Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW combină arta şi inteligenţa artificială pentru a crea “The Ultimate AI Masterpiece”

The Ultimate AI Masterpiece

Frieze New York are loc la The Shed în perioada 5-9 mai 2021.

Bucureşti/München. BMW a lansat ieri “The Ultimate AI Masterpiece”, o explorare unică a artei şi tehnologiei care foloseşte inteligenţa artificială pentru a genera lucrări complet noi. Instalaţia de artă virtuală are premiera împreună cu Frieze New York 2021, precum şi a 50-a aniversare a angajamentului cultural BMW Group. Conţinutul şi videoclipurile care documentează procesul său de creare sunt disponibile online de astăzi prin www.bmw.com.

Instalaţia de artă virtuală “The Ultimate AI Masterpiece” a fost creată în parteneriat cu cercetătorul Nathan Shipley de la Goodby, Silverstein & Partners şi cu Gary Yeh, colecţionar de artă şi fondator al ArtDrunk. Cei doi au folosit software-ul open source de inteligenţă artificială “StyleGAN” al Nvidia pentru a face referinţe încrucişate de la peste 50.000 de imagini ale operelor de artă care acoperă 900 de ani de istorie a artei şi un set de 50 de lucrări de la artişti contemporani renumiţi şi în dezvoltare cu care BMW a lucrat în ultimii 50 de ani. Folosind aceste intrări ca bază pentru înţelegerea artei, inteligenţa artificială generează apoi opere de artă cu totul noi, îmbinând ceea ce a învăţat din arta clasică şi stilurile remarcate de la artiştii contemporani. Aceste lucrări noi au fost proiectate pe o interpretare virtuală a vârfului de gamă BMW Seria 8 Gran Coupé.

“Timp de 50 de ani, BMW a susţinut artele şi cultura prin numeroase iniţiative ca o modalitate de a se implica şi de a interacţiona cu consumatorii din întreaga lume într-un mod autentic”, a declarat Uwe Dreher, vicepreşedinte de marketing al BMW of North America. “Pe măsură ce continuăm aceste eforturi până în 2021 şi căutăm modalităţi noi şi creative de a implica publicul, trecem la un cadru virtual în care combinăm arta veche de secole şi cea mai recentă tehnologie AI pentru a crea ceva complet nou şi interesant.”

The Ultimate AI Masterpiece

Pentru a documenta procesul de creaţie din spatele instalaţiei virtuale, Shipley şi Yeh au colaborat digital din diferite părţi ale lumii – Yeh în Seul, Shipley din San Francisco – şi s-au întâlnit pentru o conversaţie captivantă despre tehnologia din spatele operei de artă creată de AI, precum şi susţinerea artelor timp de decenii de către BMW. Videoclipul documentar “The Ultimate AI Masterpiece” este disponibil pe www.bmw.com.

“AI este un mediu în dezvoltare de expresie creativă. Este un spaţiu fascinant în care arta întâlneşte algoritmul”, a spus Nathan Shipley. “Combinarea operelor istorice cu lucrările moderne şi proiectarea imaginilor în evoluţie pe Seria 8 Gran Coupé reprezintă o legătură directă cu istoria BMW de a uni automobilele, arta şi tehnologia.”

“Într-o perioadă neobişnuit de izolată din istorie, am profitat de ocazie pentru a cura şi a lucra cu artişti din întreaga lume ca mijloc de a oferi spectatorilor o adevărată experienţă de artă în format digital”, a spus Gary Yeh. “A fost deosebit de interesant să depăşim limitele artei, să vedem cum tehnologia poate influenţa lumea artei în anii următori şi să ne bazăm pe 50 de ani de implicare culturală la BMW.”

Astăzi, BMW se implică în angajamentul cultural din întreaga lume şi îşi ia în serios responsabilitatea socială ca cetăţean corporate. Peste 100 de iniţiative culturale pe termen lung în domeniile artei moderne şi contemporane, muzicii clasice, jazzului şi sunetului, precum şi în arhitectură şi design au fost bine stabilite de-a lungul deceniilor. Împreună cu alţi parteneri, BMW Group şi-a dezvoltat propria gamă de parteneriate şi activări cu artişti renumiţi, muzicieni, designeri, custozi, iniţiative precum BMW Guggenheim Lab, BMW Tate Live, BMW Open Work by Frieze, BMW Welt Jazz Award, BMW Art Guide by Independent Collectors, BMW Art Journey şi seria de concerte gratuite Opera Pentru Toţi de la Berlin, München, Moscova şi Londra.

În perioada 5-9 mai 2021, Frieze New York are cea de-a zecea ediţie, desfăşurându-se pentru prima dată la The Shed din Manhattan. Reimaginat pentru noua sa locaţie, evenimentul reuneşte peste 60 de galerii majore şi înregistrează o reprezentare puternică din New York, sărbătorind spiritul creativ al oraşului. O ediţie dedicată a Frieze Viewing Room va rula paralel cu târgul, până pe 14 mai, şi va conţine o listă extinsă de peste 160 de expozanţi, conectând galeriile internaţionale şi publicul care nu poate călători. În calitate de partener auto oficial, BMW va furniza automobile shuttle dedicate pentru oaspeţii VIP.

Vizitatorii Frieze pot explora, de asemenea, cea mai recentă lucrare a colectivului de artişti Random International – “Body / Light” -, prezentată de Arts Brookfield şi Superblue la Manhatten West, în apropierea târgului. Lucrarea este inspirată de o colaborare de un an cu BMW i şi de cultura precisă şi minimalistă a grupului de designeri, precum şi de tehnologiile care permit electrificarea mobilităţii. Mai multe informaţii sunt disponibile la manhattanwestnyc.com.

BMW Seria 8 Gran Coupé reprezintă combinaţia supremă de măiestrie, performanţă, lux şi inovaţie la vârful gamei BMW. Alături de versiunile Seria 8 Coupé şi Cabriolet, Seria 8 Gran Coupé oferă cea mai recentă tehnologie şi inovaţie BMW, o gamă de motoare BMW TwinPower Turbo puternice – cu şase sau opt cilindri – şi silueta fascinantă a unui BMW Gran Coupé cu patru uşi. Mai multe informaţii despre BMW Seria 8 Gran Coupé sunt disponibile la www.bmw.ro.

Sărbătorind 50 de ani de angajament cultural BMW Group

Staatsoper für Alle Gerhard Richter CORPORATE CITIZENSHIP Bienala Kochi-Muziris BMW Art Cars Bienala de la Berlin Ólafur Elíasson Art Basel Max Hooper Schneider BMW Art Journey DIALOG INTERCULTURAL Art D’Égypte Cao Fei Esther Mahlangu Zaha Hadid Les Rencontres d’Arles Jeff Koons Acute Art Tate Modern CONTINUITATE BMW Open Work by Frieze PARTENERIATE Andy Warhol BMW Guggenheim Lab Samson Young Opera de Stat din Bavaria BMW Welt Jazz Award LIBERTATE CREATIVĂ INTERACŢIUNE Teatrul Balşoi Kyotographie Muzeul Garage de Artă Contemporană Premio de Pintura Paris Photo Lu Yang Art Dubai DEZVOLTARE DURABILĂ Tefaf Teatro alla Scala BMW Classics Jenny Holzer BMW Art Guide by Independent Collectors Leelee Chan Artsy

De ce Cultura? De ce nu! Cultura este cunoaştere, un sanctuar al frumuseţii şi profunzimii, al sensului şi al păcii. O evadare care inspiră. Liniştită în cel mai bun caz, chiar deranjantă uneori. În calitate de cetăţean corporate, BMW Group ia în serios responsabilitatea socială, ca parte a căreia a fost implicat în sute de iniţiative culturale în întreaga lume timp de o jumătate de secol, atât în artă, muzică şi sunet sau arhitectură, cât şi în design. Ca partener pe termen lung, libertatea creativă este esenţială – şi la fel de esenţială pentru lucrările revoluţionare ca pentru inovaţiile majore în cadrul unei companii precum a noastră.

Mai multe informaţii: www.bmwgroup.com/culture şi www.bmwgroup.com/culture/overview
Facebook: https://www.facebook.com/BMWGroupCulture
Instagram: https://www.instagram.com/bmwgroupculture
@BMWGroupCulture
#BMWGroupCulture

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.