free download 78 travel guides written by experts

BMW Group deschide calea către reţeaua de producţie a viitorului

BMW Group accelerează trecerea către mobilitate electrică şi îşi consolidează reţeaua globală de producţie a automobilelor electrificate. Compania investeşte 400 de milioane de euro într-un nouă linie de asamblare a maşinilor la uzina principală din München şi îşi concentrează activităţile de producţie europene pentru motoare termice în centrele din Steyr şi Hams Hall.

“Ne implementăm strategia de electrificare în mod sistematic. Până la sfârşitul anului 2022 fiecare dintre fabricile noastre germane va produce cel puţin un automobil full electric”, declară Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil cu producţia.

BMW uzina din München
BMW uzina din München

BMW Group are unul dintre cele mai flexibile sisteme de producţie din industria auto la nivel mondial. “Suntem capabili să producem atât automobile cu motoare cu ardere internă, cât şi cu sistem de propulsie electric pe o singură linie şi să răspundem flexibil la solicitările clienţilor”, a spus Nedeljković: “Acesta este un factor crucial de succes”. Nedeljković este la conducerea diviziei de producţie de puţin mai mult de un an. “În timpul crizei Covid-19 am demonstrat că putem răspunde rapid şi eficient chiar şi la evoluţiile pieţei extrem de volatile şi, în acelaşi timp, să ne îmbunătăţim permanent structura costurilor”, a subliniat directorul de producţie. “Progresul realizat în acest an va reduce costurile noastre fixe cu aproximativ o jumătate de miliard de euro până la sfârşitul anului viitor.”

Construirea unei noi linii de asamblare a automobilelor la uzina din München

În mod sistematic, BMW Group îşi orientează principala fabrică din München spre viitor. După extinderea atelierului de caroserii şi construcţia unei noi vopsitorii eficientă din punct de vedere al resurselor între 2016 şi 2018, compania va investi aproximativ 400 de milioane de euro într-o nouă linie de asamblare a automobilelor în perioada 2020-2026. “Dezvoltăm continuu uzina din München către mobilitate electrică şi creăm structuri de producţie eficiente şi competitive în acest scop”, a explicat Nedeljković. “Această decizie semnalează angajamentul nostru puternic faţă de fabrica din München.”

Manfred Schoch, vicepreşedinte al Consiliului Director şi preşedinte al Sindicatului General şi European al BMW AG: “Decizia de a construi o nouă secţie de asamblare la uzina noastră din München, cu o istorie de aproape 100 de ani, arată că transformarea poate asigura – şi chiar crea – locuri de muncă industriale în inima oraşului, dacă este abordată strategic şi cu curaj. Această decizie oferă un model pentru transformarea cu succes în industria germană”.

Viitoarea secţie de asamblare şi procesele sale de producţie vor fi proiectate pentru o nouă arhitectură auto orientată către sistemele de propulsie electrice. Nedeljković: “Această arhitectură va fi utilizată de la mijlocul deceniului. Va fi lansată pentru prima dată la viitoarea noastră fabrică din Debrecen (Ungaria), înainte de a fi lansată în mai multe etape în reţeaua noastră globală de producţie”.

Noua secţie de asamblare de la München va fi construită pe locul utilizat în prezent pentru producţia de motoare. Motoarele termice cu patru, şase, opt şi 12 cilindri produse acolo vor fi fabricate în viitor la în locaţiile companiei din Steyr (Austria) şi Hams Hall (Marea Britanie). “Restructurarea reţelei noastre de producţie a motoarelor este o mişcare strategică orientată spre viitor. De asemenea, ne sporim eficienţa şi ne optimizăm utilizarea capacităţii”, a explicat Nedeljković.

Producţia de motoare va fi mutată din München în etape până cel târziu în 2024. Angajaţii vor continua să lucreze în diferite zone de producţie la locaţia din München sau în alte locuri din Bavaria. Numai la Centrul de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice din Dingolfing compania va creşte numărul de angajaţi de la 1.000, în prezent, la 2.000.

“Transformarea uzinelor noastre şi asigurarea locurilor de muncă viitoare merg mână în mână”, a subliniat Ilka Horstmeier, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabilă cu resursele umane, în ceea ce priveşte viitoarele schimbări structurale ale producţiei de motoare. “Aici, la München, vom demonstra încă o dată că forţa de muncă BMW poate face faţă schimbărilor. Angajaţii noştri vor primi sprijin şi instruire intensive pe tot parcursul acestui proces.” Din 2009, peste 50.000 de persoane de la BMW Group au fost deja instruite pentru mobilitate electrică.

Transformarea către mobilitate electrică

Realinierea reţelei de producţie se bazează pe trei priorităţi: transformarea către mobilitate electrică şi digitalizare, eficienţa proceselor şi structurilor şi dezvoltare durabilă în producţie şi logistică.

Extinderea mobilităţii electrice în reţeaua de producţie continuă. Anul acesta, uzina chineză din Dadong a început să producă şi BMW iX3. “Până la sfârşitul anului 2022, toate fabricile germane vor avea cel puţin un automobil full electric în programul lor”, a subliniat Nedeljković. De anul viitor, BMW i4 şi BMW iX vor ieşi de pe liniile de producţie din München, respectiv Dingolfing. Variantele full electrice ale noului BMW Seria 7 şi ale viitorului BMW Seria 5 sunt gata şi ele să intre în producţie la Dingolfing.

Uzina din Regensburg va începe şi producţia noului BMW X1 în 2022, care va fi disponibil atât cu un motor termic, cât şi cu sistem de propulsie electric. Din 2023, uzina BMW Group din Leipzig, care din 2013 a produs emblematicul automobil electric BMW i3, va produce succesorul MINI Countryman, cu motorizare termică, dar şi full electrică.

În acelaşi timp, BMW Group îşi extinde capacitatea de producţie a sistemelor de propulsie electrice. Compania investeşte în echipamente de producţie pentru transmisii electrice cu nivel mare de integrare şi baterii de înaltă tensiune la Centrul de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice din Dingolfing.

De asemenea, locaţiile din Leipzig şi Regensburg instalează echipamente pentru producţia de module de baterii şi baterii de înaltă tensiune începând cu 2021. În paralel, compania creşte şi capacitatea de producţie pentru carcasele e-drive la uzina din Steyr.

“Alocarea capacităţii în acest mod pune un accent deliberat pe flexibilitatea uzinelor noastre şi le face mai eficiente şi mai competitive. De asemenea, acordurile pe termen lung cu reprezentanţii angajaţilor joacă un rol important în acest sens”, a adăugat Nedeljković.

Dezvoltare durabilă în producţie

BMW Group a redus consumul de resurse şi emisiile CO2 în producţia de automobile cu 50% din 2006 – ceea ce este mult mai mult decât alţi producători europeni. Până în 2025, cantitatea de CO2 generată pe automobil va fi redusă cu încă 40% faţă de nivelul din 2019 – şi cu 80% până în 2030.

“Dezvoltarea durabilă este un aspect fundamental al producţiei moderne”, a subliniat Milan Nedeljković, adăugând: “Până la sfârşitul acestui an, uzinele noastre din întreaga lume îşi vor obţine electricitatea exclusiv 100% din surse regenerabile de energie.” Pentru a face acest lucru, ele vor profita de cele mai bune opţiuni din fiecare locaţie – de la energia solară în Oxford, Mexic şi China, la biogaz în Africa de Sud, până la energia eoliană în Leipzig.

Pe lângă utilizarea energiilor regenerabile, în paralel va fi redus consumul de apă, substanţe volatile, gaz şi electricitate. De exemplu, compania foloseşte analiza datelor pentru a minimiza consumul de energie al maşinilor. Cantitatea de deşeuri per automobil este şi ea în continuă scădere, făcând BMW Group unul dintre cei mai sustenabili producători auto din lume. Poziţia BMW Group de lider al sectorului în categoria “Automobile” a Indicelui Global şi European Dow Jones de Dezvoltare Durabilă, anunţată acum câteva zile, subliniază acest lucru.

Reţeaua de producţie BMW Group

Cererea ridicată din partea clienţilor şi lansarea noilor modele au dus la o utilizare ridicată a capacităţii pentru reţeaua de producţie a BMW Group în 2019. Cu 2.564.025 de automobile produse pentru mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce, volumele de producţie au atins un nou maxim istoric. Aceste date au inclus 2.205.841 BMW, 325.729 MINI şi 5.455 Rolls-Royce. Uzinele germane ale companiei au produs aproape un milion de automobile.

Flexibilă şi foarte eficientă, reţeaua de producţie a BMW Group poate reacţiona rapid la pieţele în schimbare şi fluctuaţiile vânzărilor în regiuni. Competenţa în producţie reprezintă o contribuţie principală la rentabilitatea BMW Group.

Reţeaua de producţie a BMW Group utilizează o gamă de tehnologii digitale inovatoare şi Industry 4.0 (IoT), inclusiv realitate virtuală, inteligenţă artificială şi aplicaţii de imprimare 3D. Procesele şi structurile standardizate din sistemul de producţie asigură calitate premium constantă şi permit un grad ridicat de personalizare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *