free download 78 travel guides written by experts

BMW i8 Concept Spyder

Prin BMW i, BMW Group dezvoltă o gamă de automobile cu arhitectură nouă, dedicată mobilităţii electrice. În completarea noilor modele, tot sub umbrela BMW i, sunt în dezvoltare o serie de servicii care urmăresc să răspundă la schimbarea rapidă a nevoilor clienţilor în deplasarea în marile aglomeraţii urbane (de la soluţii de navigaţie mixă care includ în traseele propuse şi transportul în comun, la soluţii de finanţare, închiriere sau car sharing cum ar fi programul DriveNow). BMW i urmăreşte astfel o abordare completă a problemei mobilităţii electrice pentru o dezvoltare durabilă solidă ce are la bază un program de teste amplu care va totaliza 4 ani şi o flotă de peste 1500 modele electrice MINI E şi BMW Active E.

După prezentarea BMW i3 Concept şi BMW i8 Concept în toamna anului trecut, BMW Group prezintă acum şi BMW i8 Concept Spyder. Cel de-al treilea model BMW i combină conceptul emoţional al unui model deschis, sportiv, cu eficienţa oferită de mobilitatea electrică. Designul sportiv evidenţiază specificul unui model decapotabil cu două locuri care combină calităţile dinamice şi eficienţa cu o linie estetică specială.

Prin combinarea designului ultrauşor inteligent şi a tehnologiei hibrid revoluţionare, BMW i8 Concept Spyder deţine performanţele autentice ale unei automobil sport, în timp ce consumul de combustibil este similar cu cel al unei compacte de oraş.

Unele din cele mai spectaculoase elemente de design ale BMW i8 Concept Spyder sunt uşile pivotante în sus şi prezenţa a două trotinete electrice sub hayonul transparent. Maşina sport se bazează pe arhitectura inovatoare LifeDrive (şasiu din aluminiu şi caroserie din fibră de carbon), ea însăşi susţinută de o construcţie modulară uşoară şi de utilizarea unor materiale avansate ultrauşoare. BMW i8 Concept Spyder este un hibrid plug-in propulsat de o transmisie eDrive care combină un motor electric foarte performant cu un motor cu ardere internă, pe benzină. Acumulatorul litiu-ion, poate fi reîncărcat într-un interval de timp foarte scurt de la orice sursă casnică de curent. Masa redusă a automobilului, centrul de greutate coborât şi echilibrul deosebit, la care se adaugă puterea totală a sistemului de până la 260 kW (354 CP), promit calităţi dinamice de invidiat, o eficienţă remarcabilă şi o inegalabilă plăcere a condusului.

La mai puţin de un an de la prezentarea BMW i8 Concept – prototip cu 2+2 locuri, BMW i dezvăluie cea de-a doua variantă a acestei inovatoare maşini sport hibrid, un automobil conceput pentru o mobilitate electrică, dar şi pentru plăcerea de a conduce. Depozitate sub hayonul transparent, cele doua trotinete electrice întăresc ideea de distracţie şi plăcerea de a conduce pe care o reprezintă BMW i8 Spyder Concept.

Comparativ cu varianta coupé de la BMW i8 Concept, BMW i8 Concept Spyder are ampatamentul şi lungimea totală ceva mai scurte şi vine cu o serie de elemente de design noi – cum ar fi hayonul transparent precum şi materialele la interior.

Arhitectura modulară LifeDrive

Asemenea versiuni coupé, BMW i8 Concept Spyder este construit în jurul arhitecturii inovatoare LifeDrive care alătură două unităţi funcţionale, independente. Astfel, modulul Life, realizat din CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic), oferă automobilului o celulă a pasagerilor extrem de uşoară şi rigidă, în timp ce modulul Drive – cu structura din aluminiu – înglobează toate componentele operaţionale ale automobilului, precum bateriile, transmisia, şasiul şi structura de siguranţă.

Se remarcă utilizarea în premieră la scară largă a materialelor high-tech care permite acestui concept inovator să exploreze noi teritorii în ceea ce priveşte minimizarea masei, rigiditatea structurală şi siguranţa la impact. Aceasta influenţează semnificativ nu doar performanţele dinamice ale automobilului, ci şi autonomia şi economia de combustibil. Designul ultrauşor inteligent, prin utilizarea materialelor inovatoare, a permis anularea completă a masei suplimentare a transmisie hibrid. În plus, arhitectura LifeDrive a fost adaptată corespunzător la caracterul de maşină sport al BMW i8 Concept Spyder. Modulele punţii faţă şi cele ale punţii spate sunt conectate printr-un "tunel energetic", în care se află acumulatorul litiu-ion. Acesta permite inginerilor să oferă maşinii un centru de greutate coborât şi un echilibru de mase ideal.

Separarea distinctivă a conceptului LifeDrive este reflectată şi în designul automobilului ceea ce face ca elementele de bază ale caroseriei să se distingă clar. Suprafeţele expresive şi liniile precise creează o tranziţie armonioasă de la un modul la celălalt. Această suprapunere şi interacţiune a suprafeţelor şi liniilor – "lucrul cu suprafeţele" (layering) în limbajul de design BMW i – se observă şi la caroserie, dar şi în interiorul noului automobil.

Cea mai recentă interpretare a limbajului de design BMW i

Designul plin de emoţie al BMW i8 Concept Spyder scoate în evidenţă calităţile automobilului, accentul principal fiind pus pe performanţele dinamice şi pe eficienţă.

Factorii care creează imaginea aerodinamică sportivă sunt panourile largi ale caroseriei, o poziţie joasă şi numeroasele elemente aerodinamice precum suprafeţe de contact, prizele de aer sau AirCurtains (perdele de aer care sunt create în jurul roţilor faţă). Acestea reduc substanţial coeficientul aerodinamic şi îmbunătăţesc astfel eficienţa şi autonomia.

Parte frontală dinamică

Partea frontală oferă o imagine deosebit de revelatoare a aptitudinilor dinamice al decapotabilei cu două locuri. Un element definitoriu sunt farurile cu lumini laser – o tehnologie de pionierat -, care urmează forma literei U, un element de design distinctiv pentru BMW i. O fantă V semitransparentă se deschide dinspre partea frontală a capotei plate spre parbriz şi atrage privirea spre motorul electric de sub capotă. O priză de aer poziţionată pe rama parbrizului direcţionează curentul de aer pe deasupra pasagerilor. Iar pentru călătoriile de-a lungul cărora starea vremii nu este una prielnică, cele două secţiuni ale acoperişului rabatabil se află la îndemână.

Siluetă atletică

Consolele faţă şi spate scurte şi silueta joasă definesc imaginea laterală a BMW i8 Concept Spyder şi subliniază profilul atletic al maşinii. Uşile, care se pivotează în sus – în jurul axei montantului A -, accentuează impactul emoţional al BMW i8 Concept Spyder. Sub uşi, pragurile laterale creează o puternică formă de pană, care se deschide spre spate, accentuând ideea de automobil aplecat spre şosea.

Spate atrăgător

Ca şi partea frontală, spatele se află foarte aproape de drum. Particularitatea principală este capota transparentă, care dezvăluie cele două trotinete electrice aflate sub ea. Folosind limbajul de design BMW i, acestea sunt perfecte pentru scurte deplasări în aglomeraţia urbană şi pot funcţiona ca o extensie a călătoriei spre zonele pietonale, acolo unde accesul cu automobilul nu este posibil. Ilustrează astfel perfect conceptul de propulsie electrică şi filozofia BMW i de a oferi soluţii de mobilitate şi dincolo de automobil.

Datorită difuzorului spate impozant vizual, prizelor de aer tridimensionale şi stopurilor de forma literei U, BMW i8 Concept Spyder are un aspect extrem de lat, iar calităţile sportive sunt accentuate.

Estetică funcţională: lucrul cu suprafeţele la interior

Interiorul BMW i8 Concept Spyder este definit de trei niveluri care îşi demonstrează diferitele funcţii. Interacţiunea liniilor şi suprafeţelor (conceptul de „layering”) este una dintre particularităţile designului interior. Nivelul exterior încadrează structura de susţinere, în timp ce nivelul interior "de confort" cuprinde suprafaţa scaunelor şi compartimentele de stocare. Cockpitul reprezintă cel de-al treilea nivel, cel "tehnic", reunind panoul de instrumente, coloana de direcţie şi volanul cu instrumentele, afişajul central şi elementele de control. Cockpitul orientat spre conducător şi poziţia joasă a scaunelor, care accentuează imaginea autentică a acestui model spyder, sunt elemente dedicate clar plăcerii de a conduce. Un afişaj de 8,8 ţoli (22,4 cm) prezintă – tridimensional, la rezoluţie înaltă – toate informaţiile relevante pentru condus.

Conceptul de materiale şi culori furnizează câteva caracteristici remarcabile. Interiorul versiunii Spyder este definit de o combinaţie de plastic, fibră de carbon şi piele, în care contrastul dintre albul nivelului exterior şi tonul portocaliu al pielii naturale generează o atmosferă sportivă. Cockpitul şi consola centrală prezintă mici modificări faţă de versiunea coupé. Efectul general al interiorului este unul de aspect dominat de calitate, puritate şi emoţie.

Hibrid plug-in: asociere perfectă între calităţile dinamice şi eficienţă

Asemenea versiunii coupé, BMW i8 Concept Spyder cu eDrive este un hibrid plug-in care combină două surse diferit de putere şi utilizează avantajele specifice ale electromotorului şi ale motorului cu ardere internă pentru un efect optim. Decapotabila cu două locuri produce astfel performanţele unei maşini sport pure, dar consumul de combustibil este cel al unei maşini mici.

Electromotorul de 96 kW (131 CP), aflat pe puntea faţă, acţionează în tandem cu un motor turbo pe benzină, cu trei cilindri, care dezvoltă 164 kW (223 CP) spre puntea spate. Ambele unităţi sunt dezvoltări interne ale BMW Group şi generează o putere totală a sistemului de 260 kW (354 CP) şi ating un cuplu maxim de 550 Nm. Aceste valori sunt suficiente pentru ca BMW i8 Concept Spyder să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 5 secunde, pentru a ajunge la o viteză maximă, limitată electronic, de 250 km/h. În ciuda acestor performanţe, modelul cu două locuri consumă doar 3,0 litri de benzină per 100 kilometri în ciclul european de testare.

Electromotorul este alimentat cu energie de la un acumulator litiu-ion, care poate fi reîncărcat în mai puţin de două ore de la orice sursă casnică de curent electric. Acumulatorul de mare putere este localizat în tunelul energetic dintre modulele punţii faţă şi al punţii spate, astfel încât centrul de greutate al automobilului să fie situat cât mai jos posibil. Spaţiul economisit şi echilibrul realizat cu această construcţie şi cu alte componente ale transmisiei şi ale şasiului permit modelului sport cu două locuri să aibă o distribuţie ideală a maselor, 50:50.

Când acumulatorul este complet încărcat, BMW i8 Concept Spyder poate parcurge până la 30 de kilometri exclusiv în regim electric. Ca atare, departe de a avea un rol mai puţin important, electromotorul are o importanţă egală cu cea a motorului pe benzină. La nevoie, alternatorul de înaltă tensiune, conectat la motorul cu ardere internă, generează un plus de energie, care apoi este stocată în bateria hibrid. Prin această funcţie „Range extender” se poate mări autonomia de condus în mod electric.

O altă particularitate specială a BMW i8 Concept Spyder este capacitatea de a transmite puterea către puntea faţă, cea spate sau către toate roţile în acelaşi timp. Electronica inteligentă de control asigură disponibilitatea configuraţiei optime a transmisiei în funcţie de situaţie. Conducătorul poate vedea modul de condus activat şi poate monitoriza activitatea celor două surse de propulsie – totul pe afişajul de informare din cockpit. În plus, sistemele electronice asigură generarea maximă de energie la frânare sau la coborârea unei pante. Prin toate acestea, conducătorul se poate bucura la maximum, în orice moment, de performanţele dinamice, de o stabilitate direcţională fără egal şi de un consum şi emisii minime.

Conectivitate: legătura perfectă între mediile de viaţă mobilă

Conducătorii BMW i vor avea la dispoziţie de o nouă generaţie de sisteme de asistare, care vor spori semnificativ atât siguranţa, cât şi confortul. De exemplu, sistemul proactiv Collision Warning – bazat pe cameră video -, Parking Assistant (pentru parcare automată) şi Traffic Jam Assistant (automobilul se poate deplasa autonom în ambuteiaje, fără a fi necesară intervenţia conducătorului auto) asigură că toţi cei de la bord au parte de o călătorie relaxată şi sigură.

Suplimentar, BMW i dezvoltă o gamă de funcţii inovatoare pentru conectivitate care vor furniza o conexiune perfectă între modele şi vieţile proprietarilor în afara automobilelor. Funcţiile de comandă prin intermediul unui smartphone ajută utilizatorii să-şi localizeze maşinile în parcările mari (CarFinder), arată cele mai apropiate staţii de reîncărcare, permite încărcarea acumulatorului la ore prestabilite şi informează conducătorii cu privire la statutul actual al automobilului. În plus, acumulatorul şi interiorul pot fi aduse până la temperatura maximă de operare înainte de a se începe călătoria, comandate prin telefonul mobil. Funcţia Last Mile Navigation asistă conducătorii, după ce şi-au parcat automobilul, cu instrucţiunii privind traseul ce au fost transferate direct în terminalul smartphone al acestora şi îi direcţionează pe parcursul etapei finale a călătoriei – de exemplu, spre un muzeu sau un restaurant. Iar funcţia Intermodal Route Planning integrează automobilul în reţeaua de transport public local şi oferă informaţii cu privire la disponibilitatea locurilor de parcare la destinaţie.

Designul interfeţei ajută mobilitatea inteligentă

Două afişaje mari din interiorul BMW i8 Concept Spyder realizează interfaţa dintre maşină, pasageri şi mediul exterior. Poziţionat alături de panoul de instrumente din spatele volanului, afişajul central prezintă toate informaţiile relevante şi asistă conducătorul în utilizarea aplicaţiilor de conectivitate. Un al treilea monitor arată setările aerului condiţionat automat. Toate afişajele prezintă informaţiile în format tridimensional cu elemente grafice moderne şi deosebit de clare pentru o utilizare facilă.

Panoul de instrumente

Grupul de instrumente afişează datele importante pentru condus, utilizând două elipse cu formă variabilă. Alături de vitezometrul digital, sunt afişate informaţiile despre eficienţa sistemului care permit conducătorul să vizualizeze care este nivelul de energie pe care îl utilizează sau pe care îl recuperează prin procesul de generare.

Alături de acestea, afişajul conţine şi detalii sau informaţii suplimentare de navigaţie cu privire la autonomia automobilului atunci când acesta rulează în regim exclusiv electric, propulsat doar de motorul cu ardere internă sau când sunt utilizate cele două motoare în tandem. În cazul în care conducătorul activează modul ECO PRO pentru economisire a energiei, afişajul se colorează în albastru pentru a semnaliza schimbarea funcţionării, iar elipsele variază ca formă. Din acelaşi motiv, trecerea în modul SPORT schimbă culoarea afişării în portocaliu. Odată cu schimbarea culorii, afişajul furnizează şi informaţiile adecvate modului de condus selectat şi pentru a asista conducătorul cât mai eficient posibil.

Afişajul central

Monitorul central permite conducătorului să vizualizeze modul de funcţionare a sistemului hibrid. Utilizatorii pot ştii în orice moment cum funcţionează motorul cu ardere internă şi electromotorul, dar pot şi să monitorizeze fluxul de energie din sistem. Suplimentar, afişajul central furnizează o platformă pentru sistemul de navigaţie, dar utilizează şi funcţiile inovatoare de conectivitate.

Analiza anticipată a situaţiilor de condus

Electronica de propulsie a automobilului este conectată la sistemele inteligente de navigaţie şi orientare în trafic pentru a permite sistemului de transmisie hibrid să funcţioneze cu eficienţă maximă. În acest mod, informaţiile despre profilul traseului, limitele de viteză şi ambuteiaje sunt încorporate în calculele sistemului de gestiune a energiei astfel încât strategia de operare a sistemului hibrid să poată fi adaptată corespunzător. De exemplu, încărcarea proactivă a acumulatorului hibrid permite ca BMW i8 Concept Spyder să încarce acumulatorul înainte de intrarea într-un ambuteiaj, urmând apoi ca în zona de trafic aglomerat automobilul să se deplaseze în mod electric, cu eficienţă maximă şi fără a produce astfel vreun fel de emisii. În plus, afişări convenabile, precum istoricul consumului de combustibil, permit analize ale călătoriilor precedente şi ajută la optimizarea stilului de condus al celui de la volan.

Conceptul BMW i.

BMW i înseamnă dezvoltarea unor automobile vizionare şi servicii de mobilitate, design emoţional şi o nouă percepţie premium puternic ghidată de dezvoltare durabilă.

Elementele principale includ tehnologii revoluţionare, design ultrauşor inteligent şi utilizarea inovatoare a materialelor, toate acestea cu obiectivul de a crea automobile cu o masă extrem de redusă, cea mai mare autonomie posibilă, spaţiu interior generos, precum şi o siguranţă excepţională. BMW i8 Concept Spyder urmează drumul deschis de BMW i3 Concept şi BMW i8 Concept Coupé, fiind al treilea prototip creat în cadrul sub-brandului BMW i.

Toate modelele BMW i prezentate au în comun propulsia electrică, fie că este vorba de automobile pur electrice (aşa cum este cazul BMW i3) sau de plug-in hybrid (aşa cum este cazul pentru BMW i8 Coupe şi Spyder).

Dezvoltarea durabilă joacă un rol de maximă importanţă în cadrul conceptului BMW i. Este o problemă care este prezentă constant de-a lungul lanţului de dezvoltare, producţie şi vânzare – începând cu achiziţia, continuând cu dezvoltarea şi producţia şi încheind cu vânzările şi marketingul. Iar când vine vorba de producerea eficientă a automobilelor sale, BMW i merge şi mai departe. De-a lungul anilor ce vor urma, uzina de la Leipzig, desemnată a fi centrul de producţie BMW i, va înregistra o reducere cu 70% a consumului de apă şi o scădere cu 50% a consumului de energie pentru fiecare automobil. Iar energia utilizată va fi produsă 100% din surse regenerabile.

Date tehnice.

BMW i8 Concept Spyder.

Lungime/Înălţime/Lăţime

L 4.480 mm, H 1.208 mm, W 1.922 mm

Ampatament

2.650 mm

Număr de locuri

2

Masă proprie

1.630 kg

Viteză maximă

250 km/h limitată electronic

Acceleraţie

0-100 km/h 5,0 secunde

Acceleraţie

80-120 km/h 4,0 secunde

Putere şi cuplu sistem / motor TwinPower Turbo

260 kW / 550 Nm, 164 kW / 300 Nm

Consum de combustibil (ciclu EU)

3,0 l/100km

Putere motor electric eDrive

96 kW

Autonomie electrică aprox.

27-30 km

Timp de încărcare al bateriei

standard: 1h45′ pentru capacitate 100%

Capacitate portbagaj

aprox.100 litri

Bucuresti, 01.04.2012

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *