Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Group sustine 500 de refugiati cu integrare sociala si profesionala

Cultură, limbă, muncă: înţelegerea Germaniei în toată complexitatea ei este obiectivul iniţiativei BMW Group "WORK HERE!" pentru integrarea refugiaţiilor. Cu o durată de nouă săptămâni şi organizat în colaborare cu Agenţia Federală de Muncă şi Jobcenter München, programul de instruire practică pentru a ajuta refugiaţii calificaţi cu integrarea socială şi profesională a demarat la 16 noiembrie 2015. Proiectul a început cu 40 de refugiaţi la sediul din München, iar pe parcursul anului 2016 va fi extins şi la alte locaţii BMW. De asemenea, BMW Group îşi extinde şi programul de calificare de bază, cu o durată de şase luni, pentru mecanici de producţie. Din ianuarie 2016, 20 de locuri suplimentare la München vor fi oferite refugiaţilor cu vârsta de până la 25 de ani, în timp ce numărul de locuri va fi extins şi la alte centre BMW Group. Obiectivul este ca aproximativ 500 de refugiaţi să aibă acces la instruirea practică şi calificarea de bază.

Program de formare interculturală

Programul de instruire "WORK HERE!" desfăşurat de BMW Group contribuie la deprinderea aptitudinilor cu ajutorul cărora refugiaţii au perspective mai bune în Germania şi îi ajută să înceapă o nouă viaţă. Programul cuprinde două faze ale proiectului care sunt bazate pe o experienţă practică: de-a lungul etapei de orientare, ce se întinde pe parcursul a trei săptămâni, şi a celei de practică, cu o durată de şase săptămâni, participanţii sunt instruiţi de angajaţii BMW Group. Până la şase ore pe zi, refugiaţii învaţă despre diferite procese de muncă din diferite departamente, inclusiv R&D, vânzări şi marketing, resurse umane, finanţe, producţie şi IT. Întreaga activitate este completată zilnic de orele de limba germană şi un program de instruire dezvoltat special pentru a învăţa aptitudinile esenţiale interculturale şi esenţiale.

De asemenea, participanţilor li se oferă prânzul şi sunt pregătiţi în conformitate cu necesităţile lor individuale, cum ar fi participarea la cursuri de calculatoare. La finalul celor nouă săptămâni, fiecare participant primeşte un certificat prin care dovedeşte calificările dobândite.

Milagros Caiña-Andree, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru resurse umane: "Este firesc pentru noi să contribuim la integrarea oamenilor care au fost forţaţi să-şi părăsească ţara şi să vină aici. Zi de zi, oameni din peste 100 de ţări diferite conlucrează cu succes la BMW Group în Germania. Pentru noi, integrarea oamenilor din culturi diferite este ceva ce facem zi de zi şi o preocupare importantă pe care o promovăm atât în interiorul companiei, cât şi în afara ei. Acelaşi lucru este valabil şi la formarea vocaţională şi profesională solidă, care este unul din elementele fundamentale ale succesului nostru. Sunt extrem de fericită că am putut utiliza mai multe din competenţele noastre principale pentru a oferi oamenilor perspective mai bune".

Extinderea către alte centre BMW cu un total de 500 de participanţi

La începutul anului 2016, programul va fi extins şi la alte uzine şi filiale BMW de pe cuprinsul Germaniei. Anual, în fiecare locaţie urmează să aibă loc patru sesiuni. Astfel, la finalul anului 2016, iniţiativa va fi susţinut integrarea socială şi profesională a aproximativ 500 de refugiaţi.

Preşedintele sindicatului general al BMW AG, Manfred Schoch, explică: "Cooperarea şi colegialitatea între diferite naţionalităţi şi culturi reprezintă o chestiune firească pentru angajaţii noştri. Sunt încântat să văd că ajutorarea altora este ceva natural pentru mulţi dintre ei. Sunt mândru că mulţi dintre angajaţii noştri au decis să fie mentori şi că, pe lângă meseria lor, contribuie la crearea unor perspective pentru cei care nu mai au nimic şi care şi-au părăsit casele din acest motiv".

Extinderea programului de calificare de bază

Pe lângă pregătirea practică, BMW Group permite refugiaţilor cu vârsta mai mică de 25 de ani să participe şi la un program cu o durată de şase luni care le va asigura o calificare vocaţională de bază (EQ). Cu începere din ianuarie 2016, programul pentru stagiatură comercială şi tehnică va fi extins la locaţia din München şi va fi desemnat un instructor suplimentar. Aceasta înseamnă că până la 40 de tineri fără un stagiu de ucenicie – faţă de 18, anterior – vor putea să obţină, pe parcursul anului viitor, o calificare de bază la München. Numărul locurilor va fi sporit şi la alte centre ale BMW Group. Participanţii EQ care au aptitudinile tehnice şi personale necesare vor avea şansa de a aplica pentru un curs de formare profesională. Obiectivul unei calificări de bază – care a fost dezvoltată de companie şi este susţinută de Agenţia Federală de Muncă – este de a oferi fundamentul tehnic necesar pentru a obţine un stagiu de ucenicie.

Dr. Markus Schmitz, CEO al Directoratului Regional pentru Bavaria al Agenţiei Federale de Muncă (GE), a confirmat: "Un element important al participării sociale este integrarea profesională în universul nostru de activitate. Din acest motiv este atât de important să integrăm persoanele strămutate, cu experienţă profesională anterioară şi susceptibile să rămână în ţară, cât mai repede în pieţele formării profesionale şi ale forţei de muncă. Mulţi refugiaţi sosesc fără diplome şi nu au posibilitatea de a-şi dovedi aptitudinile profesionale. Este important ca aceşti oameni să-şi poată demonstra calităţile în condiţii care sunt foarte apropiate de realitate. Suntem de părere că îmbinarea lecţiilor de limbă, evaluarea competenţelor, calificare şi susţinere globală este cheia succesului. Toate aceste componente sunt reunite în cadrul proiectului "WORK HERE!". Suntem încântaţi să realizăm un asemenea proiect cu BMW Group. Poată că această abordare nu va crea specialişti mâine, dar probabil că o va face în viitorul apropiat. Este un proces de durată care necesită răbdare".

Anette Farrenkopf, CEO al Jobcenter din München: "Oportunităţile pentru refugiaţi au fost create de angajatori curajoşi, care sunt dispuşi să exploreze un teritoriu nou. Proiectul "WORK HERE!" este o oportunitate fantastică pentru mulţi refugiaţi care sunt clienţi ai Jobcenter. Ei pot acumula experienţă profesională, se pot testa ei înşişi şi pot primi un atestat pentru aptitudinile profesionale pe care le au deja – ceea ce este un avantaj imens când sunt în căutarea unui loc de muncă. Sperăm ca şi alţi angajatori să urmeze exemplul BMW Group şi să-şi deschidă porţile pentru refugiaţi".

Pe scurt despre iniţiativele BMW Group

De mulţi ani, BMW Group a fost implicat într-un număr mare de iniţiative pe termen lung pentru promovarea schimburilor interculturale şi integrarea în munca de zi cu zi. De exemplu, iniţiativa "Joblinge", care a fost lansată în 2007 lansată la nivelul Germaniei de Fundaţia Eberhard von Kuenheim a BMW Group şi The Boston Consulting Group, ajută tinerii şomeri să-şi găsească primul loc de muncă. La recentele dezvoltări, compania a răspuns prin extinderea programului cu începere din ianuarie 2016 şi pentru tinerii refugiaţi. Din luna martie a anului 2015, programul "Lifetalk" – cu o durată de un an – a oferit tinerilor din München, proveniţi din rândul imigranţilor, o platformă pentru schimbul şi învăţarea aptitudinilor sociale importante. Prin vizitele în companie, tinerii obţin perspective iniţiale privind activitatea cotidiană la BMW Group. Decernat de companie, Premiul pentru Inovaţie Interculturală a contribuit şi el, din 2011, la integrarea interculturală la nivel internaţional: împreună cu Alianţa Civilizaţiilor de pe lângă Naţiunile Unite (UNAOC), BMW Group aduce un omagiu iniţiativelor inovatoare din întreaga lume care promovează înţelegerea interculturală.

BMW Group are peste 121.000 de angajaţi în lumea întreagă, din care 86.000 sunt în Germania. Numai la locaţiile germane ale companiei, zi de zi lucrează oameni din 108 ţări. De aceea, înţelegerea interculturală şi integrarea socială sunt printre competenţele principale ale BMW Group.

München / Bucuresti, 24.11.2015
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.