Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW ActiveE Concept

BMW Group prezintă un nou concept revoluţionar în demersul de a oferi automobile cu emisii nule de CO2. BMW ActiveE Concept este un model propulsat exclusiv prin intermediul electricităţii. Răspunzând nevoilor utilizării cotidiene, prototipul porneşte de la modelul BMW Seria 1 Coupé şi reuneşte, în premieră, agilitatea remarcabilă şi plăcerea condusului atât de caracteristică pentru BMW Seria 1, cu un sistem de propulsie fără emisii.

Premiera mondială a prototipului BMW ActiveE va avea loc cu ocazia ediţiei 2010 a Salonului Auto Internaţional de la Detroit (NAIAS), ocazie cu care BMW Group va evidenţia continuarea activităţilor sale de cercetare constantă şi dezvoltare în domeniul electromobilităţii, ca parte în "project i".

Testele efectuate cu modelul MINI E în SUA şi Europa, din cadrul "project i", au oferit rezultate deosebit de importante în ceea ce priveşte cerinţele pe care viitoarelor automobile de serie cu propulsie electrică trebuie să le îndeplinească. În următoarea etapă a acestui proiect, BMW Group a început dezvoltarea celei de-a doua flote de automobile electrice, sub forma BMW ActiveE Concept. Şi aceste maşini sunt destinate utilizării cotidiene de o serie de clienţi privaţi sau de flote de companie, ca parte a unui test la scară mare.

Rezultatele obţinute în urma testului vor fi implementate în dezvoltarea unui automobil de serie cu propulsie electrică, pe care BMW Group îl va lansa pe piaţă sub forma unei mărci din familia BMW în următorii ani.

Bineînţeles că prototipul BMW ActiveE va avea toate caracteristicile specifice mărcii, dintre care nu vor lipsi tracţiunea pe puntea spate – tipică pentru BMW -, un sistem puternic de transmisie pentru o acceleraţie dinamică şi un nivel ridicat de eficienţă care să permită automobilului să poată fi utilizat în scopuri care să depăşească limitele mobilităţii urbane.

Prototipul va dispune şi de o gamă largă de funcţii care vor prezenta un grad ridicat de relevanţă practică. Aranjamentul inteligent al componentelor transmisiei va face posibilă existenţa a patru locuri cu scaune independente şi un compartiment destinat bagajelor, care oferă o mare versatilitate în utilizarea cotidiană. Cu un volum de aproximativ 200 de litri, acesta depăşeşte capacitatea portbagajului de la BMW Seria 1 cabriolet, când acoperişul este strâns, şi permite încărcarea a doi saci de golf, de 46 de ţoli.

Pentru propulsarea noului BMW ActiveE Concept, inginerii BMW Group au dezvoltat un nou motor electric sincronizat, special conceput pentru acest automobil. Puterea maximă este de 125 kW/170 cp, în timp ce vârful curbei de cuplu este atins la 250 Nm, valoare ce este disponibilă chiar de la pornirea automobilului – aşa cum se întâmplă în cazul tuturor motoarelor electrice – şi rămâne valabilă pe o plajă a turaţiilor neobişnuit de largă.

În premieră, energia electrică este stocată într-un set de acumulatori litiu-ion, proiect dezvoltat ca urmare a colaborării comune dintre BMW şi partenerul său, LiMotive, special pentru conceptul BMW ActiveE. O funcţie nouă, de regularizare stabilă a temperaturii, optimizează performanţele pe care le oferă setul de acumulatori.

Bateriile litiu-ion de la conceptul BMW ActiveE au propriul lor lichid de răcire şi un sistem inteligent de gestiune a acumulatorului, ceea ce reprezintă elementele de bază atât în sporirea capacităţii de stocare, cât şi a durabilităţii celulelor. De asemenea, aceste sisteme asigură o rază lungă de acţiune independent de condiţiile climaterice externe.

La automobilele BMW cu propulsie exclusiv electrică, conducătorul poate controla acceleraţia şi deceleraţia prin mişcarea pedalei de acceleraţie. În momentul în care conducătorul ridică piciorul de pe acceleraţie, motorul electric funcţionează asemenea unui generator şi transferă energia cinetică a automobilului în energie electrică, stocată în pachetul de acumulatori. Utilizarea intensă a aşa-numitei recuperări de energie de către motor sporeşte raza de acţiune cu până la 20%.

În aceleaşi timp, se creează un cuplu de frână, care are ca efect decelerarea automobilului. Răspunsul permite un stil de condus confortabil, în special la viteze medii şi cu variaţie constantă. În traficul urban, circa 75% din manevrele de decelerare sunt iniţiate fără utilizarea frânei. În timpul recuperării energiei frânelor, stopurile automobilului sunt iluminate.

Acest efect de frânare acţionează numai asupra roţilor spate. În cazul în care conducătorul are nevoie de un nivel mai ridicat de decelerare, apăsarea pedalei de frână pune în funcţiune sistemul convenţional hidraulic de frânare. Dacă se efectuează manevre bruşte de frânare, Dynamic Stability Control (DSC / Controlul Dinamic al Stabilităţii) aplică măsuri selective de frânare şi gestiune a motorului pentru a garanta o frânare sigură în orice moment.

Sistemul de frâne dispune de o pompă electrică de vacuum, care se activează la nevoie. Alături de servodirecţia electrică (EPS), familiară de la modelul de serie BMW Seria 1, aceste dotări contribuie la creşterea eficienţei generale a automobilului.

Tehnologia transmisiei disponibilă la conceptul BMW ActiveE prezintă şi alte caracteristici, cum ar fi masa redusă a construcţiei şi un aranjament optimizat al pachetului pentru toate componentele. Motorul electric a fost integrat în totalitate în axul spate – din motive de siguranţă şi funcţionalitate -, în timp ce întregul sistem electronic este poziţionat deasupra propulsorului.

Spaţiul care la automobilele cu motoare cu combustie este destinat transmisiei convenţionale şi rezervorului de combustibil este utilizat pentru stocarea energiei. Cu o masă la gol de aproximativ 1.800 kg, un centru de greutate coborât şi o distribuţie a masei pe axe perfect echilibrată, specifică pentru BMW, automobilul are tot ceea ce este necesar pentru a oferi proprietăţi dinamice şi o manevrabilitate agilă în stilul cu care BMW Seria 1 şi-a obişnuit clienţii.

Datele provizorii de performanţă sunt unele remarcabile. Acceleraţia de 0 la 60 km/h se realizează în mai puţin de 4,5 secunde, în timp ce la 100 km/h se ajunge în circa 9 secunde, în timp ce viteza maximă, limitată electronic, este de 145 km/h. Ca şi în cazul modelului MINI E, autonomia este estimată la 160 km pe un singur ciclu de încărcare, în funcţie de condiţiile de trafic (la simulare, autonomia în ciclul FTP72 este calculată la 240 kilometri).

Tehnologia flexibilă de încărcare permite pachetului de acumulatori litiu-ion să fie alimentaţi la sursele convenţionale de energie din staţiile publice de încărcare sau la panourile speciale. În Europa, pachetul de acumulatori poate fi încărcat la o sursă convenţională de curent (50 A) în aproximativ trei ore. Pe continentul nord-american, utilizarea unei surse normale de curent (continuu, 32 A) face ca încărcarea acumulatorului să dureze circa 4,5 ore.

Componentele transmisiei utilizată de BMW ActiveE Concept au fost dezvoltate ca parte a "project i". Obiectivele pe care acesta se bazează derivă din cerinţele pentru dezvoltarea unui model de serie, aşa-numitul Megacity Vehicle, iar BMW ActiveE reprezintă încă un pas spre realizarea acestui concept. Multe din componentele noului prototip vor fi dezvoltate ulterior pentru integrarea în Megacity Vehicle.

O dată cu lansarea conceptului BMW ActiveE, vor fi prezentate şi noile servicii BMW ConnectedDrive, care au fost concepute exclusiv pentru utilizarea într-un automobil electric. Astfel, vor fi disponibile funcţii specifice de comandă, care vor permite folosirea unui telefon mobil pentru verificare stării de încărcare a acumulatorului, pentru căutarea staţiilor publice de încărcare sau pentru activarea funcţiilor de încălzire auxiliară sau de aer condiţionat.

Faptul că sistemul de încălzire şi compresorul de aer condiţionat sunt alimentate electric înseamnă că temperatura dorită poate fi obţinută chiar şi atunci când automobilul staţionează, spre exemplu pentru alimentarea cu energie. În plus, există opţiunea de preîncălzire sau prerăcire a automobilului înaintea unei călătorii, ceea ce optimizează nu numai confortul, ci şi starea de încărcare a acumulatorului.

Din punct de vedere al designului, există o diferenţiere uşor de remarcat faţă de modelul de producţie al BMW Seria 1 Coupé, datorită finisării caroseriei în nuanţa Liquid White metalizat, precum şi elementelor grafice în nuanţa Electric Blue ce apar pe capota faţă, uşi, acoperiş şi capota portbagajului sau cuvintele "ActiveE", "eDrive" şi "EfficientDynamics" de pe uşi sau panourile laterale. Jantele speciale din aliaj uşor, lipsa sistemului de evacuare şi elementele iluminate în albastru, cum ar fi aripioara de pe acoperiş şi conexiunea de încărcare, evidenţiază caracterul special al automobilului cu propulsie electrică.

La interior, noul concept BMW ActiveE dispune de scaune speciale îmbrăcate în piele, cu elemente grafice embosate şi cusături accentuate de nuanţa albastră, precum şi benzi interioare de culoare Liquid White. Panoul de instrumente şi afişajul central au fost mărite pentru a include elemente specifice transmisiei electrice. Utilizarea funcţiilor inovatoare de comandă, ca parte a sistemului BMW ConnectedDrive, este prezentată ca exemplu de conectare a unui terminal smartphone, aflat în legătură completă cu sistemul de infoainment al automobilului.

În dorinţa de a-şi îndeplini obiectivul realizării unei mobilităţi lipsită de emisii CO2, BMW Group va continua să dezvolte transmisii electrice, ca o componentă a strategiei BMW EfficientDynamics. Transmisia electrică oferă o opţiune suplimentară pentru o formă de durată a mobilităţii individuale, alături de optimizarea continuă a tuturor modelelor cu motoare convenţionale, cu combustie. În plus, lansarea pe piaţă a tehnologiei BMW ActiveHybrid în producţia de serie şi a modelului BMW Hydrogen 7 sunt tot atâtea dovezi ale faptului că hidrogenul devine o alternativă viabilă pentru utilizarea cotidiană.

Bucuresti, 07.01.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.