Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Group subliniază orientarea sa consecventă spre dezvoltare durabilă la IAA Mobility 2021: obiectivele mai stricte de CO2 merg mână în mână cu măsuri şi concepte concrete pentru implementare

BMW Group @ IAA Mobility 2021. Oliver Zipse, Chairman of the Board of Management of BMW AG, with the BMW i Vision Circular
  • Ritm crescut în lupta împotriva schimbărilor climatice
  • Angajamentul pentru un curs clar pentru a atinge obiectivul de 1,5 grade
  • Reducerea cu 50% a emisiilor globale de CO2 în faza de utilizare până în 2030
  • Reducere cu peste 40% a emisiilor de CO2 pe parcursul ciclului de viaţă
  • Economie circulară: este planificată o utilizare de până la a materialului secundar
  • Ofensivă electrică: volumul de livrări pentru celule de baterii aproape s-a dublat – 10 milioane de automobile complet electrice în următorul deceniu
  • BMW i Vision Circular demonstrează potenţialul unei maşini care este aliniată constant la ciclurile materialelor
  • Patru concepte suplimentare pentru un mix de pionierat pentru mobilitatea durabilă pe două şi patru roţi
  • Modelele electrice BMW iX şi BMW i4 îşi sărbătoresc premiera la salonul auto

Bucureşti/München. BMW Group pune economia circulară şi mobilitatea urbană durabilă în centrul prezenţei sale la IAA Mobility 2021. La salonul auto, compania îşi demonstrează în mod constant obiectivele de dezvoltare durabilă şi emisii CO2, precum şi măsurile şi conceptele sale concrete pentru atingerea acestor obiective.

Obiective de CO2 mai stricte şi accent constantă pe o economie circulară

BMW Group creşte ritmul eforturilor sale de combatere a schimbărilor climatice. Având în vedere introducerea Neue Klasse, compania îşi consolidează în continuare obiectivele autodefinite, anunţate în vara anului trecut, de a reduce semnificativ emisiile de CO2, angajându-se totodată pe un curs clar care să susţină obiectivul de 1,5 grade pentru limitare a încălzirii globale. Neue Klasse va însemna şi că BMW Group îşi extinde enorm utilizarea materialelor secundare, cu un accent ferm pe principiile economiei circulare, promovând în acelaşi timp condiţii-cadru mai bune pentru înfiinţarea unei pieţe a materialelor secundare.

BMW Group @ IAA Mobility 2021. Oliver Zipse, Chairman of the Board of Management of BMW AG, with the BMW i Vision Circular

Pentru a realiza o reducere suplimentară a emisiilor de CO2, accentul se pune pe faza de utilizare a automobilelor, care reprezintă 70% din amprenta de CO2 a BMW Group. Până în 2030, emisiile de CO2 pe automobil şi kilometru parcurs vor fi cel puţin înjumătăţite faţă de nivelurile din 2019. Angajamentul tuturor producătorilor în ceea ce priveşte combaterea schimbărilor climatice poate fi cel mai bine comparat atunci când analizăm întregul ciclu de viaţă al unui automobil, inclusiv producţia şi lanţul de aprovizionare din amonte. Aici, BMW Group planifică o reducere a emisiilor de CO2 pe automobil de cel puţin 40%.

“Modul în care companiile se confruntă cu emisiile de CO2 a devenit un factor major atunci când vine vorba de evaluarea acţiunii corporate. Factorul decisiv în lupta împotriva încălzirii globale este cât de puternic putem îmbunătăţi amprenta de carbon a automobilelor pe toată durata lor de viaţă. Acesta este motivul pentru care ne propunem obiective transparente şi ambiţioase pentru reducerea substanţială a emisiilor de CO2; acestea sunt validate de Iniţiativa Obiectivelor Bazate pe Ştiinţă şi vor oferi o contribuţie eficientă şi măsurabilă”, a declarat, joi, Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. “Cu Neue Klasse ne intensificăm semnificativ angajamentul şi ne angajăm, de asemenea, pe un curs clar pentru atingerea obiectivului de 1,5 grade.”

Cel mai puternic vector pe această cale către neutralitatea climatică este mobilitatea electrică, Neue Klasse al BMW Group urmând să ofere pieţei un impuls suplimentar semnificativ. În următorii aproximativ 10 ani, compania va pune în circulaţie aproximativ 10 milioane de automobile electrice. Încă din 2030, cel puţin jumătate din vânzările globale ale BMW Group vor fi automobile complet electrice, marca MINI oferind exclusiv automobile complet electrice începând cu 2030.

În acest context, BMW Group a dublat aproape volumul de livrări pentru celule de baterii – un volum de 22,36 miliarde de euro a fost convenit cu furnizorii relevanţi pentru a cincea generaţie de sisteme de propulsie electrice BMW.

BMW i4 şi iX ca vectori pentru promovarea mobilităţii electrice la IAA Mobility

Cu BMW iX şi BMW i4, două modele importante ale acestei ofensive electrice sunt prezentate publicului larg pentru prima dată cu ocazia IAA Mobility 2021. BMW iX, noul avanpost tehnologic al BMW Group, este un vârf de lance în domeniile mobilităţii electrice şi digitalizării. Tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie permite o plăcere de a conduce fără emisii locale, cu tracţiune integrală electrică şi o autonomie extinsă. Cu BMW i4, mobilitatea complet electrică este disponibilă acum pentru prima dată într-un model premium de clasă medie. Mobilitatea electrică a ajuns în centrul mărcii BMW. BMW i4 combină plăcerea de a conduce fără emisii locale într-un stil foarte sportiv cu spaţiul amplu şi caracterul practic al unui Gran Coupé cu patru uşi.

Versiunile complet electrice ale modelelor de mare volum BMW Seria 5 şi BMW X1 vor urma în anii următori. Acelaşi lucru este valabil şi pentru BMW Seria 7 şi succesorul MINI Countryman. În 2023, BMW Group va avea cel puţin un model complet electric pe şosea în aproximativ 90% din segmentele sale actuale de piaţă.

BMW Motorrad urmăreşte în mod constant o strategie de mobilitate electrică pentru zonele metropolitane. BMW CE 04, prezentat şi la IAA Mobility 2021, asigură o plăcere durabilă de a conduce pe două roţi. Cu sistemul de propulsie electric, designul de avangard şi soluţiile inovatoare de conectivitate, noul scuter combină funcţiile de mobilitate şi comunicare.

Reducerea emisiilor de CO2 prin economia circulară: BMW i Vision Circular prezintă un potenţial enorm

Cu toate acestea, mobilitatea ecologică nu este creată automat printr-un număr mai mare de automobile electrice pe şosea. În plus, este esenţial să se reducă utilizarea materialelor primare şi exploatarea resurselor dăunătoare mediului înconjurător şi prelucrarea lor adesea mare producătoare de CO2 – mai ales atunci când vine vorba de producţia de automobile, una dintre industriile cele mai consumatoare de resurse.

Ca parte a abordării sale vaste privind dezvoltarea durabilă, BMW Group îşi propune să crească semnificativ procentul de materiale secundare din automobilele sale. În medie, automobilele actuale sunt fabricate folosind aproape 30% materiale reciclate şi refolosibile. Cu abordarea “Secondary First”, BMW Group intenţionează să ridice succesiv această valoare la 50%.

Cu BMW i Vision Circular, BMW Group demonstrează designul consecvent al unei maşini în conformitate cu principiile unei economii circulare. Obiectivul general de design al acestui vision vehicle a fost de a crea un automobil care este optimizat pentru cicluri închise de materiale şi care atinge o rată de 100% materiale reciclate sau 100% capacitate de reciclare. În plus faţă de materiile prime cu bază bio şi certificate, materialele care au trecut deja printr-un ciclu de viaţă al produsului – aşa-numitele materiale secundare – sunt utilizate în acest scop. Acest lucru este valabil şi pentru sistemul de stocare a energiei: bateria solid-state a BMW i Vision Circular este 100% reciclabilă şi fabricată aproape complet din materiale reciclate. În acelaşi timp, va obţine o densitate de energie considerabil mai mare, cu semnificativ mai puţine dintre cele mai valoroase resurse.

“Am inclus circularitatea în conceptul nostru chiar de la început când am proiectat BMW i Vision Circular. De aceea, acest vision vehicle este plin de idei inovatoare care combină dezvoltarea durabilă cu estetica nouă şi inspiraţională – numim această abordare design circular”, explică Adrian van Hooydonk, directorul BMW Group Design. Designul circular se bazează pe cele patru principii RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE şi RE:CYCLE.

Patru concepte inovatoare suplimentare pentru o mobilitate urbană durabilă

Sub umbrela mobilităţii electrice, digitizării şi dezvoltării durabile, BMW Group va prezenta patru concepte inovatoare suplimentare pentru un mix de mobilitate versatilă şi durabilă pe două şi patru roţi la IAA Mobility 2021 – în plus faţă de BMW i Vision Circular.

Cu BMW i Vision AMBY, primul pedelec de mare viteză, compania prezintă o soluţie vizionară cu două roţi pentru mobilitatea urbană de mâine. Din exterior, BMW i Vision AMBY seamănă cu o bicicletă electrică, dar oferă semnificativ mai multe posibilităţi. Sistemul de propulsie electric cuprinde trei trepte de viteză pentru diferite tipuri de drumuri: până la 25 km/h pentru utilizare pe pistele de biciclete, până la 45 km/h pe drumurile din interiorul oraşului şi până la 60 km/h viteza maximă pe drumurile cu mai multe benzi şi în afara oraşului. Modurile de viteză disponibile pentru pilot sunt stocate pe o aplicaţie pentru smartphone. Este posibilă selectarea manuală a nivelului de viteză, precum şi detectarea automată a poziţiei şi a tipului de drum prin intermediul tehnologiei de geo-restricţionare şi reglarea automată asociată vitezei maxime.

BMW Motorrad Vision AMBY are o abordare similară, combinând beneficiile unei motociclete cu cele ale unei biciclete. Este un concept de mobilitate electrică extrem de emoţional pentru o mobilitate inteligentă în şi în afara oraşului combinat cu flexibilitate maximă. Prin intermediul unui sistem automat de limitare a vitezei, datorită tehnologiei inovatoare de geo-restricţionare, pilotul poate circula şi pe şosele (până la 60 km/h), dar şi pe pistele de biciclete (până la 25 km/h). Spre deosebire de BMW i Vision AMBY, BMW Motorrad Vision AMBY accelerează utilizând o manetă de acceleraţie şi are suporturi de picior tipice pentru motociclete în loc de pedale.

Întrucât nu există încă un cadru legal pentru astfel de automobile cu un concept de viteză modular, cele două vision vehicles AMBY sunt menite să ofere un stimul pentru intrarea în vigoare a unei astfel de legislaţii.

BMW Motorrad este reprezentat cu un alt concept la IAA Mobility 2021 – BMW Motorrad Concept CE 02. Acesta nu este nici o motocicletă clasică, nici un scuter, ci o ofertă de mobilitate complet nouă. Este un vehicul electric cu două roţi, uşor accesibil, pentru cei cu vârsta de minimum 16 ani care doresc să fie mobili şi independenţi. Accentul este pus pe aspectul proaspăt, uşurinţa în utilizare şi multitudinea de emoţii.

MINI Vision Urbanaut, concept de spaţiu pentru mobilitatea viitorului

Principala atracţie a mărcii MINI la IAA este MINI Vision Urbanaut, o viziune inovatoare şi complet electrică a spaţiului pentru mobilitatea viitorului. Aici, caracteristicile MINI tipice sunt traduse în viitorul mobilităţii şi au o interpretare individuală. MINI Vision Urbanaut este simbolul “utilizării inteligente a spaţiului” şi al unui răspuns la nevoile oraşelor şi stilurilor de viaţă viitoare. Interiorul, în special, este complet nou în ceea ce priveşte designul şi foloseşte materiale durabile, precum plută pentru podea şi volan sau ţesături reciclate pentru scaune. Reducerea componentelor şi absenţa pielii şi cromului subliniază dezvoltarea durabilă a conceptului vizionar.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.