Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Blogurile, noul val al comunicarii online

Introducere in blogosfera

Corina Gonteanu

CNN-ul are blog. General Motors are blog. Microsoft este umanizat de Robert Scoble prin blogul sau, Scobleizer (//scoble.weblogs.com/). Iar Wall Street Journal, New York Times, Forbes si o multime de alte publicatii de prestigiu anunta ca blogurile deschid o noua era a comunicarii online. Lumea incearca sa afle mai multe despre bloguri, motiv pentru care cuvantul cel mai cautat al anului 2004 in dictionarul online Merriam Webster este … ati ghicit, blog.

Amploarea fenomenului m-a facut sa decid ca prima contributie la coltul expertilor PR Wave sa fie un articol despre bloguri si blogging. Iar amploarea subiectul face ca aceasta idee de articol sa se transforme in ideea unei serii de articole despre blog-uri si blogging, dupa cum urmeaza…

Partea I: Introducere in blogosfera
Partea II: Tipuri de bloguri si clasificari
Partea III: Blogurile si relatiile publice
Partea IV: Sfaturi pentru bloggeri
Partea V: Impact si instrumente de masurare

Partea I: Introducere in blogosfera

Dupa cum spuneam in introducere, popularul dictionar online Merriam Webster (//www.m-w.com) a anuntat ca in anul 2004, cuvantul cel mai cautat de catre vizitatorii sai a fost blog.

Interesul publicului fata de semnificatia acestui cuvant este doar o ilustratie a tehnologiei si produsului despre care se spune ca au revolutionat (sau uneori ca vor revolutiona) Internet-ul si multe din profesiile ce se bazeaza pe acesta, precum jurnalistica, relatiile publice sau marketing-ul. Blog-urilor li se recunosc, mai mult sau mai putin unanim, si merite in domeniul managementului informatiei, crearii comunitatilor virtuale si networking-ului social.

Celor interesati de semnificatia cuvantului, dictionarul le ofera definitia doar contra cost, citarea acesteia aici fiind dificila din aceasta cauza. Etimologic, blog este o contractie a cuvintelor web log (adica jurnal pe internet). O anecdota spune ca «nasul» termenului de web log a ales log mai degraba decat mai comunul si mai cunoscutul diary gandindu-se la jurnalul de bord al capitanului Picard de pe nava Enterprise (Star Trek: The Next Generation). Internet-ul abunda insa in definitii despre ce sunt blogurile, de la cele care le privesc ca pe o forma autentica, necenzurata de exprimare a eului, la definitia mai descriptiva de publicare frecventa si cronologica a reflectiilor personale si link-urilor web preferate. O mai noua definitie, ce o incorporeaza pe cea anterioara, exprima o tranzitie de la blogurile personale, dedicate eului si experientelor lui, la blog-urile ca instrument de comunicare profesionala. Rebbeca Blood, unul din cei mai vechi bloggeri, defineste blogul ca fiind o pagina web cu o serie constanta, regulata si cronologica de insemnari (posts) despre un subiect sau o multitudine de subiecte, care contine adesea link-uri catre alte site-uri Internet. Suma blogurilor si a legaturilor dintre acestea alcatuiesc blogosfera.

Justificarea acestei importante acordate blog-urilor, pe care unii o considera exagerata, se leaga probabil de amploarea fenomenului si, mai ales, de rata de crestere a acestuia. Astfel, in urma cu doi ani, se recunostea existenta a 100,000 de bloguri. In martie 2005, Technorati (www.technorati.com) un serviciu de urmarire si masurare a blogurilor, indica existenta a peste 8,000,000 de bloguri, acestea multiplicandu-se la o rata de 38,000 pe zi, adica un nou blog la fiecare 2.2 secunde. 40% din bloguri sunt in alta limba decat engleza. Dincolo de numarul lor, blogurile se remarca si prin cantitatea de informatie pe care o contin. Acelasi Technorati arata ca in martie 2005 apareau peste 500,000 de insemnari de blog pe zi, adica 5,8 pe secunda, numarul insemnarilor fiind in crestere cu 20% fata de luna octombrie 2004.

Desigur ca numarul poate sa fie inselator. Nu toate cele 8 milioane de bloguri sunt citite. In fapt, surse americane estimeaza doar 0.4% (adica vreo 20,000) din multitudinea de bloguri sunt intr-adevar vizitate regulat (adica mai mult de 10 vizitatori pe zi, mai mult de 150 de afisari) Cu toate acestea, blog-urile asa zis de serie A au circa 15 milioane de vizitatori pe zi.

Explicatia rezida in combinatia unica de tehnologie si continut. In general, blog-urile sunt definite de:

  •                Personalitate
  •                Frecventa
  •                Interactivitate
  •                Conexiuni
  •                Fluxul de informatie (feed)
Primul element, si cel ce diferentiaza blogurile de alte forme de comunicare online, este personalitatea, care include felul de a fi al autorului sau autoarei, opiniile si valorile sale, subiectivitatea inerenta a acestuia/acesteia si stilul propriu de scriere. Frecventa reflecta atat puterea de generare de continut a blogger-ului, cat si versatilitatea platformei sau editorului, care permit si persoanelor fara cunostiinte tehnice sa creeze si modifice pagini web in timp foarte scurt. Interactivitatea este asigurata mai ales de functia de adaugare de comentarii, pe care o au majoritatea platformelor, si pe care cititorii o considera necesara. Conexiunile sunt o alta parte importanta a artei blog-ului, in contextul practicii frecvente de a da raspunsuri la post-urile altui autor in paginile blog-ului propriu.
By Corina Gonteanu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.