Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Art Cars iau formă digitală

BMW Art Car by Alexander Calder, BMW 3.0 CSL, 1975, augmented reality. Courtesy of the artist and Acute Art in collaboration with BMW Group Culture

Acute Art şi BMW prezintă prima expoziţie BMW Art Cars în realitate augmentată.

Bucureşti/München. Pentru a sărbători 50 de ani de angajament cultural, BMW îşi uneşte forţele cu Acute Art pentru a iniţia o expoziţie unică: în premieră, renumita colecţie BMW Art Car este prezentată în realitate augmentată (AR). La 21 iulie, proiectul este lansat prin intermediul aplicaţiei gratuite Acute Art, marcând pentru prima dată când sculpturile digitale mobile sunt disponibile oricând pentru toată lumea din întreaga lume.

Iniţiat de francezul Hervé Poulain, pilot şi pasionat de artă, şi conceput în colaborare cu fondatorul BMW Motorsport, Jochen Neerpasch, primul BMW Art Car a fost comandat când ambii i-au cerut lui Alexander Calder să creeze designul maşinii de curse BMW a lui Poulain în 1975. De atunci, 19 artişti proeminenţi din întreaga lume au creat designul automobilelor BMW din vremurile lor, toţi construind expresii artistice extrem de diferite şi reflectând dezvoltarea culturală şi istorică a artei, designului şi tehnologiei. Cu ocazia a 50 de ani de implicare culturală a BMW Group, Art Cars intră în sfârşit în domeniul digital şi pot fi puse în scenă practic în această expoziţie 360°complet captivantă: în interior, în aer liber şi în orice locaţie doreşte utilizatorul.

BMW Art Car by Alexander Calder, BMW 3.0 CSL, 1975, augmented reality. Courtesy of the artist and Acute Art in collaboration with BMW Group Culture

Pe 21 iulie, primele BMW Art Cars pot fi experimentate prin intermediul aplicaţiei: Alexander Calder (BMW 3.0 CSL, 1975), Michael Jagamara Nelson (BMW M3, 1989), Ken Done (BMW M3, 1989), Matazo Kayama (BMW 535i , 1990), Esther Mahlangu (BMW 525i, 1991), Jeff Koons (BMW M3 GT2, 2010) şi John Baldessari (BMW M6 GTLM, 2016). Ulterior, alte BMW Art Cars vor fi integrate în aplicaţia Acute Art la fiecare două săptămâni. La timp pentru Art Basel de la Basel, toate modelele Art Car vor fi disponibile în aplicaţie.

Pentru a descoperi şi experimenta pe deplin BMW Art Cars interactive, aplicaţia Acute Art este disponibilă gratuit în App Store şi Google Play.

  1. Scanaţi codul QR utilizând telefonul smartphone şi descărcaţi aplicaţia Acute Art prin App Store sau Google Play.
  2. Deschideţi aplicaţia Acute Art şi selectaţi “BMW Art Cars”, selectaţi o maşină şi apoi butonul “Plasaţi”.
  3. Îndreptaţi telefonul spre podea şi atingeţi pentru a plasa lucrarea. Mişcaţi degetul pe ecran pentru a roti şi a scala automobilul.

Aplicaţia Acute Art foloseşte o tehnologie de ultimă generaţie care funcţionează cel mai bine pe telefoanele de ultimă generaţie cu cel mai recent software. Dispozitivele acceptate sunt iPhone X sau ulterior şi Samsung Galaxy S8 sau echivalent. Aplicaţia necesită un telefon cu minim 4 GB de memorie şi sistem de operare Apple iOS 11 sau Android 8.0 Oreo (API 24). Pentru mai multe informaţii, vizitaţi acuteart.com.

BMW Group se angajează să sprijine şi să faciliteze cultura, dar şi să aibă parteneriate cu instituţii şi artişti de renume mondial. Prin respect reciproc şi curiozitate, BMW conectează oamenii prin intermediul culturii din întreaga lume – atât fizic, cât şi virtual. Acesta este motivul pentru care BMW colaborează cu Acute Art: pentru a depăşi limitele fizice ale artei explorând mediul într-o altă dimensiune.

“BMW Art Cars sunt o parte esenţială a ADN-ului angajamentului cultural al BMW de 50 de ani. În cele din urmă, ele intră pe tărâmul digital şi pot fi accesibile oriunde şi pentru toată lumea. Sunt încântat de colaborarea cu Acute Art, întrucât ambele părţi se străduiesc să inoveze şi să ofere tehnologii de ultimă generaţie. Abia aştept să plasez Art Cars în sufrageria mea şi să urc la volanul acestor capodopere excepţionale”, declară Pieter Nota, membru în Consiliul de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru clienţi, mărci şi vânzări.

Acute Art colaborează cu artişti contemporani de top din lume, oferind acces la tehnologii de ultimă generaţie care le permit să-şi transpună viziunea creativă în noi medii digitale – inclusiv realităţi virtuale, augmentate şi mixte. Mediile captivante de astăzi dau naştere unor noi posibilităţi de producţie şi distribuţie a artei, iar apariţia realităţii augmentate face posibile formate de expoziţie complet noi.

“Suntem încântaţi de acest parteneriat cu BMW, o companie care a demonstrat un angajament excepţional faţă de inovaţia tehnologică şi de artă de-a lungul deceniilor”, declară Jacob De Geer, directorul executiv Acute Art. “Acute Art a fost fondată pe viziunea de a democratiza arta şi de a o aduce în locuri unde nu putea fi înainte. În aceste vremuri dificile trebuie să găsim noi soluţii. Colaborarea cu BMW Group va intensifica schimbul dintre tehnologie, design şi artă. Împreună vom explora peisaje viitoare care implică cele mai inovatoare minţi din prezent care lucrează în aceste domenii.”

Colaborarea Acute Art cu BMW Group va face ca, în premieră, Art Cars să fie vizibile digital oriunde în lume. Prin intermediul aplicaţiei, acestea pot fi afişate individual sau utilizatorii pot afişa simultan mai multe automobile împreună. În acest scop, adevăratele Art Cars au fost scanate cu atenţie din toate unghiurile folosind o metodologie de fotogrametrie, captând fiecare detaliu al intervenţiei artiştilor pe suprafaţa maşinii. În cele din urmă, maşinile au fost asamblate digital pentru a crea o reprezentare exactă a Art Cars în AR.

La 21 septembrie, în timpul Art Basel de la Basel (Elveţia), BMW Group va sărbători 50 de ani de angajament cultural cu această expoziţie interactivă unică la Kunstmuseum Basel. BMW Art Car creat de Alexander Calder va fi expus, iar o zonă de realitate augmentată special creată va invita oaspeţii să experimenteze modelele Art Cars digitale în aplicaţia Acute Art.

50 de ani de angajamentul cultural BMW Group

Opera de Stat pentru Toţi Gerhard Richter CORPORATE CITIZENSHIP Bienala Kochi-Muziris BMW Art Cars Bienala de la Berlin Ólafur Elíasson Art Basel Max Hooper Schneider BMW Art Journey DIALOG INTERCULTURAL Art D’Égypte Cao Fei Esther Mahlangu Zaha Hadid Les Rencontres d’Arles Jeff Koons Acute Art Tate Modern CONTINUITATE BMW Open Work by Frieze PARTENERIATE Andy Warhol BMW Guggenheim Lab Samson Young Opera de Stat din Bavaria BMW Welt Jazz Award LIBERTATE CREATIVĂ Tefaf INTERACŢIUNE Teatrul Academic de Stat Balşoi al Rusiei Kyotographie Premio de Pintura Muzeul Garage de Artă Contemporană Paris Photo DEZVOLTARE DURABILĂ Leelee Chan Art Dubai Teatro alla Scala BMW Classics Jenny Holzer BMW Art Guide by Independent Collectors

De ce Cultura? De ce nu! Cultura este cunoaştere, un sanctuar al frumuseţii şi al profunzimii, al sensului şi al păcii. O evadare care inspiră. Liniştită în cel mai bun caz, chiar deranjantă uneori. În calitate de cetăţean corporate, BMW Group ia în serios responsabilitatea socială, ca parte a căreia a fost implicat în sute de iniţiative culturale în întreaga lume timp de o jumătate de secol, atât în artă, muzică şi sunet sau arhitectură, cât şi în design. Ca partener pe termen lung, libertatea creativă este esenţială – şi la fel de esenţială pentru lucrările revoluţionare ca pentru inovaţiile majore în cadrul unei companii precum a noastră.

Mai multe informaţii: www.bmwgroup.com/culture şi www.bmwgroup.com/culture/overview
Facebook: https://www.facebook.com/BMWGroupCulture
Instagram: https://www.instagram.com/bmwgroupculture
@BMWGroupCulture
#BMWGroupCulture.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.