried Heger (BMW M3 – Mainz-Finthen, Germania)
18 – 1988: Altfried Heger (BMW M3 – Mainz-Finthen, Germania)
19 – 1989: Roberto Ravaglia (BMW M3 – Zolder, Belgia)
20 – 1989: Roberto Ravaglia (BMW M3 – Zolder, Belgia)
21 – 1989: Johnny Cecotto (BMW M3 – Hockenheim, Germania)
22 – 1989: Steve Soper (BMW M3 – Nürburgring, Germania)
23 – 1989: Steve Soper (BMW M3 – Nürburgring, Germania)
24 – 1989: Roberto Ravaglia (BMW M3 – AVUS, Germania)
25 – 1989: Johnny Cecotto (BMW M3 – Hockenheim, Germania)
26 – 1990: Johnny Cecotto (BMW M3 – Hockenheim, Germania)
27 – 1990: Steve Soper (BMW M3 – Nürburgring, Germania)
28 – 1990: Steve Soper (BMW M3 – Nürburgring, Germania)
29 – 1990: Johnny Cecotto (BMW M3 – Mainz-Finthen, Germania)
30 – 1990: Johnny Cecotto (BMW M3 – Mainz-Finthen, Germania)
31 – 1990: Jacques Laffite (BMW M3 – Nürburgring, Germania)
32 – 1990: Roberto Ravaglia (BMW M3 – Norisring, Germania)
33 – 1990: Joachim Winkelhock (BMW M3 – Diepholz, Germania)
34 – 1990: Emanuele Pirro (BMW M3 – Nürburgring, Germania)
35 – 1991: Johnny Cecotto (BMW M3 – Zolder, Belgia)
36 – 1991: Johnny Cecotto (BMW M3 – Zolder, Belgia)
37 – 1991: Steve Soper (BMW M3 – Hockenheim, Germania)
38 – 1991: Steve Soper (BMW M3 – Hockenheim, Germania)
30 – 1991: Joachim Winkelhock (BMW M3 – Wunstorf, Germania)
40 – 1991: Johnny Cecotto (BMW M3 – Wunstorf, Germania)
41 – 1991: Steve Soper (BMW M3 – Diepholz, Germania)
42 – 1991: Steve Soper (BMW M3 – Brno, Cehia)
43 – 1992: Steve Soper (BMW M3 – AVUS, Germania)
44 – 1992: Joachim Winkelhock (BMW M3 – Norisring, Germania)
45 – 1992: Steve Soper (BMW M3 – Norisring, Germania)
46 – 1992: Johnny Cecotto (BMW M3 – Brno, Cehia)
47 – 1992: Johnny Cecotto (BMW M3 – Brno, Cehia)
48 – 1992: Roberto Ravaglia (BMW M3 – Hockenheim, Germania)
49 – 1992: Roberto Ravaglia (BMW M3 – Hockenheim, Germania)
50 – 2012: Bruno Spengler (BMW M3 DTM – Lausitzring, Germania)
51 – 2012: Bruno Spengler (BMW M3 DTM – Nürburgring, Germania)
52 – 2012: Bruno Spengler (BMW M3 DTM – Oschersleben, Germania)
53 – 2012: Augusto Farfus (BMW M3 DTM – Valencia, Spania)
54 – 2012: Bruno Spengler (BMW M3 DTM – Hockenheim, Germania)
55 – 2013: Augusto Farfus (BMW M3 DTM – Hockenheim, Germania)
56 – 2013: Bruno Spengler (BMW M3 DTM – Spielberg, Austria)
57 – 2013: Augusto Farfus (BMW M3 DTM – Oschersleben, Germania)
58 – 2013: Augusto Farfus (BMW M3 DTM – Zandvoort, Olanda)
59 – 2013: Timo Glock (BMW M3 DTM – Hockenheim, Germania)

Bucuresti, 21.10.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.