Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Group şi Daimler AG îşi unesc serviciile de mobilitate

DriveNow

● Pionierii automobilelor şi liderii inovaţiei modelează mobilitatea urbană sustenabilă a viitorului ● Alianţă puternică pentru a crea o ofertă unică pentru clienţi: disponibilă continuu, multimodal, rapid şi imediat ● Ecosistem pentru mobilitate la cerere: o singură sursă pentru car-sharing, ride-hailing, parcare, încărcare şi multimodalitate ● Soluţii sustenabile pentru provocările mobilităţii urbane şi calitate mai bună a vieţii în marile oraşe ● Conceptul de joint-venture va asigura expansiunea modelelor de afaceri digitale ale ambelor companii ●

Bucureşti/München/Stuttgart. BMW Group şi Daimler AG îşi unesc forţele pentru a oferi clienţilor o singură sursă pentru serviciile sustenabile de mobilitate urbană. Cele două companii au semnat, astăzi, un acord de a-şi unifica afacerile cu servicii de mobilitate. Sub rezerva examinării şi a aprobării de către autorităţile responsabile cu concurenţa, BMW Group şi Daimler AG plănuiesc să fuzioneze şi să extindă în mod strategic oferta existentă de mobilitate la cerere în domeniile car-sharing, ride-hailing, parcare, încărcare şi multimodalitate. Fiecare companie va deţine o cotă de 50% într-un model de joint-venture care cuprinde serviciile de mobilitate ale ambelor companii. Cele două companii vor rămâne concurenţi direcţi în afacerile lor tradiţionale.

Obiectivul acestei tranzacţii este de a deveni furnizor principal de servicii de mobilitate inovatoare. Ambii constructori auto îşi propun să modeleze mobilitatea viitorului pentru a fi capabili să ofere clienţilor lor experienţe unice şi să-şi susţină partenerii, precum oraşele şi comunităţile, în realizarea unei mobilităţi urbane sustenabile.

DriveNow

Partenerii intenţionează să ofere clienţilor lor un ecosistem complet de servicii de mobilitate inteligente, conectate fără probleme, disponibile printr-o singură atingere. Împreună, BMW Group şi Daimler AG intenţionează să dezvolte acest nou model de afaceri în mod durabil şi să permită o scalare globală rapidă a serviciilor. În calitate de parteneri, ambele companii abordează provocările generate de mobilitatea urbană şi schimbarea dorinţelor clienţilor şi cooperează cu oraşele, municipalităţile şi alte grupuri de interese pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii în oraşele mari. Fuziunea va promova mobilitatea electrică, de exemplu, oferind automobile car-sharing electrificate, precum şi acces facil la opţiunile de încărcare şi parcare. În consecinţă, va fi şi mai uşor să experimentaţi şi să utilizaţi servicii de mobilitate durabilă.

“BMW Group modelează mobilitatea viitorului – şi se îndreaptă în direcţii noi pentru a face acest lucru. Strategia noastră NUMBER ONE > NEXT oferă BMW Group accesul spre un viitor digital şi fără emisii”, a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. “Combinarea serviciilor noastre de mobilitate conform planificării va crea un ecosistem digital unic. Această alianţă va facilita clienţilor noştri să descopere mobilitatea fără emisii a viitorului. Rămânem concurenţi când vine vorba de cele mai bune automobile premium. Fuziunea planificată a serviciilor noastre de mobilitate va pune bazele pentru resursele noastre şi va transmite un semnal puternic noilor noştri concurenţi”, a adăugat Krüger.

“În calitate de pionieri în domeniul auto, nu vom lăsa altora misiunea de a modela mobilitatea urbană a viitorului. Vor exista mai mulţi oameni ca niciodată fără automobile care vor dori totuşi să fie extrem de mobili. Dorim să combinăm competenţa şi experienţa noastră pentru a dezvolta un ecosistem unic şi durabil pentru mobilitatea urbană”, a declarat Dieter Zetsche, preşedintele al Consiliului de Administraţie al Daimler AG şi director Mercedes-Benz Cars. “La Daimler, prin strategia CASE urmărim constant şi sistematic transformarea noastră din producător de automobile în furnizor de servicii de mobilitate. CASE înseamnă conectivitate, condus autonom, sharing & servicii şi mobilitate electrică.”

“Viitorul mobilităţii se află în oraşe: cheia pentru oraşele mai viabile se află în servicii inteligente şi perfecte care sunt uşor de utilizat şi combină moduri sustenabile de transport şi servicii de mobilitate”, a declarat Peter Schwarzenbauer, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru MINI, Rolls-Royce, BMW Motorrad, Angajamentul Clienţilor şi Inovaţie în Afaceri Digitale ale BMW Group. “Activitatea de pionierat şi angajamentul angajaţilor care oferă serviciile noastre au reprezentat o bază valoroasă. Aş dori să le mulţumesc foarte mult pentru tot ceea ce au făcut”, a continuat Schwarzenbauer.

“Mobilitatea durabilă a viitorului este flexibilă şi conectată – o viziune pe care o împărtăşim cu partenerul nostru, BMW Group”, a explicat Bodo Uebber, membru al Consiliului de Administraţie al Daimler AG şi responsabil pentru Finanţe şi Controlling şi Daimler Financial Services. “Împreună, putem oferi milioanelor de clienţi produse şi servicii extrem de atractive pentru a le face viaţa mai uşoară, iar mediul lor să fie un loc de trăit mai bun. Opţiunile oferite de conceptul de joint-venture planificat vor completa serviciile de mobilitate oferite de oraşe.”

Modelul de joint-venture deţinut în egală măsură este conceput pentru a combina serviciile în următoarele cinci domenii:
1) Mobilitate multimodală şi la cerere cu moovel şi ReachNow: conectivitatea inteligentă şi fără întreruperi între diferitele oferte de mobilitate – inclusiv rezervarea şi plata – va crea o valoare adăugată semnificativă pentru utilizatori. De asemenea, va oferi soluţii posibile pentru provocările transportului urban privat.
2) Car-sharing cu Car2Go şi DriveNow: Car2Go şi DriveNow operează un total de 20.000 de automobile în 31 de mari oraşe internaţionale. Car-sharing permite o utilizare mai bună a automobilelor şi astfel ajută la reducerea numărului total de maşini din oraşe. Peste patru milioane de clienţi folosesc deja aceste servicii de car-sharing.
3) Ride-Hailing cu mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi şi Beat: Cu cea mai mare aplicaţie de taxi din Europa, pur şi simplu comandaţi un taxi sau utilizaţi un şofer licenţiat în Franţa pentru o călătorie în metropolele franceze. În total, 13 milioane de clienţi şi circa 140.000 de şoferi folosesc deja o modalitate modernă, practică şi rapidă de ride-hailing cu Mytaxi, Clever Taxi şi Beat sau cu serviciul privat de închirieri auto Chauffeur Privé. Ofertele inovatoare, cum ar fi mytaximatch, în care oamenii care nu se cunosc împart un taxi, contribuie în mod semnificativ la reducerea traficului urban prin eliminarea numeroaselor călătorii individuale în spaţiul urban.
4) Parcare cu ParkNow şi Parkmobile Group/Parkmobile LLC: fără bilete, parcare pe stradă fără numerar sau ajutor pentru găsirea, rezervarea şi plata parcării stradale. Serviciile digitale de parcare inovatoare reduc timpul şi volumul de condus implicate în găsirea unui spaţiu de parcare. Acest lucru va reduce semnificativ traficul, deoarece automobilele care caută spaţii de parcare reprezintă în prezent aproximativ 30% din traficul rutier.
5) Încărcare cu ChargeNow şi Digital Charging Solutions: acces facil (inclusiv locaţie, încărcare şi plată) la cea mai mare reţea de staţii publice de încărcare din lume, cu peste 143.000 de puncte de încărcare la nivel mondial. Combinat cu privilegii de parcare în oraşe, acest lucru va sprijini extinderea mobilităţii electrice, ajutând oamenii să cunoască această tehnologie de acţionare şi să o integreze cu uşurinţă în nevoile lor de mobilitate.

Formarea joint-venture-ului va produce un efect semnificativ de evaluare şi de câştiguri la Daimler Financial Services. În cazul în care aprobarea autorităţii de concurenţă va fi primită în acest an, vor fi făcute ajustări ale previziunilor concernului pentru Daimler AG: compania se aşteaptă ca EBIT pentru Daimler Financial Services să fie semnificativ mai mare decât anul precedent; pentru concern ca ansamblu, acest lucru înseamnă că EBIT va fi puţin mai mare decât anul anterior.

Dacă va fi aprobat de autorităţile competente în cursul acestui an, formarea joint-venture-ului va determina un efect unic de evaluare şi câştiguri în cadrul situaţiei financiare a BMW AG şi, astfel, va duce la o ajustare a orientării companiei: în aceste condiţii, câştigurile brute la nivelul BMW Group ar creşte uşor în 2018, comparativ cu anul precedent. Efectul de evaluare şi câştiguri nu ar avea niciun impact asupra marjei EBIT din segmentul auto.

Joint-venture-ul este supus examinării şi aprobării de către autorităţile de concurenţă respective. Cea mai bună experienţă a clienţilor este deja în centrul serviciilor ambelor parteneri. Prin urmare, iniţial nu se va schimba nimic pentru milioane de clienţi, serviciile existente fiind încă furnizate în aceeaşi măsură şi cu acelaşi nivel de calitate.

Acest document conţine declaraţii orientate spre viitor care reflectă opiniile noastre actuale cu privire la evenimentele viitoare. Cuvintele “anticipează”, “asumă”, “cred”, “estimează”, “aşteaptă”, “intenţionează”, “poate”, “ar putea”, “planifică”, “plănuieşte”, “ar trebui” şi expresiile similare sunt utilizate pentru a identifica declaraţiile orientate spre viitor. Aceste declaraţii sunt supuse la numeroase riscuri şi incertitudini, inclusiv o dezvoltare nefavorabilă a condiţiilor economice globale, în special un declin al cererii în cele mai importante pieţe ale noastre; o înrăutăţire a crizei datoriilor suverane şi o creştere a incertitudinii în zona euro; o creştere a tensiunii politice în Europa de Est; o deteriorare a posibilităţilor noastre de refinanţare pe pieţele de credit şi financiare; evenimentele de forţă majoră, inclusiv dezastrele naturale, actele de terorism, tulburările politice, conflicte armate, accidentele industriale şi efectele acestora asupra activităţilor noastre de vânzări, achiziţii, producţie sau servicii financiare; modificări ale ratelor de schimb valutar; o schimbare în preferinţele de consum spre automobile mai mici, cu marjă redusă; o posibilă lipsă de acceptare a produselor sau serviciilor noastre, ceea ce limitează capacităţile noastre de a atinge preţurile dorite şi de a utiliza în mod adecvat capacităţile de producţie; creşteri de preţ pentru combustibil sau materii prime; întrerupere a producţiei din cauza lipsei de materiale, greve ale angajaţilor sau insolvenţe ale furnizorilor; o scădere a preţului de revânzare a automobilelor second-hand; implementare eficientă a măsurilor de reducere a costurilor şi de optimizare a eficienţei; perspective de afaceri pentru companiile în care deţinem o cotă de participaţie semnificativă; implementarea cu succes a cooperărilor strategice şi a joint-venture-urilor; schimbări legislative, ale regulilor şi politicilor guvernamentale, în special cele cu privire la emisiile automobilelor, economia de combustibil şi siguranţa; rezoluţia investigaţiilor guvernamentale în desfăşurare şi încheierea procedurilor legale în desfăşurare sau viitoare ameninţări; şi alte riscuri şi incertitudini, unele dintre acestea fiind descrise sub titlul “Raport de Riscuri şi Oportunităţi” în actualul Raport Anual. Dacă unele dintre aceste riscuri şi incertitudini se materializează sau dacă ipotezele care stau la baza oricăreia dintre declaraţiile noastre orientate spre viitor se dovedesc a fi incorecte, rezultatele reale pot fi semnificativ diferite de cele pe care le-am exprimat sau care implică astfel de declaraţii. Nu intenţionăm şi nu ne asumăm nici o obligaţie de a actualiza aceste declaraţii orientate spre viitor din moment ce ele sunt bazate exclusiv pe situaţia de la data publicării.

BMW Group

Datorită celor patru mărci ale sale – BMW, MINI, Rolls-Royce şi BMW Motorrad -, BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile şi motociclete şi oferă servicii financiare şi de mobilitate premium. Reţeaua de producţia a BMW Group cuprinde 31 de facilităţi de producţie şi asamblare în 14 ţări; compania are o reţea globală de vânzări în peste 140 de ţări.

În 2017, BMW Group a vândut, la nivel mondial, peste 2.463.500 de automobile şi peste 164.000 de motociclete. În anul fiscal 2017, profitul brut a fost de 10,655 miliarde de euro, iar veniturile au fost de 98,678 miliarde de euro. La 31 decembrie 2017, BMW Group dispunea de o forţă de muncă de 129.932 de angajaţi.

Dintotdeauna, succesul BMW Group s-a bazat pe gândirea pe termen lung şi pe acţiunea responsabilă. Astfel, compania a pus bazele unei dezvoltări durabile în plan ecologic şi social prin lanţul de valori, responsabilitatea vastă a produselor şi un angajament clar pentru conservarea resurselor ca parte integrantă a strategiei sale.

Daimler, prezentare pe scurt

Daimler AG este una dintre cele mai de succes companii auto din lume. Prin diviziile sale Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses şi Daimler Financial Services, Daimler Group este unul dintre cei mai mari producători de automobile premium şi cel mai important constructor de automobile comerciale din lume. Daimler Financial Services oferă servicii de finanţare, leasing, management de flote, asigurări, investiţii financiare, carduri de credit şi mobilitate inovatoare. Fondatorii companiei, Gottlieb Daimler şi Carl Benz, au făcut istorie cu inventarea automobilului în anul 1886. Ca pionier al ingineriei auto, Daimler continuă şi în prezent să modeleze viitorul mobilităţii: concernul este orientat spre tehnologii inovatoare şi ecologice, precum şi spre automobile sigure şi superioare care atrag şi fascinează. Daimler investeşte constant în dezvoltarea sistemelor de propulsie eficiente, obiectivul pe termen lung fiind condusul fără emisii: de la motoare termice high-tech, trecând pe la automobile hibrid, până la trenuri de rulare electrice propulsate de baterii sau pile de combustie. Mai mult, compania urmează un drum constant spre conectivitatea inteligentă a automobilelor, condusul autonom şi noi concepte de mobilitate. Acesta este doar un exemplu al modului în care Daimler acceptă, de bună voie, provocarea îndeplinirii responsabilităţilor sale faţă de societate şi mediu. Daimler îşi comercializează automobilele şi serviciile în aproape toate ţările lumii şi are facilităţi de producţie în Europa, America de Nord şi de Sud, Asia şi Africa. Actualul portofoliu de mărci include, pe lângă cel mai valoros brand auto premium din lume – Mercedes-Benz (sursă: studiul Interbrand “Anatomia creşterii”, 10/5/2016) -, şi Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach şi Mercedes me, mărcile smart, EQ, Freightliner, Western Star, BharatBenz, FUSO, Setra şi Thomas Built Buses, dar şi brandurile Daimler Financial Services: Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial, Daimler Truck Financial, moovel, car2go şi mytaxi. Compania este listată la bursele de valori de la Frankfurt şi Stuttgart (simbol bursier DAI). Prin aplicarea IFRS 15 şi IFRS 9 în anul fiscal 2017, veniturile concernului au totalizat 164,2 miliarde de euro, iar EBIT a ajuns la 14,3 miliarde de euro. Înainte de aplicarea IFRS 15 şi 9, veniturile companiei în 2017 au fost de 164,3 miliarde €, iar EBIT a totalizat 14,7 miliarde €, aşa cum s-a raportat anterior.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.