Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Group obţine venituri record în 2015

Welt BMW Grroup Corporate

Noi maxime pentru volumul de vânzări, venituri şi profitul brut
BMW Group îşi îndeplineşte obiectivele pentru anul fiscal 2015
Veniturile concernului mai mari cu 14,6%, la 92,2 miliarde €
În premieră, profitul brut al concernului a depăşit nouă miliarde de euro
Marja EBIT pentru segmentul auto a fost de 9,2%, în intervalul prestabilit
Profitul net al concernului mai mare cu 10%, la 6,4 miliarde €
Dividend record: propunere de 3,20 € per acţiune ordinară
Bonusul asociat plătit, cel mai mare din industria auto premium din Germania

Bucureşti/München. În 2015, BMW Group a obţinut cel de-al şaselea an consecutiv de recorduri, stabilind cele mai bune performanţe din istorie pentru volumul vânzărilor, venituri şi profit brut, în ciuda unui mediu volatil al pieţei.


“Ne-am îndeplinit toate obiectivele ambiţioase pentru acest an fiscal”, a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, la München. “Cu un nou set de date impresionante pentru anul centenar, BMW Group rămâne furnizorul numărul 1 în lume de automobile şi servicii de mobilitate premium.”

Volumul vânzărilor de automobile a crescut cu 6,1%, la un nou nivel-record de 2.247.485 de unităţi (2014: 2.117.965 de unităţi).

Cu impulsuri suplimentare din schimbul valutar favorabil, veniturile concernului au crescut cu 14,6% în 2015, la 92,175 miliarde de euro (2014: 80,401 miliarde €). Profitul înaintea exerciţiului financiar (EBIT) a crescut cu 5,2%, la 9,593 miliarde de euro (2014: 9,118 miliarde €), în special pe fondul creşterii volumului de vânzări. Profitul brut al concernului (EBT) a depăşit, în premieră, pragul de nouă miliarde de euro, o creştere de 5,9% la un nou nivel maxim de 9,224 miliarde € (2014: 8,707 miliarde €). Profitul net al concernului a trecut şi el, în premieră, de şase miliarde de euro, creştere de 10,0% ducându-l la un nou maxim istoric de 6,396 miliarde € (2014: 5,817 miliarde €).

Propunere pentru un dividend de 3,20 € per acţiune ordinară

“Angajamentul exemplar al forţei noastre de muncă şi încredere mare pe care ne-o acordă acţionarii reprezintă principalele teme care au dus la povestea de succes a BMW Group”, a continuat Krüger. “Pentru a marca centenarul companiei, creştem încă o dată bonusul asociat pentru angajaţii noştri permanenţi din Germania, cea mai mare sumă plătită în industria auto premium din Germania. Plata dividendelor către acţionarii noştri va depăşi, în premieră, două miliarde de euro, ceea ce reflectă performanţele bune obţinute de BMW Group în 2015.” La Adunarea Generală Anuală ce va avea loc la 12 mai 2016, Consiliul de Administraţie şi Consiliul Director vor propune acţionarilor ca dividendele să fie crescute la un nou maxim de 3,20 € per acţiune ordinară (2014: 2,90 €), respectiv de 3,22 € per acţiune preferenţială (2014: 2,92 €). Rata de distribuţie se menţine la 32,9% (2014: 32,7%), bine în intervalul prestabilit, între 30 şi 40%, de BMW Group.

Profitabilitatea segmentului auto în obiectivul propus

Veniturile segmentului auto au crescut cu 13,8%, la 85,536 miliarde de euro (2014: 75,173 miliarde €), ceea ce reflectă în principal performanţele bune ale volumului de vânzări, modelele noi şi factorii favorabili de curs valutar. EBIT a crescut cu 8,2%, la 7,836 miliarde de euro (2014: 7,244 miliarde €). Marja EBIT a fost de 9,2% (2014: 9,6%) şi astfel s-a situat în jumătatea superioară a intervalului prestabilit, de 8-10%. Profitul brut al segmentului (EBT) a urcat cu 9,3%, la un nou maxim de 7,523 miliarde de euro (2014: 6,886 miliarde €).

Marca BMW şi-a menţinut poziţia de lider în segmentul premium şi în 2015, obţinând un nou record al volumului de vânzări. Livrările către clienţi au fost mai mari cu 5,2%, la 1.905.234 de unităţi (2014: 1.811.719 unităţi), cu performanţe excelente din partea gamelor BMW Seria 2, BMW Seria 4 şi a familiei BMW X, care au fost principali vectori de creştere a vânzărilor. Impulsuri suplimentare se aşteaptă pe parcursul acestui an, în special de la noile BMW Seria 7 şi BMW X1.

BMW Seria 2 s-a dovedit deosebit de popular în 2015, cu livrări către clienţi care au atins un total de 157.144 de unităţi (2014: 41.038 de unităţi), inclusiv peste 107.000 de unităţi BMW Seria 2 Active şi Gran Tourer, care au acoperit peste două treimi din totalul vânzărilor gamei. BMW Seria 4 a performat la fel de bine, astfel că şi-a consolidat poziţia ca lider de piaţă în segmentul său, cu o creştere de 27,4% a volumului de vânzări, la 152.390 de unităţi (2014: 119.580 de unităţi). Creşterea mărcii a fost impulsionară şi de succesul familiei BMW X. Vânzările BMW X4 au crescut de peste două ori, la 55.050 de unităţi (2014: 21.688 de unităţi). Livrările la nivel mondial ale BMW X5, de asemenea un lider de piaţă în segmentul lui, au crescut cu 14,1%, la 168.143 de unităţi (2014: 147.381 de unităţi), în timp ce BMW X6 a înregistrat un salt de 53,1%, la 46.305 unităţi (2014: 30.244 de unităţi).

Numărul de automobile BMW i livrate clienţilor a crescut cu 65,9%, la 29.513 unităţi (2014: 17.793 de unităţi), care a cuprins 24.057 de unităţi (2014: 16.052 unităţi) BMW i3 (+49,9%) şi 5.456 de unităţi (2014: 1.741 de unităţi) BMW i8.

MINI a atins noi recorduri ale volumului de vânzări în 2015, cu livrări mai mari cu 12,0%, la un total de 338.466 de unităţi (2014: 302.183 de unităţi). La nivel mondial, livrările noului MINI Hatch cu cinci uşi au totalizat 94.788 de unităţi (2014: 13.113 unităţi), în timp ce vânzările MINI Hatch cu trei uşi au atins 127.194 de unităţi (2014: 126.938 de unităţi; +0,2%). Noul MINI Clubman a început să fie comercializat din octombrie şi a înregistrat vânzări de 8.003 unităţi până la finalul anului.

Rolls-Royce Motor Cars a înregistrat a doua cea mai bună performanţă în istoria de 112 ani a mărcii. Compania din Goodwood a vândut 3.785 de unităţi la nivel mondial în 2015 (-6,8%), modelele Wraith şi Ghost fiind cei mai mari contribuabili la volumul de vânzări. Cererea pentru acest brand rămâne ridicată pe mapamond, singura excepţie notabilă fiind China, unde segmentul de lux, ca ansamblu, trece printr-o perioadă foarte dificilă.

În conformitate cu strategia sa de a obţine o distribuţie echilibrată a vânzărilor la nivel global, BMW Group a înregistrat creşteri ale volumului de vânzări în toate regiunile majore de vânzări. De-a lungul anului trecut, cele mai mari patru pieţe pentru BMW Group au fost China, SUA, Germania şi Marea Britanie.

Vânzările de automobile BMW Group în Europa în 2015 au depăşit, în premieră, nivelul de un milion de unităţi, cu un total de 1.000.427 de unităţi (2014: 914.587 de unităţi; +9,4%) livrate clienţilor. Volumul de vânzări a crescut cu 5,0% în Germania, la 286.098 de unităţi (2014: 272.345 de unităţi), şi cu 12,6% în Marea Britanie, la 230.982 de unităţi (2014: 205.071 de unităţi).

Ritmul creşterii în Asia a încetinit în 2015 ca urmare a normalizării continue a pieţei din China. BMW Group a vândut 685.792 de unităţi (2014: 658.384 de unităţi) în această regiune, cu 4,2% mai mult decât în anul anterior, inclusiv vânzările din China continentală, care au crescut cu 1,6%, la 464.086 de unităţi (2014: 456.732 de unităţi).

De asemenea, BMW Group şi-a mărit volumul vânzărilor şi în regiunea America, unde s-a obţinut o creştere de 2,8%, la 495.897 de unităţi (2014: 482.257 de unităţi), inclusiv 405.715 unităţi (2014: 396.961 de unităţi) vândute în SUA (+2,2%).

Creştere semnificativă a veniturilor segmentului moto

Veniturile segmentului moto au crescut cu 18,5% faţă de anul anterior, la 1,990 miliarde de euro (2014: 1,679 miliarde €). EBIT a urcat cu 62,5%, la 182 de milioane de euro (2014: 112 milioane €), în timp ce profitul brut a crescut cu 67,3%, la 179 de milioane de euro (2014: 107 milioane €). Volumul vânzărilor a crescut cu 10,9%, la 136.963 de unităţi (2014: 123.495 de unităţi), astfel că a depăşit piaţa ca ansamblu. Cele mai mari cinci pieţe ale BMW Motorrad au fost Germania, SUA, Franţa, Italia şi Spania.

Segmentul Financial Services continuă să crească

Segmentul Financial Services a continuat să performeze bine şi în 2015. Veniturile segmentului au fost mai mari cu 15,2%, la 23,793 miliarde de euro (2014: 20,599 miliarde €), în timp ce profitul brut s-a îmbunătăţit cu 14,6%, la 1,975 miliarde de euro (2014: 1,723 miliarde €).

În total au fost semnate 1.655.961 (2014: 1.509.113) de contracte noi de finanţare şi leasing, o creştere de 9,7% faţă de anul anterior. Portofoliul de contracte de finanţare şi leasing existent cu dealerii şi clienţii retail la finalul perioadei de raportare a crescut cu 8,2%, la un total de 4.718.970 de contracte (2014: 4.359.572 de contracte).

Creştere a forţei de muncă şi a numărului de ucenici

Forţa de muncă a crescut cu 5,1% în comparaţie cu anul anterior. Per total, BMW Group dispunea, la nivel global, de o forţă de muncă de 122.244 de angajaţi la finalul perioade de raportare (2014: 116.324). În principal, creşterea reflectă extinderea continuă a reţelei internaţionale de producţie a BMW Group şi recrutarea orientată de ingineri, specialişti IT şi personal calificat necesari pentru sporirea dezvoltării tehnologiilor viitoare şi a serviciilor noi.

BMW Group şi-a extins şi activităţile de ucenicie la nivel global. De-a lungul anului anterior, aproximativ 1.500 de tineri şi-au început cariera în cadrul organizaţiei, inclusiv 1.200 în Germania. La finalul perioadei de raportare, 4.700 de persoane tinere s-au aflat în perioade de formare profesională şi programe de pregătire pentru tinerii talentaţi în cadrul BMW Group.

BMW Group vizează noi creşteri ale vânzărilor în 2016

Tendinţa în creştere a volumului vânzărilor la nivel mondial se estimează că va continua şi în 2016, având în vedere gama de modele foarte atractivă a BMW Group, recent revigorată cu noul BMW Seria 7. “Obiectivul nostru prevede obţinerea unui nou record al vânzărilor în 2016, nivelul fiind de aşteptat să îl depăşească uşor pe cel al anului anterior”, a comentat Krüger. Mediul politic şi economic de la nivel global este de aşteptat să fie tot unul volatil.

Consiliul Director

Consiliul Director va propune, cu ocazia Adunării Generale Anuale ce va avea loc la 12 mai 2016, ca Simone Menne, membru al Consiliului Executiv al Deutsche Lufthansa AG, să fie realeasă în Consiliul Director al BMW AG.

* * *

Mai multe informaţii privind declaraţiile financiare ale BMW Group pentru anul 2015 şi perspectivele pentru acest an vor fi disponibile la conferinţa de presă pe probleme financiare a BMW Group, care va fi organizată la München, în data de 16 martie 2015.

BMW Group – privire de ansamblu

2015

2014

Evoluţie (%)

Volum de vânzări

 

 

 

Automobile (unităţi)

2.247.485

2.117.965

6,1

Din care:

BMW (unităţi)

 

1.905.234

 

1.811.719

 

5,2

MINI (unităţi)

338.466

302.183

12,0

Rolls-Royce (unităţi)

3.785

4.063

-6,8

Motociclete (unităţi)

136.963

123.495

10,9

Forţă de muncă1

122.244

116.324

5,1

Venituri (miliarde €)

92,175

80,401

14,6

Din care:

Automobile (miliarde €)

 

85,536

 

75,173

 

13,8

Motociclete (miliarde €)

1,990

1,679

18,5

Financial Services (miliarde €)

23,739

20,599

15,2

Alte entităţi (milioane €)

7

7

Eliminări (miliarde €)

-19,097

-17,057

-12,0

Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT / miliarde €)

9,593

9,118

5,2

Din care:

Automobile (miliarde €)

 

7,836

 

7,244

 

8,2

Motociclete (milioane €)

182

112

62,5

Financial Services (miliarde €)

1,981

1,756

12,8

Alte entităţi (milioane €)

169

71

Eliminări (milioane €)

-575

-65

Profit brut (EBT / miliarde €)

9,224

8,707

5,9

Din care:

Automobile (miliarde €)

 

7,523

 

6,886

 

9,3

Motociclete (milioane €)

179

107

67,3

Financial Services (miliarde €)

1,975

1,723

14,6

Alte entităţi (milioane €)

211

154

37,0

Eliminări (milioane €)

-664

-163

Impozit pe profit (miliarde €)

-2,828

-2,890

2,1

Profit net (miliarde €)

6,396

5,817

10,0

Venituri per acţiune2 (€)

9,70/9,72

8,83/8,85

9,9/9,8

1 Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse
2 Venituri per acţiune ordinară/preferenţială

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.