Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Group reuseste noi maxime pentru venituri si profit

  • Pentru trimestrul al treilea, EBT BMW Group a crescut semnificativ la 2,26 miliarde de euro
  • Veniturile au urcat cu 14,0%, la 22,35 miliarde de euro
  • Profitul net al BMW Group este semnificativ mai mare, 1,58 miliarde de euro
  • Marja EBIT a segmentului auto este de 9,1%, în intervalul stabilit
  • BMW Group îşi reafirmă obiectivele pentru 2015

BMW Group continuă să obţină rezultate bune în ciuda unui mediu volatil de piaţă şi a înregistrat noi niveluri maxime pentru volumul vânzărilor, venituri şi profit în cel de-al treilea trimestru al anului 2015. Aceşti indicatori de performanţă s-au îmbunătăţit şi pentru primele nouă luni ale anului cu noi recorduri.

"Continuăm să avem un traseu de creştere profitabilă, în care datele raportate şi-au continuat tendinţa ascendentă în primele nouă luni ale anului", a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, la München.

La nivel global, vânzările din trimestrul al treilea pentru automobilele mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce au crescut cu 6,9%, la 545.062 de unităţi (2014: 509.669), stabilind un nou record pentru această perioadă. Ajutate de ratele de schimb favorabile, veniturile BMW Group au urcat cu 14,0%, la 22,345 miliarde de euro (2014: 19,600 miliarde €). Această performanţă foarte bună a avut efect şi asupra profitului anterior exerciţiului financiar (EBIT), mai mare cu 4,3%, adică 2,354 miliarde de euro (2014: 2,256 miliarde €). Datorită îmbunătăţirii în cadrul rezultatelor financiare, profitul brut al BMW Group (EBT) a crescut cu 12,8%, la 2,263 miliarde de euro (2014: 2,006 miliarde €). În trimestrul al treilea al anului anterior, rezultatul financiar a fost influenţat negativ de o serie de factori, în special de pierderile de la finalul perioadei rezultate din evaluarea instrumentelor derivate. În conformitate cu aceste date, profitul net al BMW Group pentru trimestrul al treilea a fost de 1,579 miliarde de euro, semnificativ mai mare decât în anul precedent (2014: 1,310 miliarde €; +20,5%).

EBT BMW Group depăşeşte nivelul de şapte miliarde de euro pentru prima dată la finalul trimestrului al treilea

Volumul vânzărilor BMW Group în primele nouă luni a crescut cu 7,5%, la 1.644.810 unităţi (2014: 1.529.880). Una din principalele cauze au fost ratele de schimb favorabile. Acestea au ajutat veniturile BMW Group să aibă o creştere de 16,4%, la 67,197 miliarde de euro (2014: 57,740 miliarde €). Profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) pentru cele nouă luni ale anului a urcat cu 6,5%, la 7,400 miliarde de euro (2014: 6,949 miliarde €). În ciuda rezultatelor scăzute din investiţii, care parţial au reflectat normalizarea continuă a pieţei din China, profitul brut (EBT) s-a îmbunătăţit cu 4,3%, la 7,114 miliarde de euro (2014: 6,819 miliarde €), şi a depăşit pragul de şapte miliarde de euro pentru prima dată la finalul trimestrului al treilea. Profitul net al BMW Group a totalizat 4,844 miliarde de euro, astfel că a fost mai mare cu 6,8% faţă de nivelul anului anterior (4,535 miliarde €).

"Luând în considerare că tendinţa ascendentă va continua, ne reafirmăm obiectivele ambiţioase pentru întregul an 2015 şi intenţionăm să obţinem noi niveluri maxime pentru volumul vânzărilor, venituri şi profit", a explicat directorul financiar Friedrich Eichiner.

Segmentul auto: marja EBIT în intervalul stabilit

Veniturile segmentului auto pentru trimestrul al treilea au crescut cu 15,6%, la 20,970 miliarde de euro (2014: 18,142 miliarde €), ceea ce reflectă performanţele foarte bune ale volumului vânzărilor şi ratele de schimb favorabile. EBIT s-a îmbunătăţit cu 12,7%, la 1,912 miliarde de euro (2014: 1,697 miliarde €). Marja EBIT a ajuns la 9,1% (2014: 9,4%) şi astfel s-a situat în intervalul propus de 8-10%. Datorită unui rezultat financiar îmbunătăţit, profitul brut al segmentului a ajuns la 1,845 miliarde de euro (2014: 1,430 miliarde €; +29.0%). Rentabilitatea brută a vânzărilor a fost de 8,8% (2014: 7,9%).

Veniturile segmentului în primele nouă luni ale anului au crescut cu 15,6%, la 61,513 miliarde de euro (2014: 53,205 miliarde €). EBIT a avut un salt de 1,6%, de la 5,438 miliarde € la 5,525 miliarde de euro. Marja EBIT s-a situat la 9,0% (2014: 10,2%) de-a lungul celor trei trimestre din 2015 şi astfel s-a menţinut în intervalul-obiectiv de 8-10%. Profitul brut, care a fost de 5,323 miliarde de euro, a fost similar cu cel de anul trecut, astfel că rentabilitatea brută a vânzărilor a fost de 8,7% (2014: 10,0%).

Marca BMW a înregistrat un nou maxim al vânzărilor pentru trimestrul al treilea, de 463.739 de unităţi (2014: 433.145; +7,1%). Volumul vânzărilor pentru cele nouă luni ale anului a crescut cu 5,8%, la 1.395.780 de unităţi (2014: 1.319.492). Impulsul suplimentar a fost oferit de numeroase modele, printre care modelele BMW X, dar şi Seria 2 şi Seria 4.

După trei trimestre, totalul de 110.066 de unităţi (2014: 21.047) înregistrate de BMW Seria 2 au fost impulsionate de vânzările noilor Seria 2 Active Tourer şi Seria 2 Cabriolet. Vânzările BMW Seria 4 au crescut la 114.151 de unităţi (2014: 81.876; +39,4%).

Cererea pentru diferitele modele din gama BMW X a rămas şi ea la un nivel ridicat. Vânzările din primele nouă luni ale BMW X5 au crescut cu 19,8%, la 125.739 de unităţi (2014: 104.997). Datele privind livrările BMW X6 au crescut şi mai repede, având un salt de 40,5%, la 32.857 de unităţi (2014: 23.394). În primele nouă luni ale anului, BMW X4, lansat acum un an, a înregistrat vânzări de 40.920 de unităţi (2014: 7.199). BMW i a continuat să aibă un progres foarte bun, cu livrări care aproape că s-au dublat, la 20.576 de unităţi (2014: 10.540). Este de aşteptat ca un impuls suplimentar să fie generat la finalul anului de noul BMW Seria 7, care se află în showroomuri de la finalul lunii octombrie.

MINI a înregistrat o evoluţie de 6,4% a volumului vânzărilor în cel de-al treilea trimestru, cu un total de 80.488 de unităţi (2014: 75.633). Vânzările pentru primele nouă luni au urcat cu 18,7%, la un nou maxim de 246.426 de unităţi (2014: 207.529). Cea mai pronunţată creştere a fost înregistrată pentru modelele MINI Hatch cu trei, respectiv cu cinci uşi, cu vânzări care aproape că s-au dublat, la 162.791 de unităţi (2014: 83.508). O creştere suplimentară ar trebui să fie generată de noul MINI Clubman, care este disponibil de la sfârşitul lunii octombrie.

Rolls-Royce Motor Cars a obţinut al doilea cel mai bun rezultat din istorie privind volumul vânzărilor în primele nouă luni, înciuda unor dificultăţi semnificative în sectorul de lux din China continentală. Marca a livrat 2.604 unităţi către clienţi în perioada ianuarie-septembrie (-8,9%). Vânzările la nivel mondial în trimestrul al treilea au totalizat 835 de unităţi (2014: 891; -6,3%). În afara Chinei, vânzările echilibrate la nivel global au fost în conformitate cu aşteptările, iar compania continuă să-şi planifice o creştere sustenabilă pe termen lung.

Regiunile de vânzări obţin performanţe mai bune după nouă luni

Pentru a menţine strategia sa de creştere profitabilă, BMW Group îşi păstrează angajamentul de a obţine o distribuţie echilibrată a vânzărilor la nivel global în cele trei regiuni majore – Europa, Asia şi America -, obiectivul fiind prevenirea unei dependenţe excesive de pieţe individuale. În conformitate cu această strategie, creşteri ale volumului vânzărilor au fost înregistrate, pentru perioada ianuarie-septembrie, în toate regiunile majore.

Primele nouă luni ale anului 2015 au adus performanţe foarte bune în Europa, cu vânzări mai mari cu 10,3%, la 731.637 de unităţi (2014: 663.407). În această perioadă, volumul livrărilor în Germania a crescut cu 5,3%, la 208.614 unităţi (2014: 198.083). Marea Britanie – a patra cea mai mare piaţă a BMW Group – a reuşit o evoluţie de 13,8%, la 171.472 de unităţi (2014: 150.626), în primele nouă luni, în timp ce numărul de automobile vândute în Franţa a crescut cu 19,6%, la 56.238 de unităţi (2014: 47.004). Volumul vânzărilor din Italia a urcat cu 11,5%, la 50.895 de unităţi (2014: 45.666).

Vânzările de automobile BMW şi MINI din Asia au crescut cu 4,2%, la 503.160 de unităţi (2014: 482.718), în primele trei trimestre, inclusiv o evoluţie de 1,9% a vânzărilor din China continentală, la 342.920 de unităţi (2014: 336.499). Pentru primele nouă luni, Japonia a raportat vânzări mai mari cu 9,8%, la 50.613 unităţi (2014: 46.109).

O performanţă bună a fost înregistrată şi în America, unde BMW Group a vândut 361.562 de unităţi (2014: 337.852), o creştere de 7,0% în comparaţia cu anul anterior. În SUA, volumul vânzărilor a crescut cu 7,0%, la 295.728 de unităţi (2014: 276.491).

Segmentul moto stabileşte noi recorduri

Segmentul moto a reuşit un nou record pentru trimestru, cu un volum al vânzărilor mai mare cu 16,3%, la 33.993 de unităţi (2014: 29.239). Veniturile segmentului pentru intervalul iulie-septembrie au crescut cu 22,7%, la 454 de milioane de euro (2014: 370 milioane €), ca urmare a performanţelor foarte bune ale vânzărilor şi un mix cu valoare ridicată al modelelor. EBIT s-a îmbunătăţit la 46 de milioane de euro (2014: 27 milioane €; +70,4%), în timp ce profitul brut a crescut la 45 de milioane de euro (2014: 26 milioane €; +73,1%). Aceste date ale câştigurilor şi ale volumului vânzărilor au reprezentat noi recorduri pentru cel de-al treilea trimestru. Tendinţa ascendentă a fost impulsionată de noile modele BMW R 1200 R, R 1200 RS, S 1000 RR, S 1000 XR şi F 800 R, toate acestea fiind disponibile de la începutul sezonului.

De asemenea, BMW Motorrad a raportat şi cele mai bun volum al livrărilor pentru nouă luni din istoria sa de peste 90 de ani, cu vânzări mai mari cu 12,2%, la 112.411 unităţi (2014: 100.217). Veniturile segmentului au crescut cu 19,9%, la 1,643 miliarde de euro (2014: 1,370 miliarde €). EBIT s-a îmbunătăţit la 273 de milioane de euro (2014: 146 milioane €; +87,0%). Profitul brut a avut aceeaşi evoluţie, cu o creştere de 89,5%, la 271 de milioane de euro (2014: 143 milioane €).

Segmentul Financial Services continuă să performeze bine

Segmentul Financial Services a continuat să obţină rezultate bune în perioada iulie-septembrie, reuşind să atingă noi maxime pentru trimestrul al treilea. Veniturile segmentului au fost mai mari cu 7,7%, la 5,621 miliarde de euro (2014: 5,221 miliarde €). Profitul brut a crescut cu 3,1%, la 462 de milioane de euro (2014: 448 milioane €), datorită creşterii numărului de clienţi noi şi a poziţiei de risc stabilă continuu.

Veniturile pentru cele nouă luni au crescut cu 16,8%, la 17,833 miliarde de euro (2014: 15,266 miliarde €). Profitul brut a urcat la 1,517 miliarde de euro (2014: 1,353 miliarde €; +12,1%).

Un total de 1.222.165 de contracte noi (2014: 1.111.700: +9,9%) a fost semnat în primele nouă luni, în legătură cu afacerea de finanţare şi leasing. Portofoliul de contracte de creditare şi leasing existente cu dealerii şi clienţii retail la 30 septembrie a crescut cu 7,5%, la un total de 4.227.586 de contracte (2014: 3.932.451).

Creştere a forţei de muncă

Dimensiunea forţei de muncă a crescut cu 5,9% în comparaţie cu finalul celui de-al treilea trimestru al anului anterior. Per total, BMW Group a o forţă de muncă de 121.316 angajaţi (2014: 114.587) la 30 septembrie 2015. BMW Group continuă să recruteze ingineri şi personal calificat din dorinţa de a menţine ritmul cu cererea ridicată pentru automobilele BMW Group, continuând investiţiile în inovaţii şi dezvoltarea noilor tehnologii.

BMW Group îşi reconfirmă obiectivele pentru acest an

Datorită gamei atractive de modele, BMW Group poate privi cu încredere spre acest an fiscal şi îşi reconfirmă obiectivele pentru întregul an. Creşterea solidă şi noi date-record pentru volumul vânzărilor şi profitul brut al BMW Group sunt obiectivele pentru 2015. De asemenea, BMW Group intenţionează să se menţină producătorul numărul 1 de automobile premium din lume şi în 2015.

Cu toate acestea, nivelul creşterii în perioada de prognoză este probabil să fie redus ca urmare a concurenţei acerbe pe pieţele auto, a creşterii costurilor de personal, a nivelului continuu ridicat de cheltuieli în avans pentru protejarea siguranţei afacerilor în viitor şi a provocărilor viitoare în vederea normalizării pieţei din China. Trebuie asumate şi o serie de riscuri, precum starea precară a pieţei din Rusia, incertitudinile macroeconomice din Europe şi situaţia tot mai competitivă din SUA.

De-a lungul acestui an, impulsurile vor veni sub forma lansării pe piaţă a unui total de 15 modele noi sau supuse unor facelifturi, precum şi a prognozei pozitive în privinţa dezvoltării unor pieţe auto de pe mapamond.

Veniturile segmentului auto vor creşte semnificativ pentru întregul an datorită creşterii volumului vânzărilor şi ratelor de schimb favorabile. Ne reconfirmăm prognoza privind marja EBIT de 8-10% pentru segmentul auto.

BMW Group se aşteaptă ca segmentul moto să-şi continue tendinţa ascendentă, influenţată de sezoane, şi pe parcursul acestui an, cu un impuls suplimentar din partea noilor modele. Vânzările de motociclete BMW de-a lungul anului se prognozează că vor creşte puternic.

Segmentul Financial Services ar trebui să continue performanţele bune de-a lungul întregului an 2015. În ciuda cerinţelor de capitaluri proprii la nivel mondial, BMW Group prevede o rată a rentabilităţii (RoE) în conformitate cu nivelul anului anterior (2014: 19,4%), astfel că va rămâne peste nivelul propus de minimum 18%.

Previziunile BMW Group pentru anul fiscal 2015 se bazează pe ipoteza că va exista o stabilitate a condiţiilor politice şi economice.

* * *

BMW Group – privire de ansamblu

Trimestrul III 2015

Trimestrul III 2014*

Evoluţie (%)

Volum de vânzări

Automobile (unităţi)

545.062

509.669

+6,9

Din care:

BMW (unităţi)

463.739

433.145

+7,1

MINI (unităţi)

80.488

75.633

+6,4

Rolls-Royce (unităţi)

835

891

-6,3

Motociclete (unităţi)

33.993

29.239

+16,3

Forţă de muncă1

121.316

114.587

+5,9

Flux financiar operaţional

Segment auto (miliarde €)

2,246

1,176

+91,0

Venituri (miliarde €)

22,345

19,600

+14,0

Din care:

Automobile (miliarde €)

20,970

18,142

+15,6

Motociclete (milioane €)

454

370

+22,7

Financial Services (miliarde €)

5,621

5,221

+7,7

Alte entităţi (milioane €)

1

2

-50,0

Eliminări (miliarde €)

-4,701

-4,135

-13,7

Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) (miliarde €)

2,354

2,256

+4,3

Din care:

Automobile (miliarde €)

1,912

1,697

+12,7

Motociclete (milioane €)

46

27

+70,4

Financial Services (milioane €)

465

456

+2,0

Alte entităţi (milioane €)

5

31

-83,9

Eliminări (milioane €)

-74

45

Profit brut (EBT) (miliarde €)

2,263

2,006

+12,8

Din care:

Automobile (miliarde €)

1,845

1,430

+29,0

Motociclete (milioane €)

45

26

+73,1

Financial Services (milioane €)

462

448

+3,1

Alte entităţi (milioane €)

5

63

-92,1

Eliminări (milioane €)

-94

39

Impozit pre profit (milioane €)

-684

-696

+1,7

Profit net (miliarde €)

1,579

1,310

+20,5

Venituri per acţiune2 (€)

2,39/2,39

1,98/1,98

+20,7/+20,7

* Datele pentru anul anterior au fost ajutate parţial în conformitate cu IAS 8.
1 Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse.
2 Venituri per acţiune ordinară/preferenţială..

BMW Group – privire de ansamblu

Ian – Sept 2015

Ian – Sept 2014*

Evoluţie (%)

Volum de vânzări

Automobile (unităţi)

1.644.810

1.529.880

+7,5

Din care:

BMW (unităţi)

1.395.780

1.319.492

+5,8

MINI (unităţi)

246.426

207.529

+18,7

Rolls-Royce (unităţi)

2.604

2.859

-8,9

Motociclete (unităţi)

112.411

100.217

+12,2

Forţă de muncă1

121.316

114.587

+5,9

Flux financiar operaţional

Segment auto (miliarde €)

7,084

4,648

+52,4

Venituri (miliarde €)

67,197

57,740

+16,4

Din care:

Automobile (miliarde €)

61,513

53,205

+15,6

Motociclete (miliarde €)

1,643

1,370

+19,9

Financial Services (miliarde €)

17,833

15,266

+16,8

Alte entităţi (milioane €)

4

5

-20,0

Eliminări (miliarde €)

-13,796

-12,106

-14,0

Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) (miliarde €)

7,400

6,949

+6,5

Din care:

Automobile (miliarde €)

5,525

5,438

+1,6

Motociclete (milioane €)

273

146

+87,0

Financial Services (miliarde €)

1,523

1,380

+10,4

Alte entităţi (milioane €)

139

57

Eliminări (milioane €)

-60

-72

+16,7

Profit brut (EBT) (miliarde €)

7,114

6,819

+4,3

Din care:

Automobile (miliarde €)

5,323

5,323

Motociclete (milioane €)

271

143

+89,5

Financial Services (miliarde €)

1,517

1,353

+12,1

Alte entităţi (milioane €)

126

145 -13.1

Eliminări (milioane €)

-123

-145

+15,2

Impozit pre profit (miliarde €)

-2,270

-2,284

+0,6

Profit net (miliarde €)

4,844

4,535

+6,8

Venituri per acţiune2 (€)

7,35/7,36

6,88/6,89

+6,8/+6,8

* Datele pentru anul anterior au fost ajutate parţial în conformitate cu IAS 8.
1 Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse.
2 Venituri per acţiune ordinară/preferenţială.

München / Bucuresti, 04.11.2015
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.