Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Group investeşte aproximativ 200 de milioane de euro pentru mobilitate electrică în uzina din München

BMW uzina din München

BMW Group investeşte aproximativ 200 de milioane de euro în uzina din München pentru extinderea mobilităţii electrice. Acesta este începutul pregătirilor pentru producţia de serie a modelului BMW i4, care va fi produs la uzina principală a companiei începând cu 2021. Uzina cu aproximativ 8.000 de angajaţi face un pas decisiv pentru a deveni locaţie de producţie pentru automobile integral electrice şi pentru concepte de mobilitate ale viitorului. Astfel, atât maşinile cu motoare termice sau sisteme plug-in hybrid, cât şi cele pur electrice pe baterii vor fi produse în viitor la München pe aceeaşi linie de asamblare. Este un pas important în strategia BMW Group de a asigura flexibilitate maximă în prezentarea noilor modele şi a adapta oferta de soluţii de propulsie în funcţie – de la sisteme convenţionale la motoare electrice, în funcţie de evoluţia pieţei.

BMW Group urmăreşte strategia ca în fabricile sale să producă automobile complet electrice împreună cu modele plug-in hybrid sau cu motoare termice pe aceeaşi linie de producţie, în loc să construiască structuri de producţie separate pentru maşinile electrice. Aceasta de posibilitatea companiei să se adapteze rapid la orice transformare a pieţei. “Un sistem de producţie pregătit pentru viitor are cel mai înalt grad de flexibilitate pentru a putea reacţiona la fluctuaţiile de volum şi la evoluţiile pieţei care în prezent nu sunt încă previzibile”, a explicat Engelhorn.

Robert Engelhorn este, din august, directorul uzinei din München. Primele sale luni au fost marcate de începerea producţiei noului BMW Seria 3 la jumătatea lunii octombrie. Pe lângă producţia de serie şi lansarea noilor modele, un alt proiect viitor important va fi în centrul atenţiei în 2019: integrarea viitorului BMW i4.

BMW uzina din München
BMW uzina din München

Măsuri de integrare extinse în construcţia şi asamblarea caroseriei
Integrarea modelului BMW i4 necesită măsuri extinse, în special pentru construcţia caroseriei şi montarea automobilului. Aceasta întrucât conceptul de caroserie al automobilului diferă semnificativ de arhitecturile modelelor produse anterior în fabrica din München. De exemplu, la construcţia caroseriei, acumulatorul de înaltă tensiune al BMW i4 necesită un ansamblu de podea aproape complet independent, care include un subcadru. Sarcina specialiştilor în planificare este aceea de a proiecta linii de producţie complexe, astfel încât cei peste 1.000 de roboţi să poată produce în fiecare minut nu doar caroseriile pentru BMW Seria 3, Seria 4 şi M4, ci şi pe cea a viitorului BMW i4.

De asemenea, integrarea modelului BMW i4 impune provocări majore masive şi în ceea ce priveşte planificarea asamblării. Şi în acest caz, bateria joacă un rol important. Pentru a putea instala acumulatorul de înaltă tensiune în automobil, planificatorii trebuie să găsească spaţiu pentru tehnica vastă de transport, care ocupă spaţiu, în spaţiul deaja limitat din München, o fabrică integrată acum în oraş, o dată cu extinderea acestuia.

În plus, BMW i4 impune un efort considerabil pentru uzină în privinţa logisticii şi a furnizării de materiale. Multe componente ale BMW i4 diferă de componentele automobilelor convenţionale. Aceasta înseamnă variante suplimentare de componente şi, astfel, un număr tot mai mare de fluxuri de mărfuri care trebuie controlate.

“Excelenţă în planificare, putere de inovaţie şi creativitate ridicată”

Începând cu 2019, BMW Group va investi aproximativ 200 de milioane de euro în construcţii de clădiri, instalaţii de producţie şi sisteme logistice pentru a realiza producţia în serie a modelului i4 până în 2021. Din punct de vedere tehnologic, uzina principală a companiei dispune de tehnologie şi soluţii tehnologice de ultimă oră.

Primul punct culminant pentru Robert Engelhorn la uzina principală a fost premiera noului BMW Seria 3. La 15 octombrie, primul automobil de serie a părăsit linia de producţie: “Începerea producţiei noului BMW Seria 3 este ceva foarte special. Seria 3 încorporează nucleul mărcii BMW aşa cum nu o face nici un alt automobil”. De la prima sa generaţie din 1975, uzina principală din Milbertshofen a produs BMW Seria 3. De atunci, cel mai de succes sedan sport din lume s-a vândut în peste 10 milioane de exemplare.

Pachet de investiţii de 700 de milioane de euro pentru noul BMW Seria 3

Începând cu 2015, uzina din München se pregăteşte pentru lansarea celei de-a şaptea generaţii a BMW Seria 3. Pentru a face faţă numeroaselor inovaţii şi complexităţii sporite a noului model, BMW Group a investit, în ultimii trei ani, peste 700 de milioane de euro în uzina sa principală din nordul oraşului München. “Am extins atelierele de caroserii şi asamblare şi am construit o vopsitorie complet nouă.” Potrivit lui Engelhorn, noua vopsitorie, care este una dintre cele mai moderne şi eficiente facilităţi de acest gen din lume, a beneficiat de investiţii de 220 de milioane de euro. Se foloseşte aşa-numitul proces integrat de vopsire (IPP). Spre deosebire de procesele de vopsire convenţionale, tehnologia IPP elimină stratul filer. În schimb, sunt aplicate “umed pe umed” două straturi de bază. Procesul de vopsire scurtat reduce semnificativ consumul de resurse: consumul de gaze naturale şi emisiile de CO2 sunt reduse aproximativ la jumătate, iar consumul de energie electrică cu mai mult de un sfert (27%).

Producţie sustenabilă în mijlocul oraşului

O altă contribuţie în ceea ce priveşte producţia curată este oferită de separarea uscată inovatoare, care funcţionează complet fără apă, substanţe chimice şi alţi aditivi. În plus, aerul evacuat emis este redus cu două treimi prin utilizarea tehnologiilor inovatoare de circulaţie a aerului. “Vopsitoria noastră a devenit şi mai ecologică. Un aspect care, datorită localizării muncii noastre în centrul oraşului München, are o semnificaţie deosebită”, a subliniat Engelhorn. În cursul procesului de digitalizare, vopsitoria utilizează din ce în ce mai mult avantajele sistemelor conectate inteligent. Acestea cresc flexibilitatea, permit o întreţinere automată predictivă şi asigură cel mai înalt nivel de calitate a vopselei.

În domeniul asamblării automobilelor, gradul de digitalizare şi densitatea sistemelor conectate au crescut şi ele considerabil în cursul investiţiilor. “Sistemele extrem de complexe de siguranţă, asistare a conducătorului şi conectivitate ale noului BMW Seria 3 necesită şi ele sisteme complexe de asamblare, testare şi verificare”, a spus Engelhorn.

În 2019 apare BMW 330e

În paralel cu lansarea actuală a noului Seria 3 Sedan, uzina se pregăteşte ca la jumătatea anului viitor să înceapă producţiei modelului BMW Seria 3 plug-in hybrid. BMW 330e are mai multe modificări conceptuale în comparaţie cu predecesorul său şi asigură o autonomie electrică de până la 60 km (valoare NEDC, măsurată în ciclu WLTP), refelectate în procesul de producţie. Din vară, BMW 330e va fi disponibil la dealeri. Uzina din München este bine pregătită pentru o cerere ridicată. “Dacă este necesar, aproape fiecare al treilea BMW de la uzina principală poate fi o versiune plug-in hybrid”, a spus Engelhorn. La predecesor, capacitatea maximă era la aproximativ 10% din producţia zilnică.

Utilizarea mai mare a capacităţilor şi lansările caracterizează anul 2019

Datorită noului BMW Seria 3 Sedan cu propulsie convenţională şi plug-in hybrid, noului BMW Seria 3 Touring (va fi lansat tot anul viitor), precum şi BMW Seria 4 Coupé şi BMW M4, gama de modele a uzinei principale din München va cuprinde din 2019 cinci automobile care constant sunt foarte solicitate. “În următorul an vom produce la turaţie maximă şi ne aşteptam la o utilizare foarte mare a capacităţii”, a explicat Engelhorn. “Cu aproximativ 230.000 de automobile, 2019 va fi unul din dintre anii cu cele mai mari volume de producţie din istoria de aproape 100 de ani a uzinei”.

Pentru a satisface cererea globală pentru noul BMW Seria 3, sedanul sport va fi fabricat începând cu luna aprilie a anului viitor şi la noua fabrică din San Luis Potosí (Mexic), iar în viitor şi la Tiexi (China). Pentru a garanta încă de la început procese stabile şi cele mai înalte standarde de calitate în aceste două fabrici, câteva sute de angajaţi din Mexic şi China au trecut prin diferite cursuri de formare la uzina din München în ultimii doi ani. “Numai de la San Luis Potosí, aproximativ 500 de angajaţi au absolvit diverse sesiuni de pregătire şi au câştigat o experienţă valoroasă în cadrul lansării”, a subliniat Engelhorn: “De acest lucru va beneficia în special cea mai recentă fabrica a noastră, cea din Mexic, care în aprilie îşi va începe producţia cu noul BMW Seria 3, după trei ani de construcţie”.

Uzina BMW Group din München – uzina principală a companiei

Uzina BMW Group din München este uzina principală a BMW Group. Combină cea mai înaltă tehnologie şi forţa inovatoare cu pasiunea celor aproximativ 8.000 de angajaţi din peste 50 de ţări în folosul mărcii BMW şi al companiei. Fabrica este situată în partea de nord a oraşului München, în imediata vecinătate a sediului central al companiei, a Muzeului BMW, a BMW Welt şi a Centrului de Cercetare şi Inovaţie FIZ. Din 1922, motoare şi apoi automboile au fost produse în uzina BMW Group din München din această locaţie. În prezent, până la 1.000 de automobile părăsesc zilnic linia de producţie a uzinei BMW Group din München, inclusiv BMW Seria 3 Sedan, BMW Seria 3 Touring, BMW Seria 4 Coupé şi BMW M4 Coupé. Pe lângă producţia de automobile, producţia de motoare este, de mai mulţi ani, o competenţă de bază a uzinei. Portofoliul de motorizări include motoarele pe benzină cu trei, patru, opt şi 12 cilindri, motoarele diesel cu şase cilindri, precum şi motoarele de înaltă performanţă, cu opt cilindri, pentru modelele BMW M.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.