BMW Group se dovedeşte în 2016 cel mai important producător premium de automobile plug-in (hibrid sau integral electric) la nivel mondial, atât din perspectiva volumelor, cât şi în ceea ce priveşte gama de modele. Compania are o poziţie şi mai dominantă în România, cu mai mult de 1 din 3 automobile plug-in şi 1 din 2 electrice livrate în purtând sigla BMW.
BMW Group a început un program coerent de dezvoltare de automobile plug-in (hibrid sau integral electric) în urmă cu 10 ani sub numele „Project i”. Primele rezultate au ajuns pe şosele în 2013, sub forma BMW i3, primul automobil electric din portofoliul mărcii. În prezent compania este cel mai important producător premium de automobile plug-in atât în ceea ce priveşte gama de automobile, cât şi numărul total de vânzări. Dacă BMW M şi BMW M Performance sunt dedicate sportivităţii, gama de modele plug-in BMW i şi BMW i Performance asigură reprezentarea unei alte faţete esenţiale a mărcii: eficienţa şi dezvoltarea durabilă. În anul 2016 au fost livrate în total 62255 de automobile plug-in BMW (faţă de 67800 modele BMW M şi M Performance). Obiectivul pentru 2017 este de a depăşi 100.000 unităţi electrice şi plug-in hybrid.
BMW Group are o strategie corentă de dezvoltare şi pentru viitor. În luna martie vor debuta două modele plug-in noi, BMW Seria 5 şi MINI Countryman. Pentru 2018 este programată lansarea BMW i8 Roadster, 2019 va marca debutul unui model electric MINI, iar 2020 o versiune electrică BMW X3. Gama BMW i va fi completată în 2021 cu un nou model, proiectul fiind cunsocut sub numele de BMW iNext.
BMW i este şi o importantă platformă de inovaţii pentru companie, cu proiecte care includplatforma de servicii 360° Electric, soluţia pentru acces la reţele de staţii de încărcare ChargeNow sau aplicaţia pentru accesul locurilor de parcare ParkNow. Proiectele BMW i, aşa cum este soluţia de propulsie hibridă BMW iPerfomance sau folosirea carbonului (CFRP) la scară largă, au fost preluate în modelele gamei BMW. Fondul de investiţii BMW i Ventures a anuţat un plan amplu de dezvoltare cu un buget de investiţii de 500 milioane € în următorii 10 ani în start-up-uri care oferă soluţii smart de mobilitate. BMW i joacă un rol important în dezvoltarea de infrastructură a staţiilor de încărcare de mare putere din Europa (350 kW) într-un proiect multibrand. În plus BMW i3 depăşeşte 20% din totalul automobilelor din flotele de car sharing DriveNow şi ReachNow.
BMW i3 ocupă o poziţie unică pe piaţa globală. Este singurul automobil dezvoltat urmărind amprenta de CO2 şi impactul asupra mediului de la producţie, până la reciclare. Certificarea ISO realizată de TÜV Germania a arătat că modelul are o aprentă de CO2 cu până la 50% mai mică faţă de un automobil convenţional de dimensiuni similare. De altfel, în procesul de producţie BMW i3 se consumă cu 70% mai puţină apă, cu 50% mai puţină energie faţă de resursele folosite de un model convenţional. Se acordă o atenţie deosebită folosirii materialelor sustenabile, iar 100% din energia folosită în procesul de producţie este energie verde.
Performanţe de vânzări BMW i şi BMW iPerformance
Anul 2016 a fost încheiat cu 25528 livrări BMW i3 şi 3752 i8. Au fost livrate în total 34789 modele iPerformance, cel mai de succes fiind BMW X5 xDrive40e iPerformance cu 16250 unităţi, urmat de BMW Seria 3 330e iPerformance cu 11197 unităţi, BMW 225xe iPerformance cu 6725 unităţi.
Dacă la nivel internaţional BMW i3 a obţinut 7,5% din cota de piaţă a automobilelor electrice, în SUA aceasta a urcat la 11,1%, în Germania la 22,5%, în Norvegia la 16,3%, în Olanda la 12,4% şi în Marea Britanie şi Irlanda la 20,3%, pentru a enumera unele din cele mai importante pieţe ale modelului. În acest context, România înregistrează o performanţă record, cu o cotă de piaţă de 60% din toată piaţa de automobile electrice, dacă este considerat şi BMW i3 versiunea cu range extender, sau peste 50% fără aceasta.
În segementul automobilelor plug-in, mai bine de 1 din 3 automobile livrate în România poartă sigla BMW. La acest rezultat a contribuit şi succesul BMW X5 xDrive40e iPerformance.