Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Group investeşte într-o metodă inovatoare pentru producţia de oţel fără emisii de CO2

BMW Group invests in sustainable steel production for its own stamping plants

● Nouă metodă de la Boston Metal va fi industrializată la mijlocul deceniului ● BMW Group reduce continuu emisiile de CO2 în reţeaua sa de furnizori de oţel ● Accent pe ciclurile de material secundar (reciclat) şi în buclă închisă la fabricile de presare ale BMW Group ● Wendt: “Aproximativ două milioane de tone mai puţin CO2 în reţeaua noastră de furnizori de oţel până în 2030” ●

Bucureşti/München. BMW Group urmăreşte dezvoltarea durabilă în fiecare detaliu. După cum a fost anunţat astăzi, compania investeşte prin fondul său investiţii, BMW i Ventures, într-o metodă inovatoare pentru producţia de oţel fără CO2, dezvoltată de start-up-ul americană Boston Metal. În următorii ani, Boston Metal intenţionează să extindă noua metodă de producţie a oţelului la scară industrială. Investiţia face parte din activităţile de dezvoltare durabilă extinse ale BMW Group, care vizează reducerea semnificativă a emisiilor de CO2 ale reţelei de furnizori.

“Sistematic identificăm materiile prime şi componentele din reţeaua noastră de furnizori cu cele mai mari emisii de CO2 din producţie. Oţelul este unul dintre ele, dar este vital pentru producţia de automobile. Din acest motiv, ne-am propus să reducem continuu emisiile de CO2 din lanţul de aprovizionare cu oţel. Până în 2030, emisiile de CO2 ar trebui să fie cu aproximativ două milioane de tone mai mici decât cantitatea din prezent”, a declarat Dr. Andreas Wendt, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru achiziţii şi reţeaua de furnizori.

Cu proprietăţile sale versatile, oţelul este unul dintre cele mai importante materiale din producţia de automobile şi nu va fi mai puţin important pentru generaţiile viitoare de maşini. Chiar şi cu creşterea dinamică a mobilităţii electrice, oţelul va rămâne un material de construcţie important pentru caroseriile auto şi multe alte componente. Anual, uzinele de presare ale BMW Group din Europa procesează peste jumătate de milion de tone de oţel.

BMW Group invests in sustainable steel production for its own stamping plants

Folosirea de electroni în loc de cărbune pentru producerea oţelului

Cuptoarele utilizate în producţia convenţională de oţel generează dioxid de carbon. Compania star-up Boston Metal foloseşte electricitatea pentru noua sa tehnologie, care, prin intermediul unei celule de electroliză, produce fontă brută care ulterior este prelucrată în oţel. Dacă pentru acest proces este utilizată electricitatea din energii regenerabile, atunci producţia de oţel nu generează emisii de CO2. În următorii câţiva ani, tânăra companie va construi facilităţi demonstrative pentru acest proces şi îl va dezvolta în continuare pentru a fi utilizat la scară industrială.

Încă de anul trecut, BMW Group a stabilit deja un contact strâns cu Boston Metal, în contextul propriilor activităţi de cercetare şi prin BMW Startup Garage. Compania investeşte acum în acest start-up ca parte a activităţilor sale i Ventures. Tadeu Carneiro, preşedinte şi director executiv al Boston Metal: “Investitorii noştri se întind pe lanţul de valori al oţelului, de la companiile miniere din amonte şi minereu de fier până la clientul final din aval, şi validează procesul inovator al Boston Metal pentru a produce oţel de înaltă calitate, la preţuri competitive, şi la scară.”

Tehnologii inovatoare şi utilizarea energiei verzi în producţia de oţel

Investiţia în noi tehnologii este unul dintre mulţi paşi pe care BMW Group îi face pentru a-şi atinge obiectivele ambiţioase pentru lanţul de aprovizionare cu oţel. De exemplu, producţia cu emisii reduse de carbon este un criteriu important de atribuire pentru fiecare contract.

“Este important pentru noi ca partenerii noştri să se angajeze ferm în acţiuni durabile şi să utilizeze tehnologii de producţie cu emisii reduse de carbon”, a adăugat Wendt. “De asemenea, utilizarea energiei verzi are un impact major. Lucrăm deja cu furnizori care folosesc doar energie verde pentru oţelul pe care îl produc pentru noi.”

Reducere consecventă de emisii CO2 – de la colaborarea cu furnizorii, în producţia proprie şi apoi utilizare

Deja din 2021 BMW Group urmăreşte ca toate centrele de producţie să fie neutre în ceea ce priveşte emisiile de CO2, după ce deja din 2020 se aprovizionează exclusiv cu energie verde.

Dar compania urmăreşte să reducă impactul cu mediu şi indiriect, prin relaţia cu furnizorii. BMW Group este primul producător auto care a stabilit obiective concrete de CO2 pentru lanţul său de aprovizionare. În acest sens, obiectivul este de a reduce emisiile de CO2 per automobil cu cel puţin 20% faţă de nivelul din 2019. Unul dintre modurile prin care BMW Group realizează acest lucru este de a face amprenta de carbon un criteriu de decizie în procesele sale de atribuire a contractului.

O serie de alte exemple similare cu demersul de a obţine oţel cu emisii zero CO2 este colaborarea cu furnizorii de celule de baterii şi angajarea acestora să folosească doar energie din surse regenerabile în producţie. Impactul până în 2030 va fi o reducere de 10 milioane tone CO2, adică aproximativ emisiile unui oraş precum München, cu o populaţie de aproximativ 1,5 milioane locuitori, într-un an.

Un alt proiect important este colaborarea cu Emirates Global Aluminium care forloseşte energia solară pentru a produce aluminiu. Această iniţiativă urmează să asigure reducerea emisiilor de CO2 cu 2,5 milioane de tone până la finalul lui 2030.

Ciclul materialului cu buclă închisă şi utilizarea sporită a oţelului reciclat

Pentru a proteja rezervele de materii prime, BMW Group şi-a stabilit obiectivul de a creşte în continuare procentul de materii prime reciclate, aşa-numitul material secundar, până în 2030 şi de a folosi materii prime de mai multe ori într-o economie circulară.

Toate deşeurile de oţel produse la uzinele de presare – de exemplu, când uşile sunt perforate – sunt fie refolosite printr-un ciclu direct de materiale, fie trimise înapoi producătorului de oţel prin intermediul partenerilor şi prelucrate în oţel nou. Utilizarea materialului secundar reduce emisiile de CO2 în mod substanţial în comparaţie cu materialul primar, conservă resursele naturale şi, de asemenea, reduce cantitatea de energie necesară pentru producţie.

Angajamentul faţă de standardele de mediu şi sociale din lanţul de valori

Ca parte a implicării sale cu ResponsibleSteel, BMW Group a participat activ la dezvoltarea unui standard de dezvoltare durabilă care acoperă standardele de mediu şi sociale de-a lungul întregului lanţ de valori, începând de la mină. Standardul de dezvoltare durabilă pentru locaţiile de producţie din industria siderurgică a fost publicat în 2019 ca parte a unui proces multipartit şi constituie acum baza pentru certificare.

Organizaţia nonprofit ResponsibleSteel este prima iniţiativă globală de standardizare şi certificare, care cuprinde mai multe părţi interesate din industria siderurgică.

Despre Boston Metal

Boston Metal este o companie globală de soluţii de tehnologie a metalelor care comercializează electroliza oxidului topit (MOE), o platformă brevetată de producţie a metalelor cu tonaj. MOE oferă industriei metalelor o soluţie mai eficientă, cu costuri mai mici şi mai ecologică pentru producerea unei game largi de metale şi aliaje dintr-o mare varietate de materii prime. Boston Metal lucrează îndeaproape cu clienţii pentru a adapta tehnologia MOE pentru aliaje specifice, materii prime şi necesităţi comerciale. Pentru a afla mai multe despre Boston Metal, accesaţi bostonmetal.com.

Boston Metal a avut o prezentare în cadrul Future Forum găzduit de BMW Welt în luna februarie:
https://www.facebook.com/bmw.welt/videos/714087762589972.

Despre BMW i Ventures

BMW i Ventures, fondul de investiţii al BMW, investeşte bani şi resurse în companii start-up din domeniile condusului autonom, automobilelor digitale şi cloud auto, ale mobilităţii electrice, inteligenţei artificiale şi datelor, ale Industry 4.0, mobilităţii comune şi la cerere, vieţii digitale a clienţilor şi dezvoltării durabile. Fondul a colaborat deja cu companii inovatoare precum Alitheon, Chargepoint, Recogni, CelLink, Urgent.ly, PureCycle Technologies, Tekion şi multe altele. BMW i Ventures investeşte în toate etapele, de la bază şi incubaţie până la companii în creştere.

Despre BMW Startup Garage

BMW Startup Garage este unitatea client de investiţii a BMW Group. Anual, împărtăşeşte idei cu peste 1.000 de companii start-up din aproximativ 30 de ţări, căutând inovaţii care să ofere beneficii reale pentru produsele, serviciile, sistemele şi procesele BMW Group. Acest lucru asigură companiei acces timpuriu la inovaţii care pot fi personalizate înainte de ca acestea să fie gata de comercializare. Companiile start-up obţin informaţii utile despre procesele auto şi sunt capabile să construiască o reţea în cadrul companiei. De asemenea, ele primesc asistenţă în rafinarea planului lor de afaceri. Obiectivul programului este de a evalua companiile start-up şi de a le permite să fie parteneri pe termen lung pentru BMW Group, ca o modalitate de consolidare a poziţiei de lider în inovaţie deţinută de companie. Startup Garage are o prezenţă mondială în toate locaţiile BMW Tech Office: München, Mountain View, Shanghai, Seul, Tokyo şi, din 2020, Tel Aviv.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.